וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה לילדים שלנו בעקבות המעבר לשעון חורף?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 10:19

הזזת השעון שעה אחת אחורה משפיעה על הקטנטנים שלנו ועלולה לשבש את השינה שלהם (ואז גם את שלכם). כך תתמודדו עם זה

הגיע הזמן הזה בשנה בו עוברים לשעון חורף, מה שאומר שהערב והחושך יתחילו מוקדם יותר עם הזזת מחוגי השעון אחורה - וכן, יגיע גם שיבוש אפשרי בשעות השינה של הקטנטנים. ילדים שהיו רגילים ללכת לישון בשעה 19:00 ייעשו עייפים כבר בשעה 18:00, ואלו שמתעוררים ב-6:00 בבוקר, עלולים להשכים כבר ב-5:00 סמוך לשעת הזריחה. מלי ברנס, מלווה התפתחותית, יועצת שינה, מלווה לאחר לידה ומדריכת עיסוי תינוקות, מסבירה כי הסיבה לכך היא הורמון השינה - המלטונין, שמופרש עם החושך.

כשמחשיך מוקדם יותר - תוגבר הפרשת המלטונין והילדים ירצו לישון, וכשתעלה השמש - הפרשת המלטונין תופחת וזה יגרום לילדים להתעורר (מבלי להתחשב בשעה המוקדמת ובעייפות שלכן). האם אפשר לעשות משהו נגד היקיצות עם שחר או העייפות המוקדמת או שעליכן לקבל זאת כגזירת גורל? ובכן, אפשר בהחלט לנסות את אחת מהאפשרויות הבאות:

הכנה הדרגתית לשעון חורף

נסו לאחר בהדרגתיות את שעות השינה של הקטנטנים. התחילו את התהליך מספר ימים לפני הזזת השעון, ואחרו את שעת ההשכבה, כל יום ב-10-15 דקות, עד שיגיע המעבר לשעון החורף והילדים יגיעו "מוכנים" לישון בשעה המאוחרת יותר שהרגלתן אותם.

הרגילו לשעת שינה חדשה לאחר הזזת השעון

הילדים מראים סימני עייפות בשעה 18:00 כבר עם הזזת השעון אחורה? אל תילחמו בהם, אך נסו בהדרגתיות לאחר להם את שעות השינה בימים הבאים, כל יום ב-10-15 דקות עד שתחזרו לשעה "המקורית". הקפידו על ההדרגתיות ושימו לב לסימני העייפות של הילדים שלכן. כאשר אתן מזהות שהם עייפים, השכיבו אותם לישון. זמן השכבה נכון משפיע על הירדמות קלה ושינה רגועה.

החזירו לישון לאחר יקיצות מוקדמות (מדי)

שעה ההשכמה הוקדמה ל-5:00 בבוקר? התייחסו להתעוררות הזאת בדיוק כמו שאתן מתייחסות להתעוררות באמצע הלילה: החזירו את הקטנטנים לישון כדי שיבינו שהבוקר עדיין לא הגיע. היו עקביות והתמידו בכך במשך מספר ימים וברוב הסיכויים - שעת ההתעוררות תתאחר.

תינוק ישן עם שעון מעורר. ShutterStock
תינוק ישן עם שעון מעורר/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully