וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמהות ל"תינוקות חורף"? הנה מה שכדאי לכן לעשות אחרת

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 11:58

הרצון שלכן לשמור על התינוק חם ומוגן עלול לעכב את ההתפתחות שלו. בואו ללמוד מדוע, ומה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה

אמהות לתינוקות חורף - אנא התפקדו! הכתבה הזאת היא בשבילכן. יתכן ולא ידעתן, אך מחקרים מעידים כי תינוקות ילדי חודשי הקיץ זוכים ליתרון התפתחותי יחסי לעומת ילידי החורף. הסיבה נעוצה בעיקר בהחלטות הוריות שנובעות מהרצון לחמם את הגוף הקטנטן ולהגן עליו, ובשל כך תינוקות מולבשים ביותר שכבות, נמצאים פחות ישירות על הרצפה וממעטים ביציאה החוצה. בת אל גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות, עיסוי תינוקות, יועצת שינה, מדריכת הנקה ומדריכת שפת הסימנים לתינוקות, מסבירה כיצד כל אלה משפיעים על התפתחות התינוקות:

גריבת גרביים והלבשה במכנסיים עם רגליות

כאשר תינוקות נחשפים פחות לכפות הרגליים שלהם הם מתנועעים פחות. גריבת גרביים בחורף או הלבשת מכנסיים עם רגליות מייצרות חוצץ בין כפות הרגליים לבין הרצפה, והמפגש הזה לא מאפשר הפרדה של הבהונות ושימוש מלא בהן. כתוצאה מכך פעולות בהן משתמשים התינוקות בכפות הרגליים כמו התהפכות, זחילה והליכה עלולות להתעכב.

הנחת התינוק על משטחי פעילות עבים או שטיחים

"תינוקות חורף" רבים מונחים על משטחים עבים או שטיחים כדי שאלה יגנו מהקור של הרצפה, אך הם למעשה מונעים מהם לחוש את הקרקע בצורה טבעית ועשויים להשפיע על אופי ואופן ההתפתחות.

הלבשה בשכבות בגדים עבות

הלבשת תינוקות במספר שכבות שנועדו לחמם אותו מסרבלת את התנועה, החשובה ביותר להתפתחות.

אז מה כן כדאי לעשות? חממו מעט את החדר, הורידו גרביים ואפשרו לרגליים החשופות להרגיש את הרצפה. אל תעמיסו בשכבות בגדים כשאתן נמצאות במקום מחומם ואפשרו לתינוקות להתנועע ביתר חופשיות.

נעילת נעליים לתינוקות שטרם הולכים

בחורף ישנה נטייה להקדים ולנעול נעליים לתינוקות שטרם החלו ללכת או שנמצאים ממש בשלבי הליכה ראשונים, כדי להגן על כפות הרגליים מהקור. עם זאת, מומלץ לאפשר לתינוקות ללכת יחפים עד כמה שניתן כדי לפתח את שרירי כף הרגל. החורף, מן הסתם, מייצר הרבה פחות הזדמנויות ללכת יחפים.

אז מה כן כדאי לעשות? השתדלו שלא לנעול נעליים לתינוקות שעדיין לא הולכים או שהליכתם עדיין לא התבססה, אם אין ברירה רכשו נעליים רכות וגמישות שיעודדו את התפתחות שרירי כף הרגל וזכרו כי עדיף לחלוץ נעליים בכל הזדמנות.

מיעוט ביציאה️ החוצה

אמהות רבות חוששות משהייה בחוץ בחורף, בעיקר בשל חשיפה לווירוסים וחיידקים, אך חשוב שתדעו: אלו נמצאים בעיקר במקומות סגורים בהם אין סירקולציה של אוויר, ולא באוויר הפתוח.

אז מה כן כדאי לעשות? צאו להסתובב בחוץ, כן, גם כשקר. הלבישו בלבוש חם - גרביים, כובע, אוברול מחמם ומעיל או שמיכה וצאו עם התינוק לשאוף אוויר צלול.

אמא עם תינוק וכוס תה. ShutterStock
אמא עם תינוק וכוס תה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully