וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הילד השני: מחשבות שעולות לכל אמא

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 7:41

איך אצליח לאהוב עוד ילד ומה עם תחושות האשמה? הכירי את המחשבות שמופיעות אצל אמהות שעומדות ללדת בפעם השנייה

אם את נמצאת בהריון בפעם השנייה או שוקלת להיכנס להריון בקרוב אחרי בייבי אחד בבית, סביר להניח שיעלו לך לא מעט מחשבות שמאפיינות את הסטטוס הזה בדיוק. אמנם את כבר אמא ואת יודעת פחות או יותר מה מצפה לך והתמודדת כבר עם הכל בילד הראשון, אבל להיות אמא ליותר מילד אחד - את זה את עדיין לא מכירה.

אז במיוחד עבורכן, אמהות שבדרך בפעם השנייה, ריכזנו אוסף של מחשבות נפוצות המופיעות בתקופה של לפני הלידה השנייה, אולי גם לפני ההריון השני ואולי מעט אחרי שבייבי מס' 2 כבר נולד. אם המילים הללו יגרמו לך להרגיש שאת "בחברה טובה" ואת לא לבד - אנחנו את שלנו לגמרי עשינו:
איך אצליח להכניס אל הלב שלי עוד מישהו?

האהבה אל התינוק הראשון שלכן היא משהו שאי אפשר לתאר במילים. הוא זה שהפך אתכן לאמהות, למדתן איתו את התפקיד החדש שלכן, חוויתן איתו בפעם הראשונה את הלידה ואת האמבטיה הראשונה, החיתול הראשון, החום הגבוה הראשון והצעדים הראשונים והמרגשים. איך אפשר לעבור את כל הדברים האלה שוב ועדיין להתרגש? איך אפשר להכניס אל הלב המלא באהבה עוד רגשות עצומים שכאלה? אז מסתבר שאפשר, ואמהות לילדים שניים (ויותר) אומרות, וזו לא קלישאה, שהלב פשוט מתרחב ונפתח בו עוד מקום שלא חשבתן שיש לכן.

איך אעשה את זה לילד שלי?

הבייבי שלך רגיל להיות מרכז העניינים, זה שכולם מתעניינים בו ומתרכזים בו, ופתאום יגיח אל חייו אח, תינוק קטנטן שידרוש את מלא תשומת הלב שלכן ושל הסביבה שלכן ויהיה תלוי בכן לחלוטין. תחושות האשמה שלכן לא מאחרות להגיע ואיתן המחשבות - הילד הגדול שלי יהיה עצוב, הוא ירגיש שאנחנו פחות איתו, הוא עלול לפרש לא נכון את המצב ולחשוב שאנחנו אוהבים יותר את הקטן.

אז לכן, כאמהות, יש הרבה מקום לתווך לילד הגדול את המצב החדש (וטיפים לכך נמצאים בכתבות אחרות ב-Jama), להבין שהוא אכן יכול להיות עצוב אבל תפקידכן להכיל את הרגשות שלו ולמצוא את הדרכים לשלב אותו במציאות החדשה. חשוב שתזכרו שאתן לא "עושות משהו רע", אפילו שאתן מרגישות שאתן גרמתן לרגשות קשים אצל הילד שלכן. אתן מאפשרות לו התמודדות עם סיטואציות מאתגרות, ולבסוף אתן מצרפות אל התא המשפחתי שלו אח קטן שיהיה קשור אליו כל החיים. שננו זאת כשקשה לכן.

איך אפשר להתמודד עם שניים כשבקושי הצלחתי להתמודד עם אחד?

כשאתן עם ילד אחד אתן מרגישות שאתן כל כך עמוסות, אז מה יהיה כשיהיו שניים? שאלת השאלות, מה שנקרא. זכרו שגם לפני שהבכור נולד, סדר היום שלכן היה אחר ולא כלל התחשבות ביצור קטנטן, ואיכשהו הצלחתן להתאים את עצמכן לשגרה חדשה. אולי זה לקח קצת זמן ונדרשה למידה, אבל לבסוף, הצלחתן להספיק גם וגם וגם. כך גם יהיה שתצטרכו להוסיף אל המשוואה תינוק חדש.

זה אולי נראה כמו משימה בלתי אפשרית, אבל אתן תראו, כמו קסם זה יקרה. הקסם, אגב, יהיה קשה, שלא תטעו. הוא ידרוש למידה מחודשת של המציאות, ייראה מעבר לכוחותיכן, אבל הוא יקרה. אתן תמצאו את הדרך שלכן להתמודד עם החיים עם שני ילדים - ותעשו זאת בהצלחה.

האם חופשת הלידה שלי תהיה פחות כיפית כשיש ילד גדול בבית?

חופשת לידה בפעם הראשונה היא תקופה שלא תחזור. הייתן אז כל כולכן מגויסות ופנויות למען הבייבי וחוויתן הכל בפעם הראשונה (לטוב ולרע). בפעם השנייה - זה כבר סיפור אחר. יש ילד גדול בבית, וגם אם הוא במסגרת - היא מסתיימת בשעות אחר הצהריים במקסימום ואתן תידרשו ללהטט בין הרצונות והצרכים של השניים. זה לא אומר שחופשת הלידה תהיה פחות חווייתית מחופשת הלידה הראשונה שלכן. היא תהיה אחרת. נסו לראות לפחות דבר חיובי אחד - כבר לא תהיו "קלולסיות" ותגיעו עם הרבה יותר ניסיון ורוגע ואולי הדברים יהיו הרבה יותר זורמים.

אישה בהיריון עם ילדה. ShutterStock
אישה בהיריון עם ילדה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully