וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משלבים בין הורות וקריירה בלי להרגיש אשמה?

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 8:34

כמה פעמים מצאת את עצמך ניצבת בין שני העולמות הללו? הרבה אימהות שנמצאות במהלך חופשת הלידה, מתחילות "לחשב מסלול מחדש" לגבי הקריירה. חלקן עובדות שכירות שצריכות לחזור למשרה טובה בחברת אנשים שכיף להן במחיצתם, וחלקן מרגישות שזה בדיוק מה שלא בא להן לעשות

בהרבה מהמקרים מתעורר בהן הרצון והצורך לארגן אחרת את היום שלהן כך שיוכלו להיות זמינות יותר עבור התינוק שלהן. כאשר מדובר ביותר מילד אחד, לפעמים נכנסים שיקולים נוספים והקושי לחלק את עצמך בין כמה ילדים ועוד עבודה - עשוי להיות שיקול לשינוי התעסוקה שלך.

הכמיהה והשאיפה הן לייצר איזון בין ההורות לבין ההגשמה שלך. לעיתים, מקום העבודה הוא הרבה יותר ממקור פרנסה. יש בו עשייה, ביטוי עצמי וגם חברת אנשים שממלאה צורך משמעותי מעצם היותנו אנושיים.

כמו הרבה שינויים בחיים - להכל אפשר להתרגל. מה שחשוב שבנקודת הזמן הזאת, קיבלת הזדמנות לעצור ולחשוב מה נכון לך ומה הכי מתאים לך ולמשפחתך.

אם בחרת להאריך את חופשת הלידה שלך ולבלות עוד זמן עם תינוקך- היי קשובה לזה ושלמה עם זה. זה כנראה היה הדבר הנכון ביותר בדינאמיקה המשפחתית. אם בחרת לחזור למשרד כי את רוצה לדבר עם אנשים בוגרים בני גילך - והזמן שלך עם עצמך חשוב לך או כי יש שיקולים כלכליים - זה גם בסדר גמור. מה שחשוב זה להיות שלמה עם ההחלטה שלך, לתת לעצמך זמן להסתגל ולייצר את האיזון והגבולות במקומות הנחוצים.

כל הורה רוצה להיות נוכח בחיי הילדים שלו. נוכחות הורית היא לא בהכרח נוכחות פיזית, אלא גם תודעתית. ייתכן ותהיי מעט זמן עם תינוקך - אבל הזמן הזה יהיה איכותי ושווה יותר מאשר אם היית איתו כל היום, אבל לא באמת נוכחת איתו כי היית מחפשת בתוכו את עצמך.

הרבה נשים מרגישות שכשהן בבית, הן כל הזמן חושבות על העבודה וכשהן בעבודה הן כל הזמן חושבות על התינוק. מאוד קשה להיות טוטאלי בכל מקום, ולכן צריך למצוא את האיזון ולייצר גבולות גם לעצמנו וגם לסביבה שלנו.

איך משלבים הורות וקריירה מבלי להרגיש אשמה?

1. היי שלמה עם בחירותייך מתוך הקשבה לעצמך- גם אם החלטת להישאר בבית עם התינוק שלך או לחזור למעגל העבודה- זו ככל הנראה ההחלטה שהייתה הכי מדויקת עבורך, כנראה

שעשית את כל החישובים, השיקולים והמשמעויות שעלו לך על הדעת- סמכי על עצמך שבחרת בדבר הנכון ביותר למשפחתך. לכל משפחה יש דברים אחרים שמתאימים לה. אם הרגשת שמיצית את חופשת הלידה ואת מתגעגעת למפגש עם אנשים בגילך ולעשייה שלך- זה בסדר גמור.

2. שימי את רעשי הרקע והביקורת על MUTE - לא משנה מה תבחרי - לסביבה תמיד יהיה מה לומר, כשאת שלמה עם עצמך - באופן טבעי את תפסיקי לשמוע את זה. כל אחת משווה לעצמה, מה היא הייתה עושה, אבל לך זה לא רלוונטי. כי את בנאדם אחר ויש לך צרכים אחרים.

3. תהיי בתודעה של נוכחות ומשמעות - הידיעה שיש לך חיים משל עצמך מעבר להיותך ''אמא של-....'' ממלאת אותך בך ואז את חוזרת הבייתה לתינוקך מלאה ומסופקת בעשייה משמעותית ואת מרגישה שאת עוד משהו חוץ מעצם היותך אמא. את עולם ומלואו. גם אם עולמך שם במרכז את התינוק, נסי לבחור משהו נוסף שהוא רק שלך, שממלא אותך, אפילו תחביב, שיזכיר לך שאת גם מישהי בנוסף לתפקידך כאמא.

4. אנרגיות גבוהות- כשאת נמצאת במקום שטוב לך, את משדרת את זה לסביבה. האנרגיה שאת מביאה הבייתה נוכחת וזה יבוא לידי ביטוי גם באיזון שתייצרי בבית. כשלך יהיה טוב- גם לתינוק שלך יהיה טוב. הוא צריך אמא שמחוברת לעצמה ומרגישה מסופקת מהעשייה היומיומית שלה.

5. הציבי גבולות ברורים- הציבי גבולות לעצמך ולסביבה ובמקום העבודה. הגדירי מתי את רק עם הילדים ולא לוקחת שיחות מהעבודה, ואולי תוכלי לבחור יום ארוך או יום קצר כדי שתוכלי להרגיש שאת מחלקת את עצמך באופן מידתי ומאוזן.

6. זו לא הכמות זו האיכות- אם החלטת לחזור למעגל העבודה ואת עדיין מרגישה רגשות אשמה שאת לא מספיק עם התינוק שלך, זכרי שאת יכולה להיות איתו 3 או 4 שעות משמעותיות שיהיו שוות ערך ליום שלם שאת איתו.

7. שחררי שליטה- כשאנחנו רוצים להיות טובים בהכל, זה נובע כי לרוב אנחנו סומכים רק על עצמנו שנעשה את הדברים בצורה המושלמת והטובה ביותר. גם בעבודה וגם בבית, נסי להתאמן על לשחרר סמכות, כל פעם במנות קטנות. נסי לבקש עזרה במטלות הבית, או עם התינוק, ובעבודה- תראי אילו תחומים את יכולה לשחרר ולאפשר לעוד אנשים לעשות ביחד איתך או לגבות אותך במידת הצורך. גם אם הדברים לא ייעשו בדיוק כמו שאת רוצה, הם ייעשו ותלמדי שיש עוד דרכים שיהיו אמנם שונות, אבל הן אפשרויות.

אמא יקרה, הרצון והכמיהה שלך לייצר איזון בין ההורות שלך לבין העבודה או המימוש העצמי שלך מהווים דילמה תמידית ברצון שלנו להיות טובים וטוטאליים בכל דבר. ברגע שתקבלי בהבנה שאת כל הזמן משתנה בהתאם למציאות החיים, את תוכלי ללמוד את המינון הנכון עבורך בין היותך אמא טוטאלית לבין היותך עובדת מסורה.

את לא צריכה לוותר על אחד מהם, את יכולה פשוט לבחור בשניהם בצורה מאוזנת, כזו שתספק אותך ברמה האישית וגם שתאפשר לך להיות זמינה, נגישה ופנויה לתינוק שלך. לפעמים זה לא משך הזמן שאת איתו, אלא איכות הזמן שלכם יחד. זכרי שמיטב יכולתך הוא דינאמי ומשתנה כל הזמן. ובכל רגע נתון- את עושה את הטוב ביותר לאותו הרגע.

מאת: נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה, מנחת NLP, מטפלת הוליסטית בילדים ויועצת זוגיות

אמא עובדת מהבית וילד לומד מרחוק. ShutterStock
אמא עובדת מהבית וילד לומד מרחוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully