וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה יראו בני אדם בשנת 3,000 בגלל התלות שלנו בטכנולוגיה?

6.11.2022 / 23:36

מומחים יצרו דוגמנית בשם "מינדי" המספקת הצצה לאיך אנחנו עשויים להיראות בשנת 3,000: גיבנים ורחבי צוואר עם טופרים במקום כפות ידיים, סט שני של עפעפיים ומוח קטן

עבור רבים מאיתנו, רגע שבו אנחנו ללא הטלפון, הטאבלט או המחשב הנייד שלנו מרגיש כמו נצח. אבל הצצה מפחידה לעתיד המין האנושי עשויה לעודד אותנו לבלות קצת פחות זמן עם המכשירים הללו.

חוקרים יצרו מודל גרוטסקי של אישה בשם 'מינדי', שלדבריהם מספק השערה מבוססת לדרך שבה בני אדם עלולים להיראות בעוד פחות מ-800 שנה, כתוצאה מההסתמכות שלנו על טכנולוגיה. עם גב מגובנן, צוואר רחב, יד מכווצת עם טפרים ואפילו סט שני של עפעפיים, מינדי "יכולה להיות האדם הממוצע משנת 3,000 והלאה".

מינדי נוצרה על ידי Toll Free Forwarding כדרך להדגים כיצד הטכנולוגיה משפיעה על גופנו. "אספנו מחקרים מדעיים שנעשו בנושא וחוות דעת של מומחים בתחום, לפני שעבדנו עם מעצב תלת-ממד כדי ליצור אדם עתידי שגופו השתנה פיזית עקב שימוש עקבי בסמארטפונים, מחשבים ניידים וטכנולוגיות אחרות", הסבירו שם.

אז איך נראה בשנת 3,000 ולמה?

הדמייה של גוף האדם בשנת 3,000. tollfreeforwarding, צילום מסך
הדמייה של גוף האדם בשנת 3,000/צילום מסך, tollfreeforwarding

שנים של הסתכלות כלפי מטה על מסכי הסמארטפונים שלנו או למעלה על מסכי המחשב יביאו למבנה גוף מגובן, על פי הדגם. במקביל, הידיים שלנו יעוצבו לצמיתות לצורה של טופר בשל האחיזה העקבית בסמארטפונים.

בשיחה עם Toll Free Forwarding, ד"ר ניקולה דג'ורדייביץ' מ-Med Alert Help הסביר: "האופן שבו אנו מחזיקים את הטלפונים שלנו יכול לגרום לעומס בנקודות מגע מסוימות - מה שגורם ל"טופר הקלדה", המכונה בעגה הרפואית "תסמונת התעלה הקוביטלית".

הדמייה של גוף האדם בשנת 3,000. tollfreeforwarding, צילום מסך
יד שמעוצבת להחזקת סמארטפון/צילום מסך, tollfreeforwarding

בנוסף ל'טופר ההקלדה', בני האדם עלולים לפתח 'מרפק סמארטפון' - זווית קבועה של 90 מעלות הנגרמת על ידי המיקום האופייני של הזרוע בעת החזקת מכשיר. "שמירה על המרפק כפוף במשך זמן רב - לרוב, תוך החזקת הטלפון - יכולה למתוח את העצב מאחורי המרפק ולהפעיל עליו לחץ", הסביר ד"ר דג'ורדייביץ'.

שעות של התבוננות בטלפונים שלנו יגרמו לא רק לגב להתכווץ, אלא גם לצוואר להתעבות על פי המודל. "כשאתה עובד על מחשב או מסתכל למטה על הטלפון שלך, השרירים בחלק האחורי של הצוואר צריכים להתכווץ כדי להחזיק את הראש למעלה", הסביר ד"ר ק. דניאל ריו מבית החולים לעמוד השדרה אורץ' בניו יורק.

"ככל שאתה מסתכל יותר למטה, כך השרירים צריכים לעבוד קשה יותר כדי לשמור על הראש למעלה. השרירים האלה יכולים להיות עייפים וכואבים מדי מלהסתכל למטה על הסמארטפונים והטאבלטים שלנו או העברת רוב יום העבודה שלנו מול מסכי מחשב", הוא הסביר.

הדמייה של גוף האדם בשנת 3,000. tollfreeforwarding, צילום מסך
גב עם גיבנת וצוואר רחב/צילום מסך, tollfreeforwarding

מאפיינים גרוטסקיים אחרים שאנו יכולים לצפות להם כוללים גולגולת עבה יותר ומוח קטן יותר, כמו גם עפעף שני כדי למנוע חשיפה מוגזמת לאור. "בני אדם עשויים לפתח עפעף פנימי גדול יותר, כדי למנוע חשיפה לאור מוגזם, או שעדשת העין עשויה להתפתח אבולוציונית כך שהיא חוסמת אור כחול מלהיכנס, אך לא אורות אחרים באורכי גל גבוהים כמו ירוק, צהוב או אדום," אמר קאסון רטניאקה מאוניברסיטת טולדו.

הדמייה של גוף האדם בשנת 3,000. tollfreeforwarding, צילום מסך
סט כפול של עפעפיים/צילום מסך, tollfreeforwarding

אבל למה שהמוח שלנו יקטן? "אני חושב שההסבר הטוב ביותר לירידה בגודל המוח שלנו הוא תיאוריית האידיוקרטיה", אמר החוקר הקוגנטיבי דיוויד גירי. התיאוריה הזו זכתה לפופולריות בזכות הסרט "חכם על אידיוטים" (Idiocracy) משנת 2006, שבו אדם רגיל מתעורר 500 שנה בעתיד כדי לגלות שהוא האדם האינטליגנטי ביותר על פני כדור הארץ. היא צברה תאוצה הודות למחקר שהראה כיצד המוחות האנושי התכווץ מהגודל בו היה לפני 1.9 מיליון שנים עד לפני 10,000 שנה. למה? הודות להתקדמות הטכנולוגית בחקלאות, בבריאות ובתחומי חיים רבים נוספים , עלינו לעשות כעת הרבה פחות בכדי לשרוד.

על פי התיאוריה האבולוציונית, לא רק אנשים עם מוחות גדולים יותר ייבחרו אבולוצינית לשרוד. זה יכול אפילו להתרחב וליצור אדם קטן יותר לגמרי, כפי שאמרה עדינה מהאלי מ"מציאות נאורה": "תיאוריית האבולוציה מצביעה על קיומו של אדם קטן יותר בעתיד. זה בעיקר בשל העובדה כי ההישרדות כבר לא תלויה בהיותך האדם הגדול ביותר, או החזק ביותר במין. כמו כן, הצלחת הרבייה תלויה כיום במגוון רחב של מדדים, כולל למשל יכולות פיננסיות. בעתיד, האנשים שמתמצאים יותר מבחינה טכנולוגית יהיו ככל הנראה המצליחים ביותר. לאור זאת, בני האדם יתחילו להתכווץ".

ככה יראו עובדי משרד בעוד 20 שנה?

"אמה" - הדמייה של איך יראו עובדי משרד בעוד 20 שנה/Fellowes Brands

מינדי היא היורשת של אמה - המודל החולני של האישה העובדת של העתיד - שנבנתה ב-2019 כדי להדגיש את החשיבות של תנאי עבודה טובים. אמה עוצבה על ידי חוקרים לאחר ראיונות עם יותר מ -3,000 עובדים על בעיות הבריאות והדאגות שלהם. יש לה תנוחת כריעה קבועה בשל ישיבה במשך שעות בכל יום בשולחן העבודה שלה, עיניים אדומות ויבשות בשל חשיפה ממושכת לאור של מסך המחשב ועור רפוי בשל בילוי של שנים תחת הבוהק של אורות מלאכותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully