וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק נזקק לניתוח לב דחוף. ההורים לא הסכימו שיקבל "דם של מחוסנים"

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 7:26

תינוק בן ארבעה חודשים נמצא במרכז הסיפור המטריד הזה. הוריו שמתנגדים לחיסוני קוורנה לא מוכנים שבמהלך הניתוח שלו ישתמשו בדם של מחוסנים. כעת הם נתבעים בבית משפט. הנה הפרטים

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

הנה סיפור מטריד שמגיע מהקצה השני של העולם: עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח כי שירות הבריאות של ניו זילנד הגיש בקשה לאפוטרופסות על תינוק בן ארבעה חודשים שהוריו מסרבים לאשר את ניתוח הלב שיציל את חייו, אלא אם כן יעשה שימוש בדם שהגיע מאדם לא מחוסן לקורונה.

הורי התינוק דנו במצב הבריאותי של בנם ובהעדפותיהם הרפואיות בראיון עם פעיל נגד חיסונים. בראיון, ההורים אמרו שלתינוק שלהם יש היצרות חמורה של מסתם ריאתי, ושהוא זקוק לניתוח "כמעט מיד", אבל שהם "מודאגים מאוד מהדם שהולכים להשתמש בו". אנחנו לא רוצים דם נגוע בחיסון, אמר האב.

זה המקום אולי להזכיר לכולם שהחיסונים למניעת מחלות קשות ומוות מקורונה נמצאו בטוחים ויעילים ביותר, עם מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם שהתחסנו. לפי שירות הדם, NZ Blood, כל חיסון נגד קורונה מתפרק זמן קצר בדם לאחר ההזרקה.

מנות דם בבנק דם. ShutterStock
לא מוכנים שבנם יקבל דם של מחוסני קורונה. תרומות דם/ShutterStock

שירות הבריאות הגיש ביום שני מסמכים לבית המשפט העליון באוקלנד במסגרת חוק הטיפול בילדים. הוא ביקש להעביר את האפוטרופסות של התינוק מהוריו כדי שניתן יהיה לתת הסכמה לשימוש בדם שנתרם, דיווח ה-NZ Herald.

ד"ר מייק שפרד, המנהל הזמני של אוקלנד בשירות הבריאות אמר שהוא יודע שזה יכול להיות מדאיג עבור הורים שיש להם ילד חולה והם מקבלים החלטות לגבי הטיפול בו. ובכל זאת, "ההחלטה להגיש בקשה לבית המשפט מתקבלת תמיד מתוך מחשבה על טובת הילד ובעקבות שיחות נרחבות עם שירותי הבריאות", אמר שפרד. "מכיוון שהעניין נמצא בפני בתי המשפט, לא נגיב יותר".

"מקרה טרגי של חיים ומוות"

ביום רביעי האחרון התייצבו הצדדים לבית המשפט כדי לקבוע מועד לדיון דחוף, בעוד קבוצה של 100 מתנגדי חיסונים התאספה מחוץ לבניין. נציג שירותי הבריאות במדינה אמר לבית המשפט שאנשי מקצוע רפואיים אמרו שילד עם מצב כזה היה מטופל לפני מספר שבועות בנסיבות רגילות; בעוד עורכת הדין של ההורים סו גריי - עוד פעילה בולטת נגד חיסונים - אמרה שההורים רוצים טיפול טוב יותר ממה שהמדינה מציעה. "מכיוון שהם מתייגים את הלקוחות שלי כתאורטיקנים של קונספירציה, [העמדה שלהם] הרי שאפשר להתעלם מכל מה שהלקוחות שלי אומרים", היא אמרה.

בשירותי הדם של ניו זילנד כתבו כי "כל הדם שנתרם גם מסונן במהלך העיבוד, כך שכל כמויות עקבות שעדיין עשויות להיות נוכחות אינה מהווה סיכון למקבלים. איננו מפרידים או מתייגים דם על סמך סטטוס החיסון של תורם ל-Covid-19. הוא הוסיף כי אין ראיות לכך שחיסונים קודמים השפיעו על איכות הדם לעירוי.

"להורים יש הרבה סמכות קבלת החלטות על חיי ילדם - יש אזור עצום של שיקול דעת להורים לקבל החלטות כולל בנושאים רפואיים", אמרו המומחים. "אבל יש לזה גבולות, וזה אחד מאותם מקרים טרגיים שבהם לגבול יש השלכות חיים ומוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully