וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הסיבה המאוד חשובה שבפקקי העטים יש חור - ולאנשים לא היה מושג

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 8:55

יותר מ-3 מיליון צפיות נרשמו לסרטון שמסביר מדוע בפקקי העטים הכדוריים שלנו יש חור זעיר - ולא, אין לזה קשה לדיו. למעשה יש לזה סיבה בריאותית חשובה

למה יש חור בפקק של עט?/ירון זילבשטיין

האם אתם יודעים מדוע לעטים כדוריים יש חור קטן בחלק העליון של הפקק? בעוד רובכם לא תהיו סגורים על התשובה ואולי תנחשו שיש לזה קשר לדיו, למעשה יש סיבה בריאותית חשובה מאוד לקיומם. ניתן לכם רגע לנסות להגיע לזה בעצמכם.

המשתמש Zach D שיתף סרטון ביוטיוב (ששותף מאז בכל פלטפורמה אפשרית) בו הוא חושף מדוע לעטי בירו ולעטים כדוריים מסוימים יש חריץ קטן בחלק העליון של הפקק - ורבים הודו שלא היה להם מושג על כך. בסרטון הקצר שצבר כמה מיליוני צפיות הוא סיפר שהסיבה האמיתית חשובה הרבה יותר מכל קשר לדיו או לתפעול העט. הוא אמר: "החברות המשווקות עטים למעשה נדרשות להוסיף את החורים הקטנים האלה לפקקים".

פקקים של עטים כדוריים. zackdfilms, צילום מסך
יודעים מה הסיבה לחורים?/צילום מסך, zackdfilms

מיד לאחר מכן הוא הסביר מדוע: "אתם מבינים, החורים האלה מאפשרים מספיק מקום לזרימת אוויר אם הפקק נתקע בגרון של מישהו". בסרטון ניתן לראות צילום רנטגן של שלד וכיצד עיצוב הפקק יכול לאפשר לאוויר לעבור דרכו אם הוא נתקע שם.

"אני זוכר שלעסתי את הפקקים האלה בלי סוף בילדותי. רק עכשיו מבין כמה חשוב זה", הגיב אחד ואחר הוסיף: "אין אחד שלא דחף את הפקק הזה לפה. זה כל כך גאוני וכל כך מוזר שלא ידעתי על זה". היו גם כמה צופים שטענו כי מדובר במידע מוכר: "כולם כבר יודעים את זה", כתב אחד ואחר הוסיף: "רגע, יש אנשים שרק עכשיו גילו?!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הנה ההסבר המלא:

ידעתם את זה?

כן, זה די ברור
לא היה לנו מושג!!!
3182 משתתפים

חברת העטים העולמית Bic אישרה גם היא את הסיבה לבחירה העיצובית הזו בסעיף השאלות הנפוצות באתר. "הסיבה שלכמה עטי BIC® יש חור בפקק היא על מנת למנוע ממנו חסימה מוחלטת של דרכי הנשימה אם הוא נכנס פנימה בטעות", כך נכתב באתר, "זה דרישה מתבקשת בידי תקני הבטיחות הבינלאומיים ISO11540, למעט מקרים בהם הפקק נחשב גדול מדי מכדי להוות סכנת חנק".

  • עוד באותו נושא:
  • עטים
  • חנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully