וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מלבישים בחורף תינוק שרק נולד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 10:27

אם אתן עתידות ללדת בחורף או שאתן כבר אחרי הלידה ולא בטוחות כיצד להלביש את הבייבי שלכן - הכתבה הזאת תעשה לכן סדר

אין כמו ההתרגשות שמלווה את הכביסה הראשונה לבגדי התינוק שעומד להיוולד. המכונה מתמלאת פריטים קטנטנים, זעירים ממש, הכוללים בגדי גוף, כובעים, גרביים מיניאטוריות, מכנסיים ואוברולים ואלה מרחיבים את הלב לקראת מי שעומד להצטרף אליכן ממש בעוד רגע.

תינוק שזה עתה נולד, בין אם בחורף ובין אם בחודשי הקיץ החמים, תמיד ילבש שכבה אחת יותר ממה שאתן תלבשו. נילי מולד פורטיס, מלווה ותומכת לאחר לידה, מדריכת תנועה מגיל לידה, מנחת סדנאות, מעגלי אמהות ועיסוי תינוקות, מסבירה כי ניו בורן קטנטן נולד ללא היכולת לווסת את טמפרטורת הגוף שלו עד גיל חודש וחצי בערך, וזו הסיבה להלבשת האקסטרה-שכבה.

אז איך להלביש?

בחורף, כשאתן לובשות חולצה ארוכה דקה - התינוק שלכן צריך ללבוש שתי שכבות: אחת דקה, ומעליה עוד אחת עבה יותר. עם זאת, כדאי לזכור שאתן גם עוטפות את הבייבי בשמיכה שמהווה שכבה נוספת, ולכן כדאי להימנע מלבוש יתר. כדאי להלביש תינוקות רכים בחורף בשתי שכבות באופן הבא: בגד גוף ומעליו אוברול. אם יוצאים החוצה ביום קר, הוסיפו גם מכנסי רגלית מתחת לאוברול או מכנס רגיל וגרביים.

כשהבית מחומם - מורידים שכבה

זכרו כי לבוש יתר מגביל את התנועה של התינוק ועלול לעכב את ההתפתחות הטבעית שלו. רק דמיינו מה זה להתנועע בנוחות ולהתנסות בדברים חדשים כשאתן לבושות בשלוש שכבות לפחות. מסורבל, נכון? הקפידו שהבית יהיה מחומם, הניחו את התינוק על משטח ולא ישירות על הרצפה, ואם אתן לא בטוחות - בדקו אם קר לו.

כיצד תדעו אם לבייבי חם או קר?

יש האומרים שאם הידיים או הרגליים קרות אז קר לתינוק, אבל זה לא נכון. כדי לדעת אם לתינוק חם או קר הכניסו יד מתחת לעורף שלו. אם הוא קר - אז קר לתינוק שלכן, ויש להלביש אותו חם יותר או לכסות בשמיכה.

חשפו את כפות הרגליים

כשהבית מחומם הורידו לבייבי את הגרביים והשאירו אותו עם מכנס ובגד גוף. התינוק חש את העולם דרך הגוף, הפה והרגליים. כאשר הרגליים חשופות - הוא מרגיש את הרצפה, יש לו התנגדות מהמשטח לתנועות שלו ובהמשך יהיה לו קל להתהפך, לזחול וללמוד את העולם.

כמו בכל דבר בהורות (ובחיים) מצאו את האיזון - דאגו שלבייבי יהיה מספיק חם אך לא יותר מדי וזכרו כי ללבוש יש השפעה גם על ההתפתחות שלו.

תינוק עטוף במגבת. ShutterStock
תינוק עטוף במגבת/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully