וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדע יצר את האדם המושלם מבחינה אבולוציונית - והתוצאה מטרידה למדי

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 8:51

איך היינו נראים אם היינו מתפתחים אבולוציונית ליצור המושלם עלי אדמות? הפרופסורית אליס רוברטס בחנה מאפיינים גופניים מוצלחים יותר משלנו אצל בעלי חיים ויצרה מהם את האדם המושלם - ולפי התוצאה שלה, כנראה שתעדיפו להישאר פגומים

איך היה נראה גוף האדם המושלם?/BBC4

אבולוציונית בני האדם לא התפתחו משהו. נכון, פיתחנו את היכולת ללכת על שתי רגליים ויש לנו מוח גדול יותר מבני הדודים הפרימטים שלנו, אבל - אם נודה באמת - קלטנו גם כמה מאפיינים גופניים פחות אידיאליים. אם זה אגן שהצטמק ועשוי להסביר מדוע לידות כואבות לנו יותר מאלו של הפרימטים, כאבי גב שנוצרו מהיכולת ללכת על שתי רגליים, עמוד שדרה בצורת S שלא מתמודד טוב עם המשקל העודף שלנו, גרונות צרים שנוטים להיחנק ושמיעה וראייה שלא מחזיקים מעמד לכל החיים. אם נתעלם רגע מכמה אנשים שנוטים לשלמות, כמו מייקל פלפס וסרינה וויליאמס, לרובנו בהחלט יש לאן לשאוף.

הפרופסורית לאנטומיה, אליס רוברטס, התעסקה בשאלה כיצד היינו נראים היום אם היינו יכולים לבחור כיצד להתפתח. אילו מאפיינים מוצלחים יותר של בעלי חיים היינו מאמצים כדי להפוך לאדם המושלם? היא בחנה מאפיינים של בעלי חיים ויצרה את גוף האדם המושלם מבחינה אבולוציונית. על אף שזו יצרה, ככל הנראה, יצור על אנושי החסין לכל - המראה החזותי קצת פחות מחליק בגרון הצר שלנו.

"בהשראת כלבים, חתולים, סילוניות, דגים, ברבורים ושימפנזים, לדגם שלי יש לב טוב יותר עם יותר עורקים מאשר בן אדם, ריאות יעילות יותר, עיניים שורואות ללא מגבלות, אוזניים שקולטות סאונד טוב יותר, רגליים יעילות יותר ועור של זוחל שמגיב במהירות לחסימת קרניים אולטרה סגולות מזיקות", אמרה רוברטס ל-Daily Mail והציגה את הדגם שלה, שהוא למעשה גרסה משודרגת שלה.

מוכנים לזה?

ככה נראה האדם האולטימטיבי - הדבר הטוב ביותר שאבולוציה או הנדסה גנטית יכלו אי פעם להשיג:

והנה רגע החשיפה המלא אם לא הזדעזעתם מספיק:

בסרט הדוקומנטרי "האם מדע יכול לעשות אותי מושלם?" (?Can Science Make Me Perfect) רוברטס וצוות ממוזיאון המדע של לונדון הציגו את המודל התלת ממדי שלה - ישות על, תוך שימוש בחלקים מבעלי חיים אחרים, כשהגוף כולל אוזני עטלף וכיס קנגורו שימושי לשמירה על הפעוטות שלנו.

צפו בתוכנית המלאה:

"החלפתי זריזות במהירות כששיניתי את הרגליים והחלפתי את כפות הרגליים - וזה אומר שהסיכויים שלי לטפס על הר אפסיים, אבל אני חושבת שזה שווה את זה - למרות שצרחתי כשראיתי את דגם תלת המימד האחרון שלי", היא סיפרה, "במבט לאחור, אני לא אוהבת את המראה של הרגליים דמויות הציפור, אבל אחרי שילדתי שני ילדים - אני בהחלט אוהבת שיש לי את הכיס של הקנגורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully