וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לבחירת משטח פעילות לתינוק

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 7:46

בחודשים הראשונים חשוב משטח מסוג מסוים, ולאחר מכן מומלץ להחליף לסוג אחר. אז איך תדעו במה לבחור?

לפני שהגיע הבייבי, סביר להניח שצמד המילים "משטח פעילות" לא ממש אמר לכן שום דבר. עכשיו, כשהוא כבר איתכן בבית, אתן מגלות שזהו אביזר שהוא מאסט להתפתחות וגם לפונקציונליות (כי צריך להניח את התינוק על משהו שהוא לא המיטה או העגלה נכון?). שלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת משפחתית ומדריכת הורים, מסבירה על הדיאלוג שבין משטח הפעילות להתפתחות הבייבי ואיך לבחור את הסוג הנכון:

בהתחלה - משטח גדול ורך באופן יחסי

מומלץ להתחיל במשטח רך, אבל לא רך מדי. ישנם משטחי פעילות מרובעים סטנדרטיים והם בהחלט יתאימו בחודשים הראשונים. משטחים שמרגישים כמו שמיכה יהיו מסורבלים לבייבי ולא יאפשרו לו להרגיש את ההתנגדות מהקרקע. חשוב שהמשטח יהיה נעים, שכיף לשים עליו ראש ואפילו להירדם. בנוסף, כדאי לבחור באחד כזה שיאפשר מרחב תנועה (לפחות 1.20 על 1.20).

בהמשך - משטח נוקשה יותר

כששלב ההתהפכות של התינוק מתבסס, מומלץ לעבור למשטח נוקשה יותר כמו משטח פאזל. משטח כזה יהיה נפלא לזמן הזחילה, משום שהוא מאפשר התנגדות של ממש שתקל על ההתקדמות ועל תחילת הזחילה. זה גם הזמן לוותר על חיתול הטטרה, אם אתן נוהגות לפרוס אותו על המשטח מטעמי היגיינה. הוא עלול להפריע להתקדמות ולסרבל את התנועה.

גוונים רכים וניטרליים

כדאי שהמשטח לא יהיה מקושקש מדי, כדי שהתינוק יוכל להבחין בצעצוע שעליו וכדי למנוע הצפה חושית. מלבד זאת, חשבו על כך שהוא אמור להיות "תקוע" לכן בסלון, אז כדאי שיהיה אסתטי וישתלב בו מאשר צועק וצבעוני מדי.

תכונות פרקטיות

מכיוון שהמשטח הולך להיות חלק בלתי נפרד מהבית ומהיום שלכן, כדאי לבחור באחד כזה שיהיה קל לניקוי ולכביסה. כמו כן, מומלץ לבדוק שקל לנייד את המשטח, כמו גם לאחסן ולקפל או לסחוב אתכן באוטו לגינה הקרובה.

תינוק משחק על משטח פעילות. ShutterStock
תינוק משחק על משטח פעילות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully