וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאישה הזו היה גידול שדרש ניסור של הלסת. הרופאים מצאו פתרון אחר

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 11:19

בפעם הראשונה בישראל, רופאים בבית החולים בילינסון הצליחו להוציא גידול בגודל של כדור טניס דרך חלל הפה - במקום לפתוח את הצוואר ולנסר של הלסת. הנה כל הפרטים

מנתח בחדר ניתוח. ShutterStock
"עידן חדש ביכולת לכרות גידולים סרטניים גדולים עם מינימום נזק". ניתוח/ShutterStock

אישה בת 48 עמדה לפני ניתוח קשה שכלל את ניסור הלסת שלה, אבל אז הטכנולוגיה באה לעזרתה. רופאים בבית החולים בלינסון הצליחו, לראשונה בישראל, לכרות גוש גידולי שפירי בגודל 3.5 סנטימטרים דרך חלל הפה באמצעות רובוט דה-וינצ'י, במקום לפתוח את הצוואר ולנסר של הלסת.

"הגיעה אלינו אישה עם גידול שפיר בגודל של כדור טניס, למרות גודלו של הגידול הוא היה ממוקם באזור שקשה לאתר ולאבחן אותו, בבסיס הגולגולת בחלל הפראפנגיאלי, עמוק מאחורי השקד", סיפר פרופ' גדעון בכר, מנהל מחלקת אף אוזן גרון בבית החולים בלינסון. עד כה ניתוחים מורכבים מסוג זה היו מתבצעים בגישה הקלאסית המצריכה חתך פתוח צווארי הדורש ניסור של הלסת תוך הסתת הלסת הצידה.

"מדובר בתהליך אגרסיבי באישה צעירה עם נזק אסטטי ותפקודי משמעותי, במקום זאת החלטנו לנתח באמצעות הדה-וינצ'י", אמר פרופ' בכר. "הזרועות הגמישות והצרות של הדה-וינצ'י בצירוף מצלמת תלת מימד מתקדמת, אפשרו לנו לנתח דרך חלל הפה מבלי לבצע חתך בלסת תוך פגיעה תפקודית קטנה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר", הוסיף, "למטופלת לא נשארו צלקות לאחר הניתוח ותוך זמן קצר היא יכלה לחזור לביתה ולאכול כרגיל".

פרופ' בכר הסביר כי הניתוח דורש מיומנות גבוהה והכרה אנטומית. "הדה-וינצ'י מאפשר עידן חדש ביכולת לכרות גידולים סרטניים גדולים עם מינימום נזק והחלמה מהירה למטופל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully