וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעולם לא חליתם בקורונה? חוקרים מצאו את הסיבה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 12:29

מחקר חדש מצא כי ל-3 מתוך עשרה אנשים בעולם יש גן המונע מהם להידבק בקורונה. החוקרים קוראים לאנשים האלה never Covid - ויש להם הסבר לאיך זה קורה

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

זה אולי יפתיע אתכם, אבל יש סביבכם אנשים שטרם נדבקו בקורונה, ועל פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Nature Medicine זה בעיקר תלוי בגנים שלהם ולא בעד כמה הם נשמרו מהנגיף.

חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד מצאו שאנשים שיש להם מוטציה מסוימת בגנים מייצרים תגובת נוגדנים גדולה יותר לאחר חיסון קורונה. ל-30 עד 40 אחוזים מהאנשים יש את הגן, המכונה HLA-DQB1*06, המספק הגנה מוגברת. זה עשוי להסביר חלקית מדוע אנשים מסוימים אף פעם לא נדבקים בנגיף, אפילו כשבני משפחה שלהם חלו, ואפילו כאשר הם איתם ישנו באותו מיטה או חלקו כלי אוכל.

קבוצת האנשים הזו מכונה 'never Covid', ועד כה מדענים לא הצליחו להבין איך זה קורה.

החוקר הראשי של המחקר הנוכחי, ד"ר אלכסנדר מנצר, אמר כי "ראינו שונות גדולה במהירות שבה אנשים נדבקים בקורונה לאחר חיסון. הממצאים שלנו מצביעים על כך שהקוד הגנטי שלנו עשוי להשפיע על מידת הסבירות שזה יקרה לאורך זמן".

תורים לבדיקות קורונה, כיכר הבימה, תל אביב, 21 במרץ 2022. אורי סלע
לא נדבקים, לא משנה מה. אנשים בתור לבדיקות קורונה/אורי סלע

המדענים בחנו דגימות דם מאנשים בחמישה ניסויים שונים, שבדקו 1,600 מבוגרים שקיבלו את החיסון הראשון של פייזר ואסטרהזניקה. לאנשים עם הגן היו יותר נוגדנים - חלבונים המגנים מפני פולשים זרים - בדמם בהשוואה לאלו ללא.

החוקרים גם בחנו אוסף של אנשים שעברו בדיקות קורונה מדי שבוע במשך יותר משנה מאז החיסון הראשון שלהם. הם מצאו כי אנשים עם הגן HLA-DQB1*06 לא היו בסבירות גבוהה לסבול מתחלואה אחרי החיסון במהלך 12 החודשים שאחרי הזריקה. החוקר הראשי, פרופסור ג'וליאן נייט, הוסיף: "מהמחקר הזה יש לנו הוכחות לכך שהמבנה הגנטי שלנו הוא אחת הסיבות שבגללן אנחנו עשויים להיות שונים זה מזה בתגובה החיסונית שלנו לחיסון נגד קורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully