וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בייבילד ושימוש בכפית: טיפים להרגלי אכילה של תינוקות

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 8:27

לרסק ולטחון או לאפשר לו לאכול עם הידיים? להגיש כפית אל הפה או לתת לו להתמודד איתה לבד? הנה מה שכדאי לדעת

שלב הטעימות והמעבר למוצקים בהדרגה הוא שלב מרגש עבור כל אמא והתינוק שלה. התינוק מגלה עולם חדש של טעמים ומרקמים, אתן שותפות איתו לחוויה הזאת ולאט לאט הוא הופך לחלק בלתי נפרד מארוחות הבית. יש אמהות שמאדות, מרסקות, טוחנות ומועכות במיוחד את המאכלים שיוגשו לבייבי בשלב הטעימות (וגם לאחריו), ויש כאלו הדוגלות בשיטת בייבילד, המאפשרת לתינוק לאכול באופן עצמאי. בכתבה הזאת נדבר על הסוג השני.

דודי זוהר, מדריכת הנקה מוסמכת, מלווה התפתחותית ומנהלת קהילת "האמהות של דודי", מסבירה כי האכילה בידיים, עליה מושתתת שיטת בייבילד, חשובה מאוד ותורמת להתפתחות התינוק והוא מתנסה באמצעותה בסוגים שונים של מרקמים ותחושות. כפי שחשוב לחשוף את הבייבי למרקמים כמו חול הים, אדמה ודשא, כך חשוב שהוא ייחשף למרקמים השונים באוכל שתגישו לו בארוחה וחשוב מאוד שהוא לא יירתע ממגע באוכל.

שיטת בייבילד מפתחת את המוטוריקה העדינה בדגש על קשר יד-פה, וממחקרים עולה כי תינוקות לומדים להפעיל את הלשון והלסתות, מה שלא כל כך קורה כאשר מגישים להם מזונות מעוכים ומרוסקים. מלבד היתרונות לבייבי, ישנם גם יתרונות לכן, האמהות: בבייבילד אתן לא צריכות לעמול על הכנת מאכלים במרקמים מיוחדים. הבייבי יכול לאכול את מה שאתן אוכלות, אך אתן אכן צריכות להפעיל שיקול דעת ולהגיש לו מזונות רכים מספיק ולא חתוכים לחתיכות קטנות מדי.

מה אפשר להגיש לתינוק שמתחיל לאכול בשיטת בייבילד?

בהתחלה מומלץ להציע פירות רכים כמו בננה, ירקות מאודים או מבושלים, ולהמשיך בחביתה, שלוליות גבינה למיניהן וכו'. כמובן שהחשיפה צריכה הדרגתית, כדי לשלול רגישות או אלרגיות למזונות מסוימים ובהתאם להמלצות משרד הבריאות.

מתי ואיך משלבים כפית?

כשתרצו לתת לבייבי מאכלים במרקם נוזלי או משחתי (למשל גבינה או טחינה), זה הזמן לנסות להשתמש בכפית. הניחו אותה בתוך גביע הגבינה או קערת הטחינה שאתן מגישות לו ואל תאכילו אותו. תנו לו להתמודד עם הכפית לבד ולאכול באופן עצמאי. כשהוא יעשה זאת בעצמו, הוא יפתח מיומנויות של העברה מהיד אל הפה ויחזק את המוטוריקה העדינה שלו.

תינוק אוכל. ShutterStock
תינוק אוכל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully