וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מה לעשות: המקרים בהם כדאי להשלים עם זה שהילד שלכם הוא פשוט כזה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

2.10.2022 / 7:22

זה מפתה מאוד לחשוב שתוכלו להקל על עצמכם אם רק תלמדו את הילד שלכם להתנהג אחרת, אבל לפעמים צריך פשוט לקבל את מי שהוא

הרשת מלאה בכתבות "עזרה ראשונה" להורים המתמודדים עם אתגרים בשגרת היומיום עם הילדים שלהם. ישנם אנשי מקצוע רבים המציעים פתרונות, טיפים ועצות, שאם רק תיישמו אותם אחד לאחד תוכלו להשיג את מה שכל כך רציתם. זה נע בין תחום השינה - ילדים שזקוקים לעזרה בהרדמות, מתעוררים הרבה בלילה או מוקדם מדי בבוקר, לבין תחומים אחרים התנהגותיים ורגשיים - ילדים שקשה להם יותר בסיטואציות חברתיות, בהסתגלות למקומות חדשים, בהתמדה בחוג ועוד ועוד.

אם אתם מרגישים שניסיתם הכל, עברתם על כל השלבים, שילמתם כסף למיטב המומחים ועדיין המציאות לא השתנתה, יכול להיות שזה הזמן פשוט להשלים עם זה: הילד שלכם הוא כזה, כרגע, ואין לכם הרבה מה לעשות עם זה. השלמה היא לא ייאוש או כניעה, אלא דרך נכונה להתמודד עם סיטואציה לא פשוטה במקום להמשיך להיאבק בה. אז באילו מקרים אפשר, לפחות זמנית, לקבל את הילד שלכם מבלי לנסות לשנות את עצמכם ואותו?

כשהם מאתגרים אתכם עם השינה

שינת תינוקות וילדים מעסיקה כמעט כל הורה באשר הוא. כולם נתקלים בקשיים סביב השינה - התעוררויות מרובות בלילה גם כשהילד כבר לא תינוק, קשיים בהרדמות וצורך פיזי בנוכחות שלכם במהלכן, יקיצות מוקדמות מדי בבוקר ועוד ועוד. אין ספק שקשה להתעורר מוקדם מדי בבוקר (לפנות בוקר, יש לומר) באופן קבוע עם ילד שמעיר את התרנגול או להחזיק לו את היד, במקרה הטוב, ערב ערב עד שהוא מועיל בטובו להירדם.

אז בהתחלה קראתם, התייעצתם, חיכיתם שיגדל קצת כדי לנסות תאוריות שונות שלמדתם עליהן. השכבתם מאוחר יותר, השכבתם מוקדם יותר, הקפדתם רק ללטף ולחזור על מנטרות בקול שקט, החשכתם את כל הבית בשבע בערב, אבל...כלום לא עזר. אפילו שהתמדתם ועשיתם את כל השלבים - זה פשוט לא עבד. הוא מתעורר באותה השעה, הוא תמיד מתעורר בלילה ומחפש אתכם וכו'. קחו נשימה וקבלו את "הדגם" שקיבלתם. יכול להיות שזה ישתנה בהמשך, הלוואי, אבל כרגע פשוט תפסיקו עם הניסויים.

כשהם מתמודדים עם אתגרים חברתיים

אתם מרגישים שהילד שלכם נוטה לביישנות באירועים חברתיים? מרבה לוותר לילדים אחרים, למשל בתור לנדנדה בגינה? מעדיף שתישארו איתו בימי הולדת, חוגים ועוד? גם אם תתאמצו להעצים אותו, לגרום לו להרגיש ביטחון, ללמד אותו כיצד לגשת לשלל סיטואציות חברתיות - יתכן והוא פשוט כזה. יש ילדים שמתמודדים יותר בקלות עם ילדים אחרים סביבם, יש כאלה שהתגובה שלהם תושפע יותר משלל סיבות. בכל מקרה, גם אם אתם לא הכי מרוצים מאיך שהילד שלכם מתנהג במקרים כאלה - אל תלחצו ואל תילחצו. קבלו אותו כפי שהוא, המשיכו לטעת בו חיזוקים ויתכן ובהמשך יהיה לו קל יותר. גם אם לא - זה ממש בסדר.

כשטעם שלהם שונה מהטעם שלכם

מתישהו מגיע השלב הזה, בעיקר אצל בנות, שהן מגלות העדפה ללבוש שלהן ואתם מגלים שזה ממש, אבל ממש, לא דומה לטעם שלכם. הן אוהבות שמלות ורודות מנצנצות מסתובבות ואתם בכלל עמוק בגווני הניוד והאדמה. גם הורים לבנים עשויים, כמובן, למצוא את עצמם מתמודדים עם העדפות שונות משלהם, בין אם

בבגדים ובין אם במשחקים או בבילויים בשעות הפנאי. זה קשה, כי רציתם שהילד שלכם ירצה את אותו הדבר כמוכם, אבל לילדים אישיות משלהם וכדאי שתשכילו לקבל את זה. תוכלו כמובן לשתף אותם בטעם שלכם, להציע מהדברים שאתם מעדיפים, אבל בהחלט לקבל העדפה אחרת.

כשהמזג שלהם לא תואם את שלכם

יש לכם ילד פעלתן שלא אוהב לנוח, אפילו לא לרגע? אז תאגרו הרבה כוחות. אם האנרגיות שלכם לא תואמות את האנרגיות שלו, אתם תצטרכו לאפשר ולא לדכא, את הצרכים שלו. יתכן והוא זקוק להרבה תנועה, ריצות במרחב ואקסטרים, מה שלא תואם את הווייב הרגוע שלכם. אז מה עושים בפועל? מקשיבים לצרכים שלו ומעודדים אותם - בין אם זה חוג ספורטיבי, פעילויות תנועה ומגע, או להתחלק בהוצאת האנרגיות עם ההורה השני. אה כן, ולישון הרבה.

כפי שכבר אמרו רבים וטובים, אצל ילדים הכל בר שינוי, אך עם זאת כדאי לקבל מצבים מסוימים במקום להילחם בהם. דברים שהתרגלתם אליהם אתמול יכולים להשתנות בעוד שבוע, לטוב ולרע, וכדאי שתגלו גמישות והכלה כדי שתוכלו אתם לחיות יותר בפיוס עם הילד שלכם והאישיות שלו. איפה שיש לכם אפשרות - נסו להשפיע, ואם זה לא עובד - ותרו בהבנה.

הורים רבים לעיני בנם. ShutterStock
הורים רבים לעיני בנם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully