וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיסוי לבייבי מגיל לידה - כל מה שצריך לדעת

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 9:18

איך לגעת בתינוק שלכן, מדוע כדאי לכן לעסות את גופו כבר מגיל לידה ומתי הכי נכון לעשות זאת במהלך היום?

נולד לכן תינוק? מזל טוב! זה הזמן להתחיל בעיסוי. כן, לא טעיתן, עיסוי לתינוק מתאים כבר מגיל לידה, ולא תאמינו עד כמה הוא יסייע לתחושת הביטחון וההתמצאות שלו במרחב, יגרום לו להרגיש את גבולות גופו, ירגיע, יווסת את הדם ויחזק את הקשר שלכם. דורית כהן- תחושת לב ובטן, מדריכה לעיסוי תינוקות, רפלקסולוגית, מעסה נשים בהריון דולה לאחר לידה מסבירה כי למגע יש תכונות ריפוי והרגעה מדהימות, וכשהתינוק משתף פעולה זה הופך להיות רגע קסום של התמסרות ורוגע - עבור שניכם. אלו הדברים שכדאי לדעת על הענקת עיסוי לתינוק:

מתי מתחילים ומה אורך העיסוי?

עיסוי מתאים ממש מגיל לידה. מתחילים לאט לאט, לא יותר מדקה-שתיים, ועם הזמן כאשר העיסוי הופך להיות חלק מהיומיום וניתן לבצע אותו גם במשך חצי שעה.

איפה לגעת?

תינוקות, בעיקר בחודשים הראשונים לחייהם, לא אוהבים להיות עירומים. האזור בגוף שהכי חשוף למגע הוא כפות הרגליים, וכאשר נוגעים בהן התינוק אינו נבהל. כדאי להתחיל את העיסוי עם מגע בכפות הרגליים, ולאט לאט, כשהתינוק יאפשר זאת יותר, ניתן לחשוף את שאר הגוף לעיסוי. אם כעבור זמן אתן מרגישות שהבייבי עדיין נלחץ מהעירום, ניתן לעטוף בחיתול בד.

איך לעסות?

מומלץ להתחיל עם מגע בטוח מורגש אך לא חזק או רופף מדי ואף פעם לא בעמוד השדרה. מגע מרפא הוא כזה בו כל כף היד שלכן מונחת על האזור בגוף אותו רוצים לעסות, לדוגמה - שתי ידיים מונחות על החזה של התינוק. התינוק יכול לשכב על הגב, על הבטן או על הצדדים, תלוי ביכולותיו ובאזור אותו אתן רוצות לעסות. ניתן להשתמש בכל שמן צמחי לעיסוי, כשהמומלץ הוא שמן זרעי ענבים - הוא לא אלרגני, קליל ונספג בקלות.

היכן מעניקים עיסוי?

את העיסוי עושים תמיד על משטח שטוח ולא בגובה, למשל על משטח פעילות או שמיכה המונחים על הרצפה. אם בכל זאת בחרתן לבצע את העיסוי על שידת החתלה יש להקפיד על זהירות מרבית.

מתי לא כדאי להעניק עיסוי?

הקפידו להעניק עיסוי לתינוק לפחות חצי שעה מהאכלה בבקבוק כדי לא להפריע לפעולת העיכול או לגרום לפליטות. אם אתן מניקות, התינוק שלכן יעכל יותר מהר את האוכל מאשר אכילה בבקבוק, אך אם הוא נוטה לפלוט - חכו בין 20 דקות לחצי שעה עד שתתחילו בעיסוי. כמו כן, אם נדמה לכן שהתינוק סובל מכאבי בטן - זה לא הזמן לעסות אותו. בכלל, תינוקות לא שקטים, רעבים או עייפים לא יתמסרו לעיסוי ולכן כדאי לדחות אותו לרגע בו הם רגועים ונינוחים. כמובן שיש לחכות 48 שעות ממתן חיסון או ממחלה כדי להעניק עיסוי, אחרת התינוק פשוט לא ישתף פעולה.

כאשר תקפידו על הכללים הללו ותהיו קשובות לתינוק שלכן, אתן תראו אותו משתף פעולה ומתמסר אליכן - ואין כיף טהור מזה. העניקו את העיסוי מתי שנוח לכן ולתינוק, אפשרו לשניכם לזרום עם המגע ותזכו ברגעים קסומים של חיבור, תקשורת ורוגע.

תינוק מקבל מסאז'. ShutterStock
תינוק מקבל מסאז'/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully