וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: רופאה הסירה 23 עדשות מגע מעין של מטופלת ששכחה שהן שם

5.11.2022 / 23:46

"כמו ערימה של פנקייקים": רופאה מניופורט ביץ' הסירה לא פחות מ-23 עדשות מגע מעין של מטופלת שלטענתה שכחה להסירן לפני השינה. זהירות - התיעוד קשה לצפייה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

רופאה מוציאה 23 עדשות מעין של אישה/california_eye_associates/

מטופלת שכחנית הצליחה לאגור בעין שלה לא אחת, לא שתיים ואפילו לא שלוש עדשות מגע ששכחה להסיר לפני השינה - אלא 23 עדשות מגע שנשכחו בעין אחת! בסרטון ששותף ברשת ניתן לראות רופאה מניופורט ביץ' מסירה גוש של עדשות ירקרקות מעינה של המטופלת.

ד"ר קתרינה קורטיבה, רופאת עיניים מ-California Eye Associates, סיפרה שהמטופלת שלה התלוננה על כאבים בעין אחת וראייה מטושטשת. מהר מאוד התברר שהיא שכחה להסיר את העדשות שלה מדי יום. התוצאה: 23 עדשות מגע שנתקעו בעינה, בעיקר מתחת לעפעף שלה.

"עדשות המגע האלה הצליחו להסתתר כמו ערימה של פנקייקים ממש עמוק עמוק בפנים, בחלק הכי פחות רגיש של העין", אמרה הרופאה ל-Eyewitness News. בתמונה שפורסמה בעמוד האינסטגרם של California Eye Associates וצולמה מיד לאחר ההליך, ניתן לראות ערימה גדולה של עדשות שהוצאו מעיניה של המטופלת. תיעוד ההליך ששותף גם הוא באינסטגרם הפך מאז לוויראלי וצבר יותר מ-3.2 מיליון צפיות.

"הייתי צריכה להשתמש במכשיר כירורגי עדין מאוד כדי להפריד בין עדשות המגע. הן היו מודבקות זו לזו לאחר שישבו מתחת לעפעף במשך חודש", אמרה קורטיבה בכותרת אחד הפוסטים באינסטגרם. ל-Eyewitness News היא סיפרה שהמטופלת מרגישה טוב וחזרה לשגרת היומיום שלה. לדבריה, היא אפילו רוצה להמשיך להרכיב עדשות מגע.

קשה לצפייה: רגע הסרת העדשות

קורטיבה סיפרה בשידור שהמטופלת בעצמה לא הבינה כיצד היא יכלה לשכוח להוציא את העדשות שלה במשך 23 ימים ברציפות. הרופאה מאמינה שכאשר אדם מרכיב עדשות במשך שנים רבות, למשל לאורך 20 או 30 שנה, הקרנית הופכת חסרת רגישות. "זו בעצם תכונת הגנה, כי אחרת הייתם ממש מוטרדים מהרכבת עדשות מגע יומיומית. אחרי הכל, זה גוף זר בעין שלכם", הסבירה, "אז כשהקרנית מאבדת רגישות, זה סוג של הסתגלות - אבל יחד עם זאת, אתם מתקשים להרגיש כשמשהו לא תקין עד שהמצב מחמיר".

קורטיבה סיפרה שהמטופלת חוותה לא מעט שינויים בפנים, כולל אובדן שומן בעין. "הכיס של העפעף העליון הפך ממש עמוק. אז במקרה שלה כל עדשות המגע האלה היו מסוגלות להסתתר כמו ערימה של פנקייקים ממש עמוק בפנים בחלק הכי פחות רגיש של העין", אמרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מי שהבחין בצבע הירוק של עדשות המגע אולי תהה לגבי צבען. לקורטיבה יש הסבר פשוט: "במהלך בדיקת עינייים עושים לפעמים צילום של קרקעית העין בעזרת הזרקה של חומר זוהר, פלורסצין. זה כלי מועיל לזהות כל גוף זר, כמו גם צביעה של כל אי-סדירות בקרנית. לפלואורסצאין יש גם חומר מרדים שמאפשר להסיר את העדשות ללא כאבים. היה לה מזל גדול שלא נגרם שם נזק ארוך טווח. זה לא תמיד נגמר טוב. אני עוסקת בתחום כבר כמעט 20 שנה ונחשפתי למקרים שהסתיימו ממש רע. מקרים שאנשים פיתחו זיהומים מסכני ראייה, אפילו מעדשות מגע שנותרו בעיניים לילה אחד".

קורטיבה הוסיפה שהסיפור הזה צריך לשמש אזהרה למרכיבי עדשות מגע. היא ממליצה לא לישון עם עדשות, להקפיד לשטוף ידיים כשמחליפים אותן ולאלו המרכיבים עדשות מגע ממושכות היא ממליצה להקפיד להחליפן בזמן המומלץ. היא מציעה לקשר בין צחצוח שיניים לטיפול בעדשות כדי להפוך את הטיפול לשגרה יומיומית. "כשאתם מושיטים יד למברשת השיניים, הוציאו קודם את העדשות ורק אז צחצחו. גם בבוקר. זה מאוד בסיסי".

הרופאה מספרת על מה שקרה:

שינה עם עדשות מגע בלילה עלולה להוביל להצטברות של פסאודומונס - סוג של חיידק שמזהם את העין ועלול לגרום לעיוורון קבוע. החיידק נמצא בדרך כלל באדמה וסביר יותר שייתפס על ידי מי שאין לו מערכת חיסונית חזקה. הוא יכול גם לגרום לזיהומים בחזה, בדם ובדרכי השתן. שינה עם עדשות יכולה גם להביא לעיניים כואבות ויבשות. קיים סיכון נוסף לכיבים ודלקות בגלל אספקת חמצן מופחתת לעיניים. \

במקרה חמור שפורסם לאחרונה, אישה איבדה את עינה לאחר שהרכיבה עדשות מגע במקלחת. מארי מייסון, בת ה-54, פיתחה זיהום בעינה השמאלית לאחר שאמבה מיקרוסקופית במי ברז נכנסה בין עדשת המגע שלה לקרנית. בסופו של דבר נאמר לה שיש לה סוג של חיידק בשם Acanthamoeba Keratitis. עינה הוסרה ע"י הרופאים לאחר 5 שנים של טיפולים, כולל 3 השתלות קרנית לא מוצלחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully