וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפולים בתא לחץ לעיכוב ההזדקנות

הילה צור-שינזי, בשיתוף zap doctors

23.10.2022 / 15:03

נשימת חמצן בתא לחץ היפרברי מאפשרת התחדשות תאים בתהליך טבעי ולא פולשני. ד"ר אנז'לה ברגובסקי, מנהלת מרכז וולפסון, המציע במעטפת השירותים שלו טיפולים בתא לחץ בליווי רפואי, מרחיבה על שיטת הטיפול ותרומתה למראה עור יפה, מתחדש וקורן

תא לחץ. ShutterStock
"ידוע כי חמצן הוא מרכיב משמעותי בתהליכי התחדשות העור"/ShutterStock

"קמטים ובעיות עור אסתטיות, כמו כתמים וצלקות אקנה, נגרמים מגורמים רבים כמו הזדקנות, חשיפה לסביבה, בפרט חשיפת יתר לשמש, עישון, תזונה לקויה והיבטים של מגדר", פותחת ומסבירה ד"ר אנז'לה ברגובסקי, מנהלת מרכז וולפסון לבריאות, יופי ואסתטיקה. "ידוע כי חמצן הוא מרכיב משמעותי בתהליכי התחדשות העור, וכאשר אנחנו מספקים חמצן באמצעות לחץ מתון, אנחנו מביאים לשיפור בזרימת הדם, מעודדים את הגברת חילוף החומרים בתאים ומקלים על ייצור הקולגן. נוסף לכך הזרמת החמצן תורמת לצמיחת כלי דם זעירים ומפחיתה את המתח החמצוני, שמשפיע על מראה העור ועל גמישותו", היא אומרת.

כיצד פועל מנגנון תא הלחץ?

"כאשר רמות החמצן ברקמות מתחילות לרדת, כך גם תהליך הריפוי הטבעי של הגוף מאט את קצבו, מה שמביא לירידה בתפקוד הרקמות, לריפוי איטי יותר של פצעים, לעור יבש, לעייפות, לקמטים ולקמטוטים וכן להופעת תסמינים נוספים הקשורים לתהליכי ההזדקנות. הלחץ המוגבר בתוך תא הלחץ מאפשר ספיגת חמצן בכמות גדולה יותר אל פלסמת הדם, אל התאים ואל הרקמות הנדרשות לבנייה. באופן זה מגורה מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף ומתחיל תהליך המעודד ייצור מחודש של תאים ושל חומרי בנייה, ביניהם קולגן ואלסטין, שאחראים על גמישות העור ומרקמו, על מראה הצלקות ועל הופעת קמטים וקמטוטים".

האם הטיפול בתא לחץ מחליף טיפולי יופי?

"לא, זהו טיפול משלים לטיפולי היופי שמבוססים על תכשירים ועל חומצות שמטרתן להשביח את מראה העור ולהשיב לו את הלחות הטבעית. התכשירים הטיפוליים מאפשרים ריפוי מבחוץ ואילו פעולת תא הלחץ מאפשרת את הריפוי מבפנים. זוהי גישה טבעית לטיפוח העור, שנתמכת על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות ואף מיושמת באמצעות פרוטוקול טיפולי אנטי-אייג'ינג נפוץ בעולם הבריאות. במרכזנו אנחנו מציעים למטופלים תכנית טיפולים הוליסטית לטיפול ולהשבחת מראה העור, שמבוססת על השילוב בין טיפולי אסתטיקה, טיפולי יופי, דיקור סיני וטיפול בתאי לחץ".

האם אפשר לומר שטיפול בתא לחץ משמש כתרופת פלא לעיכוב הזדקנות?

"הטיפול בתא לחץ אינו משמש כתרופת פלא לעיכוב הזדקנות, שכן הוא לא מאפשר להשיב את הזמן לאחור, משום שתהליך ההזדקנות הוא בלתי הפיך. עם זאת, יש בכוחו לעכב את תופעות ההזדקנות, לשפר את מערכות הגוף, לשפר את זרימת הדם ואת קצב חילוף החומרים, את תהליכי החמצון שמשפיעים אף הם על ההזדקנות ואת ההתחדשות התאית. כפועל יוצא מכך הטיפול מסייע לשמר עור גמיש התורם למראה חינני ורענן, וזאת בשונה מהמראה העייף והאפור המאפיין עור שאינו רווי בחמצן".

ד"ר אנז' ברגובסקי מוסיפה כי ניתן להיעזר בטיפול בתא לחץ כחלק מגישה הדוגלת בשימור מראה העור והזדקנות בחן, שכן החמצן המוזרם בתא הלחץ מגיע ישירות לתאים, מעודד את זרימת הדם ואת התחדשות תאי העור. כמו כן הוכח, לדבריה, כי הטיפול בחמצן מפחית דלקות ותומך במערכת החיסון.

מרכז וולפסון ממשיך למעשה את משנתו המקצועית של מייסדו פרופסור וולפסון, ודוגל בגישה הוליסטית לריפוי ולהתחדשות המתחילה מבפנים. ד"ר ברגובסקי מרחיבה על גישת השירות במקום. "מרכז וולפסון מציע במסגרת שירותיו סדרות טיפולים מקצועיות בתאי לחץ לאחר תהליך אבחון יסודי שנעשה על ידי רופא מומחה לתחום. במהלך הטיפול אנחנו משמיעים למטופלים מוזיקה המסייעת להרגעה ולמעבר התודעה לגלי תטא, שידועים כבעלי תדרים מרפאים. השילוב בין 'אמבטיית המוזיקה' לבין החשיפה לחמצן בלחץ מתון בתוך תא הלחץ תורם ליעילות הטיפול ולתהליך הריפוי הטבעי של הגוף".

ד"ר ברגובסקי מסכמת: "הטיפול בתא הלחץ במרכזנו מלווה על ידי רופא ובהתאם להתוויותיו, תהליך האבחון מבוסס על בדיקה ראשונית, על בחינת התיק הרפואי של המטופל ועל בדיקות עזר נלוות, כאשר בין הטיפולים מתקיימות פגישות מעקב. חשוב להדגיש כי משך התהליך הטיפולי משתנה ממטופל למטופל וכך גם תדירות הטיפולים. אנחנו קשובים למטופלינו ולצורכיהם ונותנים מענה שוטף גם כאשר הם נמצאים בעיצומו של תהליך ריפוי ואין ביכולתם לממן את הטיפול".

לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות בטלפון - 08-6278669

לעמוד הפייסבוק של מרכז וולפסון

לעמוד העסק באתר דוקטורס

הילה צור-שינזי, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • תא לחץ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully