וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשרדו ותסעדו: כך תצאו בשלום מישיבה במסעדה עם הילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 11:51

רגע לפני שתקבלו פרצופים חמוצים מהסועדים סביבכם או מההמלצרים - אלו הכללים שכדאי שתאמצו לארוחה הבאה במסעדה עם ילדים

מזלג נופל, פסטה מתעופפת לכל עבר, צעקות מחרישות אוזניים והמבטים הזועמים מכל מי שסביבכם - מי שכבר הלך למסעדה עם הילדים כבר מכיר את תחושת אי הנעימות שמלווה את הארוחה, וכן גם את ההבטחה שיותר לא תעשו את זה. אבל איכשהו זה קורה שוב, ואתם מוצאים את עצמכם בלופ בלתי נסבל וגם שואלים את עצמכם: למה זה לא יכול להיות אחרת? אז זה דווקא כן יכול.

סביר להניח שהילדים שלכם, במיוחד אם עדיין לא מלאו להם 6, לא יתנהגו כילדי בית המלוכה הבריטי, יניחו מפית על הברכיים ויאכלו עם סכין במזלג בשקט מופתי. אבל בהחלט אפשר לצמצם את הנזקים, כלומר הרעש, הלכלוך והבלאגן, לתאם ציפיות ולהתאים את המסעדה אליה אתם הולכים לכל בני המשפחה. איך עושים את זה? הנה כמה כללים שיעזרו לכם לשרוד את הארוחה הבאה במסעדה:

בחירת לוקיישן ידידותי לילדים

קודם כל, בואו ניישר קו. המסעדה האהובה עליכם, זאת שאתם נהנים לצאת אליה כזוג, בערב, ככל הנראה לא תתאים לילדים שלכם. מסעדות המתאימות לילדים הן כאלה שהן מספיק מרווחות, לא עמוסות מדי ואז יש מקום לכיסא גבוה או לעגלה ואולי אף יש חצר או רחבה נוחה להוצאת אנרגיות מתי שאתם מרגישים שהילדים קרובים לאבד את זה. כמובן שאי אפשר להתעלם מאחת הנקודות החשובות ביותר שהיא התפריט המוגש במסעדה, שכן גם הילדים שלכם מגיעים לאכול וכדאי שיהיו בו מנות שהם אוהבים. תפריט שלא מתאים לילדים עלול לגרור תסכול ושעמום ומשם הדרך להתנהגות לא רצויה היא קצרה.

בדקו בבית, טרם בחירת המסעדה, האם היא נוחה להגעה עם ילדים והסתכלו טוב בתפריט כדי לוודא שלילדים שלכם יש מה לאכול בה.

קביעת הארוחה בשעות מתאימות

אל, פשוט אל תגיעו למסעדה כשהילדים שלכם עייפים מדי. זה מתכון לאסון. נכון שלפעמים ישנן ארוחות מרובות משתתפים ואין לכם הרבה say בבחירת השעה (יום הולדת לדודה, למשל), אבל קחו בחשבון שילד עייף הוא ילד שלא ישתף פעולה ויכול להתנהג בהתאם. אם זה תלוי בכם, לכו עם הילדים למסעדה רק כשהם מספיק ערניים, ואם לא, עבדו עם מה שיש. אם הילדים שלכם יכולים לישון בעגלה - הרדימו אותם לפני ההגעה למסעדה (או תוך כדי אם זה לא יגזול הרבה מזמנכם, בכל זאת לא באתם למסעדה כדי להרדים). אם מדובר בילדים גדולים יותר, דאגו שהם יאכלו משהו קטן לפני ולא יבואו גם עייפים וגם מורעבים, וקוו כי המשתתפים האחרים בארוחה יסיחו את דעתם ולא יאפשרו להם להיות נודניקים.

הסברים ושיחות מקדימות

זוהי נקודה שכדאי להתעכב עליה. יתכן שכהורים אתם לעתים שוכחים שילדים לא באמת יודעים איך צריך להתנהג במקומות מסוימים, ולפעמים אתם מצפים מהם לדברים שהם מעבר ליכולות שלהם. הפתרון לכך הוא שיח מקדים, פירוט הכללים של אכילה במסעדה (לא צועקים, לא זורקים) והטרמה של מה שהולך להיות (נקרא בתפריט, יבוא מלצר וייקח הזמנה, יגיע האוכל וכו'). תתפלאו לגלות כמה ילדים משתפים פעולה כאשר כל השלבים ברורים להם ויש להם ביטחון במה שהולך לקרות.

תורנויות ליציאה החוצה

אם אתם מרגישים שהילדים שלכם רגע לפני שהם פוצחים בסשן צעקות או השלכת אוכל על הרצפה, הקדימו תרופה למכה וצאו איתם החוצה לפריקת אנרגיה קצרה. כדי שלא תצטרכו להפסיד את הארוחה, מומלץ לעשות זאת בתורניות בשלבי ההמתנה לאוכל, לתפריט או לחשבון בסיום הארוחה.

להזמין את סבא וסבתא

רוצים ללכת למסעדה עם הילדים אבל אין שום אירוע משפחתי מורחב? זה הזמן לגייס את סבא וסבתא. הציעו להם להצטרף אליכם וכך תקבלו עוד שני זוגות עיניים על הילדים וכמובן עוד מאגר תשומת לב וסבלנות. אם יהיה לכם מזל אולי תזכו גם להשתתפות בחשבון או הזמנה על חשבון "הבית"...

במקרים קשים: סמארטפון או טאבלט

אם אתם צופים מצב קשוח בהחלט אפשר לשלוף את נשק יום הדין: יוטיוב, סרט שהורדתם או כל דבר שיכול להעסיק את הקטנים שלכם במסך. כמובן שזאת לא אפשרות מומלצת, הרי הגעתם למסעדה עם הילדים במטרה לבלות איתם ולאכול במחיצתם, אבל אם אתם לא מצליחים להשתלט על הסיטואציה ורואים שהיא לא מתנהלת באופן המאפשר לשאר יושבי המסעדה ליהנות מהארוחה שלהם - זה בסדר. רק אל תשכחו להוריד ווליום לרמה שלא תפריע ליושבים סביבכם (או לכם), או תנו לילדים אוזניות.

גם אם אתם כרגע יותר עובדים מאשר נהנים בישיבה המשפחתית במסעדה, זכרו שזה לא יהיה כך לעד. לבסוף הילדים גדלים ולומדים לווסת את עצמם ואתם תוכלו נטו ליהנות מהארוחה. אם אתם מרגישים שזה ממש לא יכול לעבוד כרגע, אל תנסו בכוח וחכו עוד טיפה, כך שלכולם תהיה בהמשך חוויה הרבה יותר נעימה.

משפחה אוכלת במסעדה. ShutterStock
משפחה אוכלת במסעדה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully