וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: מתי יותר קל עם ילדים - בקיץ או בחורף?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 13:30

להזיע או להתמודד עם מיליון שכבות של בגדים? עונת מעבר היא זמן מצוין להכריע בסוגיה

אפשר לומר בזהירות שהקיץ מאחורינו, אבל הסתיו עוד לא ממש כאן. הבגדים הקצרים עדיין בקדמת הארון אבל אם אתם מתעוררים מוקדם בבוקר אתם כבר יכולים להרגיש אוויר נעים ולרגעים אף קריר. תחילת חילופי העונות מעלה לא פעם את ההתלבטות האם יותר קל עם ילדים בקיץ, או דווקא כשנעשה קר. התשובה, גם אם היא חד משמעית בעיניכם, לא תשנה שום דבר, אבל לפחות תוכלו להתחיל להתגעגע לקיץ או לספור את השבועות עד להגעתו של החורף.

הנה כמה נקודות מעניינות שתוכלו לחשוב עליהן ולמקם את עצמכם על סקאלת הקיץ-חורף לפי העדפותיכם האישיות:

להסתובב בחוץ

בין אם מדובר בהליכה לגן בבוקר או לגינה אחרי הצהריים, למזג האוויר יש השפעה רבה על איך הזמן בחוץ הולך להיות. בימי הקיץ החמים ההליכה לגן יכולה להיות מיוזעת במיוחד (כן, גם בשמונה בבוקר), שלא לדבר על ביקור בגינה אחה"צ, אז יש לאוויר נטייה לעמוד ולאוויר הלח? לגמור אתכם סופית. עם זאת, ביום חורפי במיוחד זה גם לא בדיוק פיקניק. גשם יכול לרדת בדיוק כשאתם רוצים לצאת מהבית, ואם לא גשם אז פשוט קור עז או רוחות חזקות. ככל שמתקרב הערב כך נהיה קר יותר, והמתקנים בגינה הציבורית עלולים להיות רטובים ובוציים. משהו שכדאי לקחת בחשבון לפני שתגיעו למסקנה שלכם מה עדיף: ימי הגשם בישראל הם יחסית ספורים, לא קר פה כמו באירופה והקיץ, כיאה למזרח התיכון, ארוך במיוחד.

בגדים - להלביש ולהפשיט

בקיץ זה די פשוט: מכנסיים, חולצה, שמלה, סנדלים - לבוש מינימלי, שכבה אחת, בדים קלילים וצבעים שמחים. בחורף זה כבר סיפור אחר: גופיית בסיס, סווטשירט, סוודר, מעיל, מגפיים ועוד אקססוריז כמו כפפות, כובע, מטריה, גרביונים ומחממי אוזניים. יש מי שאוהבים את הסטייל, אבל חשוב לציין שזה עולה יותר ובעיקר - מסורבל יותר. נסו להלביש בחורף תינוק שהתחביב שלו הוא להשתולל על שידת ההחתלה ותחזרו עם המסקנה שלכם.

כשמדובר בניובורן

תינוק חדש שנולד בקיץ אמנם לובש ארוך אבל אתם לא, והוא נמצא צמוד-צמוד אליכם. המזגן כנראה יפעל 24/7 אבל יתכן שעדיין תרגישו כמו תנור אנושי. מהצד השני, חוסר המיומנות בהלבשה של תינוק קטנטן (גם אם זה לא ילד ראשון, לוקח זמן להיזכר) הופך למסובך יותר כשמדובר בהרבה שכבות של חורף. תוסיפו לזה הרבה חיתולים שמחליפים ביום ותקבלו יותר מדי סשנים של הלבשה-הפשטה של יותר מדי שכבות.

חופשים וחגים

אמנם זאת לא נקודה הקשורה באופן מוחלט למזג האוויר, אך הוא בהחלט הולך להשפיע על מידת ההנאה שלכם בימי חופש מהגן. החופשות הארוכות מהמסגרות בישראל הן בעיקר כשחם. לא רק החופש הגדול בקיץ, אלא גם חגי תשרי (בהם זה מרגיש כמו קיץ לכל דבר ועניין), לפעמים גם פסח וכן שבועות. אלו הם ימים בהם תידרשו להתארגן על תכניות עם הילדים שלכם ולמצוא אטרקציות שיעבירו לכם את הזמן. כל זה מגיע יחד עם טמפרטורות מוגזמות ואחוזי לחות גבוהים וביחד זה לא פשוט בכלל.

מחלות

אולי הנקודה הרגישה ביותר עבור הורים. את מחלות החורף אין צורך להציג. האף הנוזל, השיעול, הווירוסים למיניהם - כל הטוב הזה מלווה את הילדים (ואת חסרי המזל מבינכם) בחודשי החורף. עם זאת, גם בקיץ ילדים חולים, אז נפוצים יותר כל מני וירוסים של שלשולים והקאות לא סימפטיים במיוחד וכמובן שאי אפשר לשכוח שהקורונה עדיין כאן ולא מתחשבת בעונות השנה. כנראה שהנקודה הזאת תקשה עליכם להחליט מה עדיף, חורף או קיץ, אבל לפחות תוכלו להסכים שהכי עדיף להיות בריאים.
לסיכום, אם קל לכם להתמודד בקיץ עם הילדים שלכם, אתם יכולים להתחיל להתגעגע אליו, אבל להתנחם בכך שאנחנו גרים בישראל והחורף פה קצר במיוחד. אם אתם מעדיפים את החורף, אז איזה כיף, הוא עוד רגע מגיע, רק תקוו שהוא יעבור במינימום ימי מחלה או גשם שמתחיל בדיוק כשצריך לאסוף מהגן.

ילד מאושר. ShutterStock
ילד משחק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully