וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ניסים שכל אמא טרייה מתפללת שיקרו לה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:22

בחנוכה מדברים על נסים, אבל עם כל הכבוד לפך השמן, תרשו לנו לדבר על ניסים שהרבה יותר מעניינים ורלוונטיים לכן אם אתן אמהות - בלי הפתעות, בלי מגפות עולמיות ועם הרבה שעות שינה רצופות

לפי ויקיפדיה, נס הוא מאורע חריג אשר חורג מדרך הטבע וההתנהלות הטבעית של העולם. בחנוכה מדברים על נס, אבל עם כל הכבוד לפך השמן, תרשו לנו לדבר על ניסים שהרבה יותר מעניינים ורלוונטיים לכן אם אתן אמהות טריות. אלו הם רגעים שאתן מרגישות שניצחתן את המערכת, שהכל הסתדר בדיוק כמו שקיוויתן ושאתן לא צריכות להתמודד עם סיטואציות מורכבות (תודה, לטפל בתינוק קטן זה מורכב מספיק). אז מהם הניסים שכל אמא טרייה מתפללת שיקרו לה?

שהתינוק לא יתעורר במעבר בין האוטו לבית

הבייבי נרדם באוטו (גם עגלה או מנשא נכנסים תחת הקטגוריה הזאת) ואתן רוצות להעביר אותו למיטה או העריסה כדי שימשיך לישון ולכן יהיו כמה רגעים לעצמכן. מי שכבר ניסתה יודעת - מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. בהרבה מהמקרים התינוק יתעורר ואתן תצטרכו לעבוד על מלאכת ההרדמה מחדש או פשוט להרים ידיים ולהחליט שאתן מוותרות על השינה שלו. האידיאל במקרה הזה הוא מעבר שקט ומוצלח והמשך שינה מתוקה של התינוק.

שהשקילה בטיפת חלב תפתיע ממש לטובה

הביקורים בטיפת חלב תכופים יותר בחודשים הראשונים לחייו של התינוק. חיסונים, בדיקות שגרתיות, ייעוץ הנקה - כל אלה כוללים לרוב גם מדידות ושקילה. אמהות רבות חוות אי נוחות למראה תוצאות המשקל, במיוחד כשההבעה של האחות המודדת מעט מוטרדת נוכח עליית גרמים לא מספקת. אז מהו הנס במקרה הזה? שבכל פעם שתשקלו את הבייבי תראו עלייה יפה ותקינה במשקל שתחסוך לכן דאגות (שלרוב מתפוגגות בהמשך גם ככה).

לישון לילה שלם

טוב נו, מותר לחלום, לא? לפעמים "מתפלקות" לתינוק כמה שעות שינה רצופות בלילה, לפעמים זוהי רק משאלה שלכן, אבל אין ספק שלילה שלם בו ישנתן ללא הפרעה הוא נס גלוי.

לא להצטרך להחליף קקי בתנאים לא תנאים

כשכל עניין החלפת החיתולים עוד חדש לך, זה לא כיף להתעמת עם זה מחוץ לבית, במיוחד לא במקרי "פיגוע" למיניהם. אז אם יצאתן מהבית עם הבייבי ולא הייתן צריכות להתמודד עם החתלה מאתגרת - כל השאר זה בונוס.

לא לשכוח מוצץ או בגדים להחלפה

לשכוח מוצץ זה מבאס. לשכוח בגדים להחלפה כאשר נתקלתן ב"פיגוע" קקי מהסעיף הקודם - זה ממש מבאס. אז מי יתן ולעולם לא תשכחו לארוז בתיק את כל מה שהתינוק זקוק לו בכל רגע נתון.

שמשלוח של דברים יפים לבייבי יגיע בזמן

אם מצאתן את עצמכן מזמינות סטים של לבוש לתינוק כשהייתן מעורפלות באמצע הלילה - אתן לא לבד. עכשיו נותר לחכות למשלוח ואתן מחכות. ומחכות. ומחכות. והזמן המשוער להגעה כבר הגיע ואתן? מחכות. אז הלוואי ותמיד המשלוחים יגיעו בזמן, ואפילו לפניו!

שחברים ומשפחה שמבקרים יבינו את הרמז וילכו בזמן

מכירות את זה שחמותכן מגיעה לעזור לכן, והיא באמת עוזרת אבל פשוט בא לכן שהיא תלך? ולא נעים לכן להגיד? אז הלוואי שמי שמבקר אתכן ואת התינוק יגדיל לעשות ויזום בעצמו את התזוזה או לפחות יבין את הרמז שממש הגיע הזמן ללכת הביתה.

שלא יקרו בלת"מים שישבשו את חופשת הלידה

ליבנו עם כל מי שילדו אל תוך תקופת הקורונה, אין ספק שמגפה עולמית משנה את אופי חופשת הלידה שדמיינתן לעצמכן, אבל עדיין אפשר ליהנות בה ואפילו לנצל אותה לטובתכן (כבר כתבנו על זה כאן). עם זאת, חופשת לידה שהיא בגדר נס, בעינינו, היא כזאת שאין בה בלת"מים כמו קורונה, תמ"א שעובר בניין הצמוד אליכן או הפעלת לחץ ממקום העבודה שלכן בנוגע לחזרתכן. כל עוד אתן רגועות ושום דבר (מלבד התינוק) לא מפר את שלוותכן - אתן ממש בטוב.

אמא צעירה עם תינוק. ShutterStock
אמא צעירה עם תינוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully