וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה גברים מגרבצים? מומחים מנסים לענות על השאלה

13.11.2022 / 10:31

מדוע גברים מרגישים צורך לגעת במפשעה שלהם כל כך הרבה פעמים ביום - אפילו במקומות ציבוריים? מתברר שיש מספר סיבות להתנהגות הזאת והן יפתיעו אתכם

גברים נוגעים במפשעה שלהם בפומבי/west kanyebig

בואו לרגע נעצור את שגרת היום המטורפת שלנו כדי לעסוק בנושא שמטריד מומחים רבים ברחבי העולם: גרבוץ. הוא באמת מעסיק מומחים, מתברר. כמה מלומדים דנו בשאלה מדוע גברים נוגעים במפשעה שלהם כל כך הרבה פעמים ביום? אם להאמין לדיון בנושא שנפתח ברדיט, גברים נוגעים או מגרדים את איבר מינם בין 23 ל-30 פעמים ביום, וזה בהחלט נתון שאי אפשר להתעלם ממנו.

מומחים טוענים שישנם מספר הסברים להתנהגות הזאת אצל גברים מתבגרים ומבוגרים כאחד, החל מסיבות פיזיות כמו גירוד באזור לאחר הורדת שיער או לבישת מכנסיים צמודים מדי - ועד סיבות נפשיות כמו חיזוק תחושת הגבריות והפחתת חרדה.

"הייתי אומר שהשתייכות היא דבר חשוב לרבים וגברים שמפגינים את ההתנהגות הזאת מרגישים שייכים לשבט בעל התנהגות זהה", אומר ג'ו ריידר, פסיכותרפיסט אינטגרטיבי מדבלין, "הפין הוא סמל חזק לגבריות וכל הגברים רוצים שהחלק הזה שלהם יעבוד היטב. זה המסר. לשים את היד על איבר המין זו התנהגות שחצנית. זה מראה על ביטחון בגבריות של האדם".

גבר מגרבץ. Giphy
יש כמה סיבות לכך שגברים מגרבצים - ואין לזה קשר לסקס/Giphy

על פי ראיות מדעיות, אומר ד"ר אנדרס קולטו, חוקר פוסט-דוקטורט בכיר ב-NUI Galway, מגע פיזי בעצימות נמוכה משחרר אוקסיטוצין במוח. אוקסיטוצין הוא מוליך עצבי הממלא תפקיד בקשרים חברתיים ובוויסות מצב הרוח שלנו. "יש לכך השפעות מועילות רבות על הבריאות והרווחה שלנו", הוא מסביר, "לדוגמה, זה מפחית חרדה".

רובנו יודעים שאוקסיטוצין נוצר כאשר אדם שאנחנו אוהבים נוגע בנו, בצורה מינית או לא, אך האם זה מתרחב למגע עצמי? כתבת vice שאלה גבר שהעדיף שלא להזדהות כדי שיוכל לדבר בכנות על אהבתו לגרבץ: "אני אף פעם לא עושה את זה בפומבי. יש גברים שעושים את זה. אני לא אחד מהם. אני עושה את זה באופן לא מודע במהלך צפייה בחדשות או בסרט. זה לא מיני בכלל. כמו שמיכה מיוחדת".

"ההסבר שלו אינו רחוק מהאמת", אומר ד"ר קולטו, "בהתחשב בכך שזה נוגע לאיבר המין, יש לזה גוון מיני מסוים - אבל מטרת ההתנהגות, ברמה המודעת, אינה קשורה לגירוי ארוטי. נראה שזוהי בדיקה מהירה שה'אוצרות' שלך שם - או שהם עלולים לגרד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשואים פלוס. married with children, צילום מסך
"כמו שמיכה מיוחדת"/צילום מסך, married with children

לפי ריידר, תיאוריה נוספת היא שאנשים עושים את זה כדי לעסוק בגבריות שלהם, "יש לזה היבט שבטי ורק קבוצות מסוימות עושות את זה", הוא הסביר, "פסיכולוגים רואים בזו התנהגות מרגיעה. אני לא מכיר סטטיסטיקה כלשהי, אבל אני מאמין שגברים רבים כן נוגעים או משחקים עם החלקים הפרטיים שלהם, למרות שרובם עושים זאת רק כשהם לבד - או אולי כשהם מוקפים בחברה גברית שבה הם לא יזעזעו אף אחד".

הנשאל האלמוני מסכים שזו התנהגות מרגיעה והשווה אותה לכסיסת ציפורניים, מציצת אגודל או עישון - חלקה מודעת וחלקה אוטומטית. "מעולם לא היה לי הכרח לעשות את זה בחוץ. אני יכול להסתבך בצרות". נשאל נוסף, רון בן ה-29 סיפר שלעיתים הוא מוצא את עצמו מגרבץ בפומבי: "זה לא שאני רוצה לעשות את זה בפומבי. זה הרגל שקשה לי לשלוט עליו".

גבר נוגע במפשעה שלו. Giphy
"הרגל שקשה לשלוט עליו"/Giphy

ד"ר קולטו מציע לו את העצה הבאה: "בפסיכותרפיה אנו מלמדים לעתים קרובות אנשים הנאבקים עם הרגל כה עיקש כיצד לזהות מתי הם עושים זאת. זה הצעד הראשון להיפטר מהרגלים כאלה". לדבריו, ניתן לייחס את התופעה לגבריות רעילה: "זה נוגע לאיבר המין הגברי, אחרי הכל. חלק מהגברים, במיוחד אלה שאינם בטוחים לגבי הגבריות שלהם או כאלה שמרגישים בלחץ מציפיות לא מציאותיות לגבי איך צריך להתנהג כדי להיראות גברי מספיק - עלולים לחוות חרדה איומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully