וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה התינוק שלך לא מוכן לרדת לך מהידיים?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 7:52

כל ניסיון להניח את הבייבי נתקל בהתנגדות ואתן כבר לא זוכרות מה זה להיות עם ידיים פנויות? הכתבה הזאת היא בשבילכן

הלכתן לבקר חברה שזה עתה ילדה ונתקלתן במחזה כמעט דמיוני עבורכן: התינוק שלה שוכב, ישן או ער, בעריסה, בשקט ולא מתלונן. איך זה יכול להיות? הרי התינוק שלכן לא מוכן לרדת לכן מהידיים, מבקש שתרימו אותו בכל הזדמנות ונדמה כי לא מצליח להיות רגוע בשום מקום שהוא לא עליכן. כמובן שהביקורת מסביב לא מאחרת לבוא ולא חסרה דודה או שכנה שתגיד שאתן מרגילות אותו לידיים וזה הרגל רע.

רויטל אלגור, מדריכת התפתחות תינוקות ויועצת שינה, מסבירה שישנן סיבות מגוונות לשאת את התינוק שלכן על הידיים. תינוקות עם טונוס מוגבר לדוגמא, ממש צריכים זמן ידיים כדי להרפות. תינוקות כאלו הם בעלי מתח שרירי גבוה. הם קפוצים, סוערים, לא נינוחים ורבים מהם אף סובלים מענייני עיכול ועל כן קל להם יותר להרפות, להתנחם ולחוש ביטחון כאשר אמא נושאת אותם בידיים.

לתינוקות אחרים יכול להיות צורך ממשי לחוות עוד קצת מהסביבה הרחמית. ברחם הם היו בתנועה כל הזמן, בין אם הם זזו ברחם ובין אם האמא נעה. הסטטיות שבשכיבה על משטח ישר קשה להם והם מבקשים עוד מהסביבה הרחמית המוכרת. בנוסף, חשוב לזכור שישנן תאוריות לפיהן תינוק בחודשיו הראשונים חש עצמו כחלק בלתי נפרד מאמו, והנשיאה על הידיים מבטאת זאת באופן מדויק.

איך נשיאה על הידיים תורמת להתפתחות?

גם אם אתן מותשות מהחזקה בלתי פוסקת על הידיים, דעו שיש לכך יתרונות. הנשיאה מאפשרת לתינוק לחוש בביטחון ולהתיידד עם העולם ביתר קלות. היא גם מחזקת את מודעות הגוף שלו - תינוקות מגיעים לעולם ואינם יודעים היכן הם מתחילים והיכן הם נגמרים, הם לא מודעים לאיברי גופם ולאופן בו הם פועלים. המגע העמוק שהרמה על הידיים מספקת, מייצר בגופו של התינוק מודעות לאיברי הגוף השונים וכך למעשה משכלל את התנועתיות שלו.

בנוסף, איבר שיווי המשקל נמצא באוזן התיכונה, כך שכל פעם שראש של התינוק יוצא מקו האמצע, מערכת שיווי המשקל שלו לומדת ומתפתחת, ועל כן לתנועה על שלל גווניה (כולל הרמה בידיים) יש חשיבות אקוטית להתפתחותו של התינוק.

אישה עם תינוק מחייך על הידיים. ShutterStock
אישה עם תינוק מחייך על הידיים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully