וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יאמן! זה הירק שגורם לתינוקות לחייך ברחם

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 12:45

מחקר שנערך על 100 נשים הרות בדק מה ההעדפה הקולינרית של תינוקות - קייל או גזר? הנה הממצאים המפתיעים והחמודים של החוקרים

תינוק מוחא כפיים ברחם/יו טיוב

רוצות שהתינוק שלכן יחייך ברחם? מחקר חדש מראה שזה אפשרי ולגמרי יכול להיות תלוי בכן. חוקרים מצאו כי תינוקות ברחם מגיבים למה שאמותיהם אוכלות - מעוותים את פניהם כשהם מריחים וטועמים ירוקים שונים כמו קייל, אבל מחייכים לגזר.

במחקר, המדענים חשפו ראיות לכך שתינוקות מגיבים בצורה שונה לריחות וטעמים שונים בעודם ברחם על ידי רישום הבעות הפנים שלהם. חוקרים מאוניברסיטת דורהאם לקחו סריקות אולטרסאונד 4D של מאה נשים הרות כדי לחקור כיצד תינוקות שטרם נולדו הגיבו לאחר שנחשפו לטעמים ממזונות שאכלו אמהותיהם.

עוברים שנחשפו לגזר הראו יותר תגובות "פני צחוק", בעוד אלו שנחשפו לקייל הראו יותר תגובות "פרצוף בכי". המחקר, שמתפרסם בכתב העת Psychological Science, יכול לקדם את ההבנה כיצד מתפתחים קולטני טעם וריח אנושיים.

מומחים מאמינים גם שמה שאמהות אוכלות במהלך ההיריון עשוי להשפיע על העדפות הטעם של תינוקות לאחר הלידה, וכי עשויות להיות לכך השלכות על הרגלי אכילה בריאים.

פני בכי של עובר שנחשף לקייל. Fetal and Neonatal Research lab, Durham University, אתר רשמי
פני בכי של עובר שנחשף לקייל/אתר רשמי, Fetal and Neonatal Research lab, Durham University

במהלך המחקר אימהות נסרקו בשבועות 32 ו-36 להיריון כדי לראות תגובות פנים עובריות לטעמי הקייל והגזר, כחלק מהמחקר. הן קיבלו כמוסה בודדת המכילה כ-400 מ"ג של גזר או 400 מ"ג אבקת קייל בערך 20 דקות לפני כל סריקה ונמנעו מאכילת כל דבר עם טעם במשך שעה לפני כן. תגובות פנים שנראו בשתי הקבוצות הראו שחשיפה לכמות קטנה בלבד של טעם גזר או קייל מספיקה כדי לעורר תגובה.

עוברים יכולים לטעום?

נהוג לחשוב שעוברים חווים טעם בשאיפה ובבליעת מי שפיר ברחם. "מספר מחקרים העלו שתינוקות יכולים לטעום ולהריח ברחם, אבל הם מבוססים על תוצאות שלאחר הלידה בעוד שהמחקר שלנו הוא הראשון לראות את התגובות הללו לפני הלידה", אמרו מובילי המחקר, "כתוצאה מכך, אנו חושבים שחשיפה חוזרת זו לטעמים לפני הלידה יכולה לעזור לבסס העדפות מזון לאחר הלידה, מה שיכול להיות חשוב כשחושבים על אכילה בריאה".

פנים צוחקות של עובר שנחשף לגזר. Fetal and Neonatal Research lab, Durham University, אתר רשמי
פנים צוחקות של עובר שנחשף לגזר/אתר רשמי, Fetal and Neonatal Research lab, Durham University

"זה היה ממש מדהים לראות את התגובה של תינוקות שטרם נולדו לטעמי קייל או גזר במהלך הסריקות ולחלוק את הרגעים האלה עם הוריהם", אמרה פרופסור נדג'ה רייסלנד, העומדת בראש המעבדה לחקר עוברים וילודים, והוסיפה כי: "למחקר האחרון הזה עשויות להיות השלכות חשובות להבנת העדויות המוקדמות ביותר ליכולות העובר לחוש ולהבחין בין טעמים וריחות שונים מהמזונות שנבלעו על ידי אמותיהם".

לדברי החוקרים "ניתן לטעון שחשיפות חוזרות ונשנות של טעמים לפני הלידה עשויות להוביל להעדפות לטעמים אלה שנחוו לאחר הלידה". במילים אחרות, חשיפת העובר לטעמים פחות 'אהובים', כמו קייל, עשויה לגרום לכך שהוא יתרגל לטעמים האלה ברחם. "השלב הבא הוא לבחון האם עוברים מראים תגובות פחות 'שליליות' לטעמים הללו לאורך זמן, וכתוצאה מכך לקבלה גדולה יותר של הטעמים הללו כאשר תינוקות טועמים אותם לראשונה מחוץ לרחם", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully