וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא ואבא, שחררו: תפסיקו להעיר לסבא וסבתא ותנו להם לפנק

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 10:11

ההורים שלכם כבר סיימו לגדל ילדים, עכשיו זה הזמן לזרום איתם כמה שאפשר ולתת להם ליהנות עם הנכדים שלהם. הנה הדרך לעשות את זה

מוקד מרכזי לחיכוכים במשפחות, גם במשפחות הכי טובות, הוא היחס העוטף והמאפשר (יש שיגידו מדי) של סבא וסבתא לנכדים. אתם, ההורים עמלים על חינוך הילדים, מקפידים על שעות שינה, משחקים חינוכיים, אוכל מזין ובריא ועוד, ואז מגיעים סבא וסבתא ומחרבים ברגע את הכל. הם, כמובן, ממש לא מתכוונים להרוס לכם. הם בסך הכל רוצים להעביר זמן של כיף, נטול מגבלות, עם הילדים שלכם, הנכדים שלהם.

עם כל הרצון הטוב שלהם, זה יכול להרגיז, ומאוד. הרי אתם הם אלה שנשארים אחר כך עם ילדים עייפים מדי או מפוצצים ב-sugar rush אחרי שזללו מלא ממתקים, נאלצים להיות השוטר הרע שאוסר על צפייה בעוד סרטון ביוטיוב ובקיצור - אתם נשארים לנקות את הבלאגן שהשאירו אחריהם ההורים שלכם.

אבל האם שווה להתווכח איתם על כל דבר? האם זה משרת אתכם ואת הילדים שלכם? לא בטוח. כדאי למצוא את האיזון בין לתת לסבתא וסבתא חופש פעולה מלא עם הנכדים לבין לחבר אותם למציאות ולערכים שחשובים לכם, מבלי לכפות ומבלי להיות ה-party pooper כל הזמן. אז איך עושים את זה?

שעות שינה

זהו הקו האדום המשותף להורים רבים. הילדים חייבים ללכת לישון בשעה מסוימת, אחרת צפוי לכם לילה של חגיגות ובוקר עייף ועצבני. אבל קורה שהילדים מבלים עם המשפחה בשעות שחורגות מהנוהל הקבוע, בעיקר בסופי שבוע וחגים, וסבא וסבתא הם אלה המעודדים דווקא את היציאה מהשגרה ונהנים עם הילדים בשעות המאוחרות.

אם הם נשארים לישון אצלם, שחררו לגמרי. גם ככה הלילה והבוקר הוא על הסבים, כך שאתם ממש לא צריכים לדאוג מתי הם ילכו לישון. במילים אחרות - בעיה שלהם. בנוסף, מותר לכם לשחרר קצת את הרסן בנושא שעת השינה אם זה לא משהו קבוע, שקורה מדי פעם במפגשים משפחתיים, ולתת לסבים הזדמנות לבלות עם הנכדים שלהם גם אם זה אחרי שעת השינה שלהם. אם סבא וסבתא מגיעים לבקר אתכם לא מעט וכתוצאה מכך הילדים מסרבים להיכנס למיטה בזמן, בקשו מהסבים להקדים או רמזו להם בעדינות שהגיע הזמן ללכת הביתה, תוך הסברת הרציונל שעומד מאחורי זה.

מתוקים

אתם דואגים שהילדים שלכם יאכלו נשנושים בריאים, לא מחזיקים בבית חטיפים ומתוקים, אבל כשסבתא באה היא תמיד שולפת מהתיק שוקולדים ובמבה? תנו לה, אבל עם כוכבית. אל תלחמו ברצון של הסבים לפנק את הנכדים באוכל ובעיקר במתוקים. זה משהו שמגיע ביחד עם תואר הסבאסבתא. אבל כן נסו להגביל את הכמות או התדירות, בקשו מהם להביא רק ממתק אחד סולידי והגבילו את צריכת המתוקים של הילדים שלכם באותו יום, לפני שסבא וסבתא מגיעים.

פעילויות

ביקשתם מהסבים להשגיח על הילדים? הם שומרים עליהם כדי שאתם תוכלו ללכת לעבודה או להתפנות לעיסוקים אחרים? תנו להם להעביר את הזמן עם הנכדים בדרך בה הם בוחרים. זה הזמן שלהם ביחד ועליכם לאפשר להם אותו. כן, גם אם זה כולל בילוי בהצגה עם כוכב ילדים שאתם לא אוהבים בלשון המעטה, או סיבוב בחנויות הקניון.

מתנות

אמרנו חנויות בקניון? זה מוביל ישר לסעיף המתנות. כמו עם השוקולדים והמתוקים למיניהם, סבא וסבתא אוהבים לפנק, להיות הסנטה קלאוס של הילדים שלכם, אלה שתמיד יש להם משהו טוב לתת שיזכה אותם בחיבוק, אהבה גדולה וציפייה לפעם הבאה. תנו לסבא וסבתא לקנות להם כמה מתנות שהם ירצו, אבל נסו לכוון לדברים שצריך או כמויות שנראות לכם הגיוניות. מתנה יכולה להיות משמחת גם כשהיא קטנטנה כמו מחזיק מפתחות, יויו או מדבקות. אם אתם מחנכים את הילדים שלכם להתחשבות בסביבה חשוב שתעבירו את המסר לסבים וכך הם יוכלו, למשל, להביא לילדים חפץ שכבר קיים בבית שלהם, לגזור עמוד מעיתון שהילדים עשויים להתעניין בו ועוד.

מסכים

נקודה רגישה אצל לא מעט הורים היא המסכים, או יותר נכון - ההימנעות מהם. כולנו חיים בין מסכי הטלפון, המחשב והטלוויזיה, ולכן אין טעם למנוע אותם לחלוטין מילדים שגדלים לתוך עולם כזה. עם זאת, החוקים הנוקשים יותר או פחות בבית צריכים להתגמש כשמדובר בזמן של סבא וסבתא עם הנכדים. ילדים מסוימים יכולים לנצל את ה"פרצה" ולבקש מהם עוד שיר ביוטיוב או עוד סדרה בטלוויזיה, תוך כדי שהם מסתכלים עליכם ורואים את המבט הלא מרוצה שעולה על פניכם. במקרה כזה כדאי שתשחררו קצת, אבל לא מדי. רתמו את סבא וסבתא לגישה שלכם שאומרת שאפשר לראות תכנים במסכים, אבל במידה וקבעו ביחד גבול מסוים ולא מחמיר מדי.

בשורה התחתונה, תנו להורים שלכם להרגיש נאהבים ותנו לילדים שלכם לקבל מסבא וסבתא שרק רוצים לתת להם. אל תכרכרו סביבם כמו שוטרים. אם בכל זאת יש דברים שעבורכם הם גבול, השתדלו להבהיר את המסר לסבים שלא מול הילדים וזכרו כל הזמן שהם כבר חינכו וגידלו ילדים ועכשיו זה הזמן שלהם ליהנות עם כמה שפחות ביקורת ומגבלות מצדכם.

סבא ונכד. ShutterStock
סבא ונכד/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully