וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקעקועים החדשים: חוקרים פיתחו שיטה להתקעקע ללא כאבים

6.10.2022 / 0:01

מדענים פיתחו שיטה להתקעקע מבלי לבלות שעות מתחת למחט ומבלי לחוש כאבים. הטכנולוגיה החדשה תסייע גם בתחום הרפואי והווטרינרי

5 עובדות על קעקועים/מערכת וואלה! News

יש לכם פוביה ממחטים? מפחדים לעשות קעקוע כי זה כואב? בקרוב תוכלו להתקעקע תוך שניות וללא שום כאב בעזרת מדבקה. מדענים פיתחו טכנולוגיה חדשה בצורת מדבקה לעור שיש לה מחטים קטנות מאוד - קטנות יותר מגרגרי חול - שניתן להדביקה על העור וליצור קעקוע. על אף שעדיין יש במדבקות מחטים, הן מיקרוסקופיות ואינן מורגשות כמעט ביחס למחט הרגילה שמשמשת לקעקועים. אין כאב ואין דם, כך מבטיחים המומחים.

"בעוד שחלק מהאנשים מוכנים לספוג את הכאב והזמן הנדרשים לקעקוע, חשבנו שאחרים עשויים להעדיף קעקוע שפשוט נדבק אל העור ולא כואב", אמר החוקר הראשי, פרופסור מארק פראוסניץ. ניתן לסדר את המחטים הקטנות בעיצובים שונים, מילים, סמלים - כל דבר שתרצו - כדי ליצור את הקעקוע המותאם אישית לכם. ניתן אפילו לגרום להם להגיב לגורמים סביבתיים כמו שינויי אור או טמפרטורה.

שימוש במדבקות קעקוע הוא גם תהליך מהיר יותר: המדבקה נלחצת על הגוף - בדומה לאופן שבו יש למרוח נייר קעקוע זמני - ואז המיקרו-מחטים מתמוססות. כמה דקות לאחר מכן הדיו שוקע לתוך העור. אפילו ניתן לעשות את זה לבד ואין צורך בחנות קעקועים.

מדבקות קעקוע. Georgia Tech,
"חשבנו שאחרים עשויים להעדיף קעקוע שפשוט נדבק אל העור ולא כואב"/Georgia Tech

"מכיוון שהמיקרו-מחטים עשויות מדיו קעקוע, הן מפקידות את הדיו בעור ביעילות רבה", אמר ד"ר סונג לי, מדען מחקר בכיר ב-Micron Biomedical ומחבר שותף של המחקר שפורסם ב-iScience. ד"ר פראוניץ הוסיף: "הקטנו את המחט כך שהיא תהיה ללא כאבים, אך עדיין מטמיעה דיו לקעקוע בעור".

מלבד היתרון בכך שלא צריך לשבת מתחת למחט, מדבקות הקעקועים הללו פחות חודרניות, מה שאומר שיש סיכון נמוך יותר לזיהום. בעוד שהמחקר מצא כי הקעקועים צפויים להיות קבועים, הם יכולים להתבצע גם עם דיו קעקוע זמני למי שלא רוצה לקבל את ההחלטה הזו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מדבקות קעקוע. Georgia Tech,
קעקועים ללא כאבים/Georgia Tech

בעוד שחלק יתרגשו מכך שהטכנולוגיה החדשה תעזור להם סוף סוף להתקעקע ללא כאב, מדבקות העור יכולות לעזור גם לתחום הרפואה. קעקועים משמשים לעתים קרובות כדי להנחות טיפולי הקרנה חוזרים ונשנים של סרטן, לכסות צלקות, וקשורים גם למצבים רפואיים חמורים כגון אפילפסיה, סוכרת או אלרגיות. אפקט התגובה הסביבתית מאפשר למטופלים פרטיות מסוימת ויכולה להסתיר את הקעקוע אלא אם כן הוא תחת אורות אולטרה סגולים או טמפרטורות גבוהות.

הקעקועים הלא פולשניים יכולים לשמש גם כדי לעזור לחיות מחמד. במקום לחתוך את האוזניים ולהדביק תגי אוזניים, וטרינרים יכולים לקעקע מידע חשוב ללא כאב - כגון אם החיה עברה עיקור או סירוס - ישירות על עור החיה.

מדבקות קעקוע. Georgia Tech,
פרופסור מארק פראוסניץ מציג את הקעקועים החדשים/Georgia Tech

למרות שמדבקות העור האלו עשויות להיות מהפכניות ואטרקטיביות במיוחד לצרכן, החוקרים לא רוצים להכפיש את העבודה הקשה של אמני הקעקועים. "המטרה היא לא להחליף את כל הקעקועים, שהם לרוב יצירות אמנות שנוצרו על ידי אמני קעקועים", אמר ד"ר פראוסניץ, "המטרה שלנו היא ליצור הזדמנויות חדשות עבור מטופלים, חיות מחמד ואנשים שרוצים קעקוע ללא כאבים שניתן לבצע בקלות".

  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully