וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליידייט זה כיף? מצעד הרגעים שירצו לגרום לכם להיעלם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

27.10.2022 / 7:22

מפגש של ילדים אחרי הגן בבית שלכם נשמע תמים ונחמד, אבל בפועל זה יכול להיות מתיש ומביך ולהימשך יותר מדי זמן. הנה מצעד הרגעים הפחות נעימים של הפליידייט

איזה כיף, הילד שלכם חוזר מהגן ומבקש שתזמינו את החבר החדש שלו לשחק איתו. אתם מתגאים בו על הכישורים החברתיים שלו וממהרים לחפש את ההורים בקבוצת הווטסאפ של הגן. אחרי שיחה קצרה אתם קובעים יום לפליידייט וההתרגשות של הקטנים בשיאה. הם מדברים על כך בכל יום עד שמגיע היום המיוחל, וביום עצמו, אחר הצהריים, מחכים כבר שניהם בשער, יד ביד, מצפים לאחה"צ המשותף. האמא של הילד מגיעה גם היא, מאחר וזאת פגישה ראשונה של השניים והם עדיין קטנים, ויחד כולכם צועדים אליכם.

עד כאן זה נשמע נחמד, נכון? ממש מהרגע הזה הכל יכול לקבל תפנית ואתם תזכו לאחה"צ מתיש ורועש שבסופו תרצו רק להיכנס למיטה ושאף אחד לא יטריד אתכם עד מחר, לפחות. אז מה יכול להשתבש? מהם הדברים שיכולים לחרב מפגש עם חבר מהגן ולהפוך אותו לסיוט, בעיקר עבור ההורים? הנה מצעד הרגעים הפחות נעימים של הפליידייט:

רכושנות, תוקפנות ושאר ירקות

גם אם הילד שלכם הראה נכונות לשתף את חברו במשחקים וצעצועים שלו, בפועל זה יכול להתנהל אחרת מן המצופה. זה מאוד טבעי שילדים צעירים מגלים רכושנות כלפי הרכוש שלהם, ויש כל מני דרכים להתמודד עם סיטואציות כאלה, לפני או תוך כדי שהן קורות. בהנחה וזה לא עבד בהצלחה, אתם יכולים לקבל שני ילדים שמושכים את אותה הבובה משתי הידיים שלה עד שהיא נקרעת, חטיפות לא סימפטיות של צעצועים וכמובן בכי ומחאה.

בנוסף, ילדים שמארחים או מתארחים אצל ילדים אחרים יכולים להביע את תסכולם באופן המכאיב פיזית לילד השני ואז כמובן תצטרכו להתערב, לגשר ולהפריד בין השניים. הסיטואציה היא ללא ספק לא נעימה לאף הורה והמפגש בין הילדים מרגיש פתאום מאולץ, כשכל מה שמתחשק לכם זה שהחבר פשוט יילך כבר.

אחים קטנים תמיד מצטרפים

נכון שהזמנתם את החבר מהגן, אבל הוא מגיע עם "נדוניה" - אמא או אבא וגם האח או האחות הקטנים שגם אותם תצטרכו לארח ולדאוג שיהיה להם נוח אצלכם. יש קטנטנים שלא יורגשו במיוחד, ויש כאלה שידרשו להצטרף למשחק של הגדולים (לקול מחאתם) או סתם ירעישו ויהפכו את הבית שלכם.

הורים שאין לכם איתם יותר מדי במשותף

כאמור, ילדים בראשית דרכם בעולם הפליידייטים לא מגיעים לבד, אלא עם אמא או אבא. זה אומר קפה ועוגה ושיחות שעלולות להיות משמימות ומלאכותיות במיוחד כשאין לכם כל כך על מה לדבר איתם. נסו לגייס את כל כישורי הסמול טוק שלכם או תקוו שיש רכילות מעניינת מהגן שתוכל להוסיף תוכן מעניין לשיחה הכפויה שלכם.

כשהילד המתארח צריך לשירותים

הכוונה כאן היא לילד שנמצא אצלכם לבד, בלי ההורים, ומבקש ללכת לשירותים (לא לפיפי...). צפו לקריאה "סיימתי, אפשר לנגב לי?" וכמובן, עשו זאת בחיוך.

ב-ל-א-ג-ן

אתם מנסים לתת לילדים את המרחב הנוח ביותר למשחקים, ולכן לא מתערבים בבלאגן הגדול שהם עושים, אבל זה פשוט יוצא מכלל שליטה. תכולת כל המדפים והארונות על הרצפה וחדר הילדים נראה כמו אחרי הוריקן? צפויות לכן דקות ארוכות של סידור לאחר שהאורח ילך לביתו, וזה קורה בדרך כלל בשעות שהבית כבר צריך להיכנס למתכונת ערב ואחרי יום ארוך...לא כיף.

ילד שמסרב ללכת הביתה

היה לילד-אורח שלכם כל כך כיף אצלכם והוא פשוט מסרב ללכת הביתה, לקול תחינותיו של הוריו? זה יכול להחמיא במקום מסוים (כמה נחמד שכיף כל כך עם הילד שלכם) אבל זה בעיקר מעיק. די. שיילך כבר. אתם רוצים לסדר, לקלח, לשים את הילד שלכם במיטה ולהתפנות לערב שלכם. אם אתם מתמודדים עם אורחים שלא מתפנים (אגב, גם הורים יכולים להתנחל), נסו לרמוז בעדינות כי הגיע הזמן ללכת כי יש לכם פילאטיס/צריכים להשכיב את התינוק לישון/אתם יוצאים הערב/סבתא תכף מגיעה ועוד.

ילד שרק רוצה ללכת הביתה

בניגוד גמור לסעיף הקודם, יכול להיות ילד שבכלל, אבל בכלל, לא ירצה לבלות אצלכם. מהרגע שהוא הגיע הוא עם פרצוף חמוץ ופשוט לא בא לו. לא רק שזה מעליב את הילד שלכם (ואתכם) זה גם לא נעים לשמוע את הילד המתלונן ומעמיד את ההורה שלו במצב לא נעים מולכם. בקיצור, הלוואי שזה לא יקרה לאף אחד מהמעורבים.

למרות כל האמור לעיל, אל תתנו לזה לקלקל לכם ולילד את התכניות והמשיכו להזמין בשמחה ילדים אליכם הביתה. עם זאת, קחו בחשבון שלפעמים יש מקרים בהם המפגש לא בהכרח מהנה לכל הצדדים, וזה ממש בסדר. קחו נשימה עמוקה, היו ערים לכל החסרונות וקוו שהכל יעבור בשלום ובכיף.

ילדות משחקות בכלי אוכל. ShutterStock
ילדות משחקות בכלי אוכל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully