וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי כיף בבית: הצעות לפעילויות לאמהות ותינוקות בכל גיל

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 10:37

בת אל גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות, משתפת ברעיונות מצוינים להעביר את הזמן בכיף, ובו זמנית גם לפתח את המיומנויות של הילדים לפי גילם

יש לכן בבית ניובורן קטנטן שרק הצטרף למשפחה? תינוק בצעדיו הראשונים? פעוט בעל העדפות, רצונות ואנרגיות בלתי נדלות לעוד ועוד כיף? אז הכתבה הזאת ממש בשבילכן. בת אל גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות, משתפת אתכן ברעיונות מצוינים להעביר את הזמן בכיף, ובו זמנית גם לפתח את המיומנויות של הבייבי בהתאם לגילו. נשמע טוב? בואו נצא לדרך:

מגיל לידה:

● קראו ביחד סיפורים והגישו מאכלים קשורים לאחר שהילדים כבר החלו לאכול מוצקים. למשל: אליעזר והגזר, האריה שאהב תות, תירס חם ועוד.
● נהלו שיחות ג'יבריש עם הקטנטנים - מימיקות מצחיקות, פרצופים מוגזמים וקולות נמוכים וגבוהים יעודדו את התקשורת ביניכם.
● השמיעו מוזיקה שאתם ואהבים ורקדו ביחד. התנועה מפתחת את מערכת המשקל של הבייבי ומחממת את הגוף.
● זמן מסאז' - חממו את החדר ועסו את גוף התינוק. זאת הזדמנות נהדרת לגעת, לתקשר, להרגיש ולהתחבר.
● חפשו בבית אביזרים עם מרקמים שונים (רך, קשה, מחוספס, נעים או קוצני) ותנו לתינוק להתעסק בהם. ככל שהתינוק יהיה חשוף ליותר מרקמים, כך יירתע משינויים בהמשך.
● שכבו על הבטן מול התינוק והתמסרו בכדור, שימו לב איך הוא מייצר קשר עין עם הכדור ומשפר את השכיבה על הבטן.
● עשו אמבטיה חמה, נעימה ומרגיעה.
● שחקו מחבואים או משחקי קוקו. הם מהנים בכל גיל. כמובן שבתאם לגיל התינוק אתן יכולות לאתגר את המשחק.
● אפשרו גם זמן לבד. תינוק בכל גיל לא צריך להיות מופעל כל רגע, כל הזמן. אפשרו לו להיות עם עצמו, לחקור את הגוף, התנועה והסביבה.

משלב זחילה:

● בנו בבית מסלול מכשולים מכריות, שמיכות וכיסאות ועודדו את התינוק לעבור דרך המכשולים. אתגרו אותו להגיע בכוחות עצמו ולחוות תחושת ניצחון, ובכך תגבירו את המוטיבציה שלו לזחול - שהיא אחד המרכיבים החשובים ביותר להתפתחות. בנוסף, זחילה על משטחים שונים משכללת את מיומנות הזחילה.
● גררו את הבייבי על שמיכה, כשהוא שוכב על הבטן. תחושת התנועה והמגע העמוק מפתחת את מערכות החישה שלו ומעודדת זחילה. אפשר לבצע את הפעילות בישיבה כאשר התינוק כבר למד לשבת ביציבות.
● שחקו בחתול ועכבר - תנו לתינוק לזחול מתחת לשמיכה ונסו לתפוס אותו. הוא ילמד כך להבחין בין מעל ובין מתחת וישכלל את מיומנות הזחילה שלו.

משלב הליכה:

● בשלו ואפו עם התינוק שלכם. שתפו אותם בהכנות ותנו להם לגעת, למשש ולטעום את המרכיבים.
● גם בגיל הזה, אפשר להגיש מאכלים בהתאם לספרים הקשורים באוכל שתרצו להקריא (לדוגמה, קערת תותים בשעת סיפור של "האריה שאהב תות" תתקבל באהבה רבה).

ילדות משחקות בכלי אוכל. ShutterStock
ילדות משחקות בכלי אוכל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully