וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים שאתם מעריכים הרבה יותר מאז שנולדו לכם ילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 7:54

פעם אולי הייתם מגלגלים עיניים אל עבר הורים שמפריעים להם כל מני דברים, היום הפכתם להיות הם

נכון שלפני שנולדו לכם הילדים נשבעתם שאתם לא תהיו מההורים האלה שיהיו (השלימו את החסר) ושהילדים שלכם אף פעם לא (השלימו את החסר, שוב)? ובכן, ברגע שמצטרפים ילדים הכל משתנה, וגם דברים שהייתם כל כך משוכנעים בהם קיבלו תפנית חדה. פתאום האני שלכם נדחק הצידה, ויש מי שתהיו מוכנים להשתנות עבורם, גם במחיר של המשפט: "אני לא מאמין שהפכתי להיות ההורה הזה ש...".

אז נעים מאוד, הפכתם להיות הורים. עכשיו אתם מסתכלים אחרת על העולם - על האנשים ברחוב, על נהגים, נותני שירות, שכנים ואפילו בני משפחה. לכל אחד יש את הנקודות שלא נעים לו שלוחצים עליהן, אך יש כמה המשותפות כמעט לכל מי שהפך להיות הורה לא מזמן, ולא משנה אם בפעם הראשונה או לא. אז מהם הדברים שמקפיצים אתכם ואת מה אתם מעריכים יותר מאז שנולדו לכם ילדים?

שכנים סלחניים או מתחשבים

מאז שהפכתם להיות הורים אתם מעריכים את השכנים שלכם, אם הם טובים, כמובן. זה יכול להיות זה שהם לא מזכים אתכם במבטי אימה כי הילד שלכם דופק עם צעצועים על הרצפה שהיא התקרה שלהם, או כי הם לא מסתכלים עליכם כאילו אתם משוגעים אחרי ששמעו אתכם צועקים עליו בבית.

מהצד השני, גם שכנים מתחשבים הם שכנים שאתם מעריכים כיום, כאלה שלא מחליטים לקדוח בקיר בדיוק בשעת השנ"צ של הבייבי בסופ"ש, או שלא עושים מסיבות בבית בכל ערב שישי ולא מאפשרים לכם להשכיב אותו לישון.

שליחים שלא מצלצלים בפעמון

אתם בוודאי שמחים לקבל את פניו של השליח שהביא לכם ארוחת ערב/משלוח מהסופר/בגדים שהזמנתם, אבל לא כשהוא מצלצל בפעמון בשעות שהילדים כבר במיטה! מכיוון שלא לכולם יש ילדים ולא כולם חושבים ששבע וחצי בערב זאת שעה לגיטימית לשקט בבית, מומלץ להדביק על הפעמון מדבקה "לא לצלצל" או פשוט לנטרל אותו, ואז הם יהיו חייבים לדפוק על הדלת.

נותני שירות אדיבים ומכילים

גם בסופר, גם במרפאה וגם במקומות אחרים - כשיש מולכם אנשים שמצד אחד עושים את עבודתם נאמנה, בזריזות וביעילות (כדי שלא תצטרכו להעביר שם הרבה זמן עם ילדים חסרי סבלנות) וגם בחיוך ובמבט מבין, החוויה שלכם היא הרבה יותר קלה ונעימה. כשהילד שלכם משתטח על רצפת הסופר ואחד המוכרים מציע לו סוכריה (על חשבונו), או המזכירה של הרופא שמפנקת אותו במדבקה כדי שלא יבכה לפני התור, אתם יודעים שזכיתם ליחס טוב שממש לא מובן מאליו לקבל.

נהגים שלא צופרים

פעם, לפני שנהייתם הורים, גם אתם הייתם מצפצפים לכל מי שעיכב אתכם בכביש אפילו לרגע אחד. אבל כידוע, ילדים משנים גם את מושג הזמן ובעיקר מאטים אותו, כך שגם האנשים הממהרים ביותר נאלצים לפתח סבלנות והבנה כלפי גורמים מעכבים, בעיקר ברכב. כשאתם מכניסים את הילד לכיסא הבטיחות באוטו והוא משתולל, וזה לוקח דקה או שתיים יותר להתחיל בנסיעה ומישהו בדיוק מחכה לחניה שאתם עומדים לפנות, כשאתם שקועים בלשעשע אותו ולהכניס לו מוצץ כשהוא צורח אבל הרמזור בדיוק התחלף לירוק - אלו שלא ישר מזכים אתכם בצפצוף עצבני הם אנשים שראוי להעריך.
בנוסף, ובלי קשר לזמנים ולחץ להגיע מהר, אם הילד שלכם בדיוק נרדם באוטו, הדבר האחרון שתרצו שיעיר אותו זה נהג עצבני שצופר, אפילו למישהו אחר.

נגישות

נסעתם לחופשה עם הילדים והגעתם למלון שווה לכל הדעות אבל הוא לא נגיש לעגלות? רציתם לעלות לאוטובוס עם התינוק אבל שוב הנהג לא עצר קרוב למדרכה? הכניסה למרפאה היא אך ורק דרך מדרגות? ללא ספק, המודעות לנגישות הופכת לקריטית כאשר נולדים לכם ילדים, ואתם מעריכים יותר ויותר דרכים שנסללו עם מעברים נוחים לעגלות, מדרכות לא עקומות עם אבנים לא שבורות ו...מעליות, כמובן.

שירותי הורים וילדים בקניונים

הנקודה האחרונה מתחילה בחידה: כשאבא הולך עם הילדה שלו לקניון והיא מבקשת פיפי, לאיזה שירותים הוא צריך ללכת? לשירותי הגברים או הנשים? מצד אחד, היא ילדה, מצד שני - לא מתאים להיכנס איתה לשירותי הנשים. זהו ללא ספק מלכוד. הפתרון הוא בשירותי הורים-ילדים שהחלו להופיע בקניונים ומרכזי קניות גדולים, והם מאפשרים לכל הורה וילד להיכנס, והתאים אף מאובזרים באסלות נמוכות, נוחות ומזמינות עבור הקטנטנים.

אמא מחזיקה תינוק בוכה. ShutterStock
אמא מחזיקה תינוק בוכה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully