וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצלנים ושונאים ספורט? זה הזמן המינימלי הדרוש לבריאות שלכם

זאת אולי הבשורה הכי טובה שיש לנו לתת לכם השבוע. חוקרים מצאו כי את המינימום הנדרש של פעילות גופנית שיכולה למנוע מוות מוקדם ממחלות כמו סוכרת או לב. הנה הפרטים

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

ספורט זה טוב, אבל כמה ממנו בדיוק צריך לעשות? או יותר נכון כמה פחות ממנו אפשר לעשות ועדיין להישאר בריאים? מחקרים מראים שפעילות גופנית סדירה מורידה את הסיכון לפתח מספר מחלות, בהן סרטן ומחלות לב. עם זאת, מחקר חדש, שפורסם ב-European Heart Journal, מתמקד בעצימות ובמשך הפעילות הגופנית הדרושים כדי שאנשים יראו יתרונות בריאותיים.

החוקרים עקבו 71,893 מבוגרים ללא כל עדות למחלות לב וכלי דם או סרטן. המשתתפים נבחרו ממחקר הביובנק הבריטי, קבוצה של משתתפים בגילאי 40-69. החוקרים ניתחו את הקשר בין כמה פעמים אנשים עשו פעילות גופנית נמרצת לבין השכיחות של מחלות לב וכלי דם וסרטן.

כדי להבין את ההבדל בין פעילות גופנית מתונה לפעילות גופנית נמרצת, החוקרים הגדירו פעילות גופנית מתונה כפעילות גופנית המגבירה באופן ניכר את קצב הלב, אך לא בהכרח משאירה אנשים חסרי נשימה. עם זאת, פעילות גופנית נמרצת תגרום ככל הנראה לעלייה בקצב הלב, ולעתים קרובות אנשים יצטרכו לעצור לנשום בעת דיבור. דוגמאות לפעילות גופנית נמרצת כוללות ספרינטים, אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT), שחייה או רכיבה על אופניים במהירות.

כושר. Giphy
שאלה של עצימות. גבר רץ במקום/Giphy

החוקרים מצאו כי הסיכון לכל התוצאות השליליות הנחקרות הופחת ככל שאנשים הגדילו את התדירות שבה הם השתתפו בפעילות גופנית נמרצת. לדוגמה, משתתפים שלא עשו פעילות גופנית נמרצת היו בסיכון של 4 אחוזים למות תוך חמש שנים. הסיכון הזה הצטמצם בחצי ל-2 אחוזים עם פחות מ-10 דקות של פעילות נמרצת שבועית ושוב ירד בחצי לסיכון של אחוז אחד אם אנשים עשו 60 דקות של פעילות גופנית או יותר.

המשתתפים קיבלו מכשירים לבישים לניטור הפעילות הגופנית שלהם. המכשיר אפשר לסווג את עוצמת הפעילות הגופנית פעילות גופנית נמרצת, פעילות גופנית בעצימות בינונית ופעילות גופנית בעצימות קלה.

אז מה המינימום?

"זהו אחד המחקרים המבוססים על מכשירים לבישים הגדולים בעולם והראשון להעריך את היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית נמרצת", אמר העורך הראשי של המחקר, ד"ר מתיו אחמדי, עמית מחקר פוסט-דוקטורט באוניברסיטת סידני ל-Medical News Today. "מצאנו ש-15 דקות של פעילות גופנית נמרצת בשבוע יכולות להוריד את התמותה מכל הסיבות ואת הסיכון לסרטן ב-15 אחוזים, ו-20 דקות בשבוע יכולות להוריד את הסיכון למחלות לב ב-40 אחוזים. עם יתרונות בריאותיים נוספים עד כ-50 עד 60 דקות בשבוע".

"בסך הכל, מצאנו כי נדרשו משכים נמוכים בהרבה של פעילות גופנית נמרצת כדי להפחית את סיכוני התחלואה והתמותה. לכן, כל פעילות גופנית שאדם עושה מספקת הזדמנות לעשות פעילות גופנית נמרצת, אם הוא יכול לעשות את הפעילות בקצב מהיר יותר או בעצימות גבוהה יותר לפרקי זמן קצרים בלבד. "זה עשוי להיות חשוב במיוחד עבור אנשים שאין להם זמן או שאינם רוצים ללכת לחדר כושר או לעסוק בפעילות גופנית 'מסורתית'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully