וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים לבצע השתלות שיניים? שתי טכנולוגיות שכדאי להתעקש עליהן

בשיתוף zap doctors

3.10.2022 / 15:03

השתלת שיניים מבוצעת כאשר חסרות שיניים או כשיש הכרח לעקור שיניים. מתוך שלל הטכנולוגיות הקיימות בתחום, יש שתיים שאסור לוותר עליהן. ד"ר יוסף שאולוב מהמרכז הרפואי עדן מסביר

אישה צעירה אצל רופא שיניים. ShutterStock
אישה צעירה אצל רופא שיניים/ShutterStock

הטכנולוגיות בכל ענפי הרפואה עשו ועושות התקדמות מטאורית בכל הקשור לדיוק העבודה, קיצור זמנים, הפיכת הטיפולים לנעימים יותר ואת התוצאות לטובות יותר. בעולם הדנטלי ההתקדמות הטכנולוגית חשובה משתי סיבות עיקריות: טיפולים דנטליים נחשבים ללא נעימים עבור רבים באוכלוסיה וכל הקלה מתקבלת בברכה, וכן התוצאה האסתטית חשובה מאוד שכן השיניים הן בין האיברים הבולטים ביותר לעין, ולכן כל עדכון טכנולוגי שמשפר את התוצאה הוא מבורך.

מרפאות שונות מציעות שלל טיפולים וחידושים, כמה מהם מתקדמים וחיוניים מאוד ואחרים נועדו בעיקר לצורכי שיווק. לכן, אם אתם עומדים בפני השתלת שיניים, כדאי לדעת על שתי טכנולוגיות שעליהן לא כדאי לוותר, שכן הן עושות הבדל של שמיים וארץ הן בחוויית הטיפול והן בתוצאה: סורק ו-CT.

רגע לפני שאנחנו מציגים את הטכנולוגיות הללו, חשוב שהמטופלים יוודאו שקיימים בקליניקה שני שירותים בסיסיים. ד"ר יוסף שאולוב, רופא שיניים בכיר מהמרכז הרפואי עדן, מפרט: "הראשון הוא שימוש בשתלים שמלווים במחקר, כלומר כאלה שמלווים על ידי החברה שמייצרת אותם, המבצעת מחקר פרטני על כל שתל שלא נקלט. המחקר צריך להיות מקיף, עם מיקרוסקופ וחתכים, כדי לראות מה היתה הסיבה לכישלון ולשפר את כל הסדרה. הדבר השני שחשוב לוודא הוא שהטיפול כולל קבלת שיניים זמניות איכותיות עוד ביום ההשתלה, כאלו שניתן לתפקד איתן לחלוטין עד ליום הרכבת השתלים הקבועים".

חשיבות השימוש בסורק ובמכשיר CT

לגבי תהליך ההשתלה ושיקום השיניים שבא בעקבותיה, מדגיש ד"ר שאולוב שחשוב לבצע את שלבי הטיפול בעזרת מכשיר CT וסורק. "כדי להבין למה צריך מכשיר CT, חשוב להבין את הליך השתלת שיניים", הוא אומר. "ההשתלה כוללת החדרת ברגים חלולים לעצמות הלסת, לתוכן מוברגים חלקי השיקום, ועל גביהם אנחנו מרכיבים את הכתרים. את ההשתלה לא ניתן לבצע על ידי צילום דו מימדי כמו צילום פנורמי אלא שנדרש צילום תלת מימדי שמושג על ידי מכשיר CT, וזאת על מנת שהרופא יוכל לדעת בדיוק מה הם הגובה והרוחב של העצם ולפיהם להחליט על מידות הקוטר והאורך של השתל המתאין והנכון ביותר להשתלה. לכן, חשוב שמכשיר ה- CTיהיה מצוי במרפאה על מנת למנוע התרוצצויות בין מרפאות ולחסוך זמן וטרטורים".

יתרון נוסף למכשיר CT שנמצא במרפאה הוא שמאחר שמדובר בכלי דיאגנוסטי, ניתן לבצע אבחון של מבנה העצמות ולגלות בעיות מבניות, כולל בעיות בסינוס. "יש יתרון גדול ליכולת לאבחן האם הסינוס מספיק מאוורר על מנת לבצע הרמות סינוס מסוגים שונים. במרפאה שבה נמצא גם כירורג וגם המכשיר, הכל יותר קל ויעיל וקורה הרבה יותר מהר", אומר ד"ר שאולוב.

ציינת שביום ההשתלה מתקבלות שיניים זמניות. למה לא מקבלים שיניים קבועות?

"לא ניתן לצאת ביום ההשתלה עם השיניים הקבועות מאחר שיש להתאים ולהכין אותן רק לאחר ריפוי הלסת. יותר מכך, אנחנו אפילו לא נבצע מדידות באותו היום. אנחנו עוד לא יודעים אם השתל נקלט, והריפוי של החניכיים אורך כחודשיים. אם ניקח מידות כאשר החניכיים במצב ריפוי, הן כבר לא יתאימו למצב הפה לאחר חודשיים בכל הקשור למרווחים בין החניכיים לשיניים. רק אחרי שהחניכיים יתייצבו ניקח מידות לכתרים".

מה קורה אחרי חודשיים?

"אנחנו מבצעים בדיקה לקבוע אם השתלים נקלטו, ואז פונים לפרוצדורה הסופית שהיא שיקום השיניים של המטופל - הרכבת השיניים הקבועות. כאן נכנסת הטכנולוגיה השנייה שאין לוותר עליה - הסורק. לקיחת מידות על ידי סורק מייתרת את הצורך להשתמש בתבנית הסיליקון ליציקת מבנה הפה, וזה יתרון גדול מכמה סיבות. ראשית, לעומת הסיליקון, אין כאן עניין של חוסר נעימות ושל רפלקס הקאה. שנית, תוצאות הסורק הרבה יותר טובות", מסביר ד"ר שאולוב.

לדבריו, "לסיליקון יש תכונות שאינן טובות לנו, בשימוש בו אנחנו נאלצים לבצע מדידות למטופל שוב ושוב, שכן הסיליקונים מתעוותים והעיוות הזה מתורגם לעיוות ביצירת השיניים עצמה. כך המטופל נדרש למדידות מספר פעמים ולתיקון עיוותים שקרו לאורך הדרך. הסורק, לעומת זאת, מדויק מאוד ומייתר את הצורך במדידות. שבוע לאחר הסריקה כבר מתקבלות שיניים מוכנות. אין צורך בתיקונים, בשיופים ובטרטורים. התהליך מסתיים ומתקבלות תוצאות נהדרות".

למי מתאימה השתלת שיניים?

"למי שחסרות לו שן או שיניים, או שיש לו שיניים שלא ניתן להציל וחייבים לעקור אותן. מובן שיש עוד פרמטרים שצריך לבדוק, וזה בדיוק המקום שבו הטכנולוגיות המתקדמות עוזרות לנו להחליט מה ואיך לעשות. פשוט צריך להגיע למרפאה, להיבדק ולצאת לדרך חדשה".

למידע נוסף וליצירת קשר עם עדן - מרכז לרפואה מתקדמת הקליקו כאן או בטלפון - 03-9349888

לעמוד המרפאה באתר דוקטורס

קבוצת זאפ, בשיתוף zap doctors
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully