וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לרזות? זו כמות הביצים שכדאי שתאכלו בשבוע

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 7:07

מחקר ספרדי גילה כי אכילת ביצים חמש פעמים בשבוע יכולה להוביל למבנה גוף צר יותר ול-BMI נמוך יותר. ככה זה עובד

ככה מכינים ביצה מקושקשת/@poppycooks

כל אחד אוהב את הביצים שלו עשויות אחרת בבוקר. יש מי שאוכל חביתה מקושקשת, אחרים הולכים על ביצה עלומה ויש מי שלא מוכן להיפרד מהביצה הקשה שלו. אבל עכשיו חוקרים אומרים שההעדפה לסוג הביצים לא משנה, כל עוד אתם אוכלים אותן חמישה ימים בשבוע. הסיבה - המחקר מצא שאנשים שאוכלים ביצים כמעט כל יום הם רזים יותר.

למרות שהמחקר הנוכחי לא מספק הוכחה חד משמעית לכך שביצים הן המרכיב הסודי לדיאטה מוצלחת או מבנה גוף רזה יותר, המדענים משוכנעים שהממצאים מצביעים על כך שאכילת יותר מהן "עשויה להוביל להרכב גוף בריא יותר". וזה כבר טוב לנו.

חוקרים ספרדים השוו את הרכב הגוף של 355 סטודנטים באוניברסיטה, כדי לראות אם לאכילת ביצים הייתה השפעה אפשרית כלשהי על הדיאטה או על מבנה הגוף. כל המבוגרים המעורבים במחקר, שפורסם ב-Clinical Nutrition, היו בטווח הגילאים 18-30. מדידות גובה ומשקל נרשמו כדי להפיק ציון BMI. כמו כן נרשם היקף המותניים של הנחקרים. המשתתפים חולקו לקבוצות על סמך התדירות שבה הם אכלו ביצים: פחות מפעם בשבוע, פעם אחת עד ארבע פעמים ולפחות חמש. המחקר לא תיעד את אופן הכנת הביצים, כך שזה לא משנה אם אתם אוכלים חביתה או ביצה קשה.

חביתה - גיף. Giphy
ביצה היא ביצה היא ביצה. גיף של הכנת חביתה/Giphy

ניתוח הנתונים הראה כי אלו שאכלו ביצים לפחות חמש פעמים ביום היו בעלי BMI ואחוזי שומן נמוכים משמעותית משתי הקבוצות האחרות. לדוגמה, ה-BMI שלהם היה סביב 22.5, בהשוואה לקצת פחות מ-23.5 בקבוצה שאכלה ביצה עד ארבע ביצים בשבוע ו-23.5 בקבוצה שאכלה פחות מביצה אחת.

בנוסף, לאחר התאמה לגיל ולמין, לאלו שאכלו הכי פחות ביצים היה יחס היקף מותניים-גובה של קצת פחות מחמש, בהשוואה ל-0.45 בקבוצה שאכלה כמעט מדי יום ביצה. שאלונים תזונתיים גם אפשרו למומחים לחשב את צריכת החלבון והקלוריות הקבועה שלהם, כדי לקבוע אם זה מה שעומד מאחורי התוצאות. הניתוח הזה הראה כי היתרונות של ביצים הגיעו אך ורק מהחלבון שלהן (ביצה אחת גדולה מכילה בסביבות 6 גרם חלבון).

המחברת הראשית של המחקר, ד"ר מרים גארידו-מיגל, טענה כי יש להמליץ ​​על אכילת ביצים יותר מחמש פעמים בשבוע לאוכלוסיות בריאות. בכתב העת נכתב כי: "הקשר בין צריכת ביצים והרכב הגוף מתווך על ידי צריכת חלבון. ממצא זה חשוב מנקודת מבט של בריאות הציבור, המצביע על כך שצריכת ביצים גבוהה יותר (5 ביצים לשבוע ומעלה) עשויה להוביל להרכב גוף בריא יותר, במיוחד בשל צריכת חלבון גבוהה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully