וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להתנהל מול הגננת כשמשהו מפריע לכם?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 8:57

לא מן הנמנע שזה יקרה, וכדאי שתדעו איך לפנות אל הגננת כדי להגיע לתוצאה הרצויה מבלי ש"תאכלו את עצמכם" מבפנים

כל אמא שמפקידה את היקר לה מכל במסגרת חינוכית, לעיתים תפגוש בגננת עם גישת חינוך שונה. יתכן שתוך כדי תנועה ושלבי התפתחות של הילד וצרכיו תגלו כי הגננת יותר מיושנת או דווקא פורצת דרך לעומתכן, אולי היא עם גבולות נוקשים מדי ביחס אליכן או שתרגישו שהיא מכילה מדי ומאפשרת יותר מדי חופש ואולי היא תשים דגש על דברים שפחות מהותיים בעיניכן כאשר אתן מצפות לדגשים על דברים שפחות נתפסים כמהותיים עבורה. מה שבטוח, הגננת היא לא אתן. אמא יש רק אחת ואתן ללא ספק שתי נשים שונות עם נקודת מבט אחרת על החיים וגם תפקידכן הוא שונה.

אז מה תעשו כאשר משהו מפריע לכן ואתן מרגישות את ה"לא נעים לי" מתחיל להתבשל שם בבטן ובראש מתרוצצות המחשבות "איך אגיד לה?", "ואם היא תיפגע?", "ואם בגלל שאעיר לה היא תתנהג אחרת לילד שלי?" ו"אולי היא תחשוב שאני אמא מציקה ולחוצה מדי?". לפעמים אתן אוגרות את הכל בפנים מתוך החשש שכשזה יתפרץ החוצה זה ייצא עקום, ובינתיים השיח הפנימי הזה שואב מכן המון אנרגיות.

נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה ומנחת NLP, מציעה כמה דרכים להקל על עצמכן ולצלוח את הסיטואציה המורכבת עבורכן במינימום "תקלות". בשלב הראשון תשאלו את עצמכן "מה מפריע לי בזה?" ועם התשובה שתעלה תשאלו שוב "ומה מפריע לי בזה?", עד שתגיעו לדבר העיקרי והשורשי שבאמת מפריע לכן. אחרי זה תגידו את זה בקול רם לעצמכן או תכתבו כדי שתהיו בטוחות שזה הדבר שאכן הכי מפריע לכן, ואם זה ייפתר הכל יהיה בסדר. למשל, "מפריע לי שהגננת נתנה לתינוק לאכול תמ"ל למרות שהבאתי סטוק של חלב שאוב עבורו". ומה מפריע בזה? "שהשקעתי זמן ואנרגיה עבור השאיבה, וזה מה שמחבר בינינו כשאנחנו לא ביחד בזמן שהוא בגן".

בשלב הבא, תזכירו לעצמכן כי זה הילד שלכן, ואם יש משהו שמדאיג אתכן או חשוב לכן - אתן צריכות לשתף את מי שאחראי לכך. המחיר שתשלמו (אם לא תגידו מתוך פחד להסתכסך עם הגננת) יכול להיות גבוה יותר בשל האנרגיות שיגבו ההתחבטויות שלכן עם עצמכן והתחושות שלא עשיתן כלום. אם הגננת תיפגע, אין לכן שליטה על כך, אך אם תפנו בצורה נעימה ומכבדת מתוך המחשבה על טובת הילד ולא כביקורת על התנהלותה בעזרת התנסחות כמו "חשוב לי ש…" או "אני מרגישה ש…" במקום "את לא עושה…" אז תשיגו הקשבה. ככל שבשלב הראשון תעמיקו ותבינו מה מפריע לכן, הפנייה שלכן לגננת לא תהיה מתוך האשמה, אלא מתוך המקום הפנימי והחשוב לכן ואז - הכל יתקבל אחרת.

לסיכום, בהחלט אפשר להגיד הכל, השאלה היא איך אומרים. אם אין האשמה, אלא בקשה שמגיעה מהלב והשיח מתנהל בלשון "אני" ולא בלשון "את" - אתן תזכו להקשבה ולהזדמנות לייצר תקשורת מיטיבה. זכרו כי מי שחשוב כאן הוא הילד שלכן ועבורו אתן תלמדו להתגבר על שאר מחסומי התקשורת שלכן. על הדרך, אתן יכולות להרוויח מזה התמודדות טובה יותר שלכן מול מערכות יחסים אחרות או מעגלי תקשורת נוספים בחייכן.

גננת וילדים בגן ילדים. ShutterStock
גננת וילדים בגן ילדים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully