וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמילה מחיתולים בחורף? 4 עובדות שמראות שזה בהחלט אפשרי

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 7:48

הורים רבים נוהגים להמתין לקיץ כדי להתחיל בתהליך הפרידה מהחיתול, בעיקר מטעמי נוחות ופחות סרבול בבגדים, אך גם לתהליך שמתחיל בחורף יש יתרונות משלו

תהליך הפרידה מהחיתולים הוא תהליך למידה של הן של ההורים והן של הילדים, כשרוב ההורים יזמו אותו לקראת המעבר לגן עירייה, כלומר לקראת גיל 3. הורים רבים נוהגים להוריד את החיתול באביב או בחופשת הקיץ, והחופש הוא שמעודד אותם להתחיל בתהליך, שכן הימים בבית מאפשרים התגייסות מלאה ללמידה ולכל ההשלכות שלה (רמז: הרבה פיפי על הרצפה). בנוסף, בקיץ לובשים פחות שכבות, אפשר להניח לילד להסתובב בבית עם תחתונים בלבד או ללא בגדים ובכך להקטין את מספר הכביסות האפשריות.

נכון שיש בכך היגיון מסוים, אך אם החלטתן להיפרד מהחיתול בכל זמן אחר - זה בהחלט אפשרי והתהליך לא יהיה פחות מוצלח לכל הצדדים. ליאן נגה שקד, מדריכת הורים לגיל הרך בעלת המותג "דיאלוג עם פעוטות", ממליצה להיות קשובות לילד שלכן, ואם הוא מאותת לכן שהוא מוכן או רוצה להתחיל בתהליך, בכל זמן שהוא, מומלץ לעשות זאת ולא לפספס את המומנטום.

אם אתן מחליטות להיפרד מהחיתול בחורף, בין אם בעקבות איתות של הילד או משיקולים אחרים שלכן, כדאי שתכירו כמה עובדות שתומכות בהחלטה הזאת ומראות שהיא לגמרי אפשרית:
תחושת הרטיבות מפריעה יותר מאשר בקיץ

בתהליך "פרידה מחיתולים" בחורף, כאשר הטמפרטורות נמוכות וקר, תחושת הרטיבות ואי הנוחות מתגברת ואז הרצון להישאר יבש גובר וגם המוטיבציה ללמוד כיצד עושים זאת עולה. בקיץ, לעומת זאת, כשהבגדים של הילד יירטבו, זה פחות יציק לו ואולי הוא אף ירגיש הקלה מסוימת מהחום.

כשהטמפרטורות נמוכות עולה הצורך בפיפי

בחורף הטמפרטורות נמוכות ולכן מזיעים פחות ואז עולה הצורך בפיפי. המשמעות: יותר הזדמנויות לתרגל את הלמידה החדשה.

התהליך עשוי להיות מהיר יותר

מספר רב של חזרות יסייע בהטמעת ההרגלים החדשים, שהם כמובן ללכת לסיר או לאסלה כאשר יש צורך בפיפי או קקי. מכיוון שבחורף, כאמור, עולה יותר צורך לפיפי וכן שתחושת הרטיבות הרבה יותר מפריעה מאשר בקיץ - עולים הסיכויים לתהליך למידה מהיר ואקטיבי יותר.

התהליך נעשה באווירה רגועה ולא בלחץ

בחורף האווירה רגועה יותר מכיוון שאין לחץ שאוטוטו עוברים לגן עיריה וחייבים להגיע כשיודעים לשלוט בצרכים ולעשות אותם בסיר או בשירותים. הלחץ מפריע הן להורים והן לילד ועלול להיות גורם מעכב בתהליך. בנוסף, בחורף יש פחות נסיעות, טיולים ויציאות מהבית ונעשית בו דווקא סוג של התכנסות, ולכן זאת הזדמנות מצוינת לנצל לטובת התהליך ויותר פניות מצדכן.

החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
החלפת חיתול לתינוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully