וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הבא על ישראל מכיוון סוריה הוא בכלל לא טילים

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 13:11

"איום רציני על האזור", כך הגדיר האו"ם את התפשטות מגיפת הכולרה בסוריה. אז מה קורה במדינה הסמוכה - והאם אנחנו צריכים לחשוש?

כולרה בתימן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

האו"ם הביע דאגה לגבי התפרצות הכולרה הראשונה בסוריה זה שנים, ומסר כי המחלה מהווה "איום רציני" על האזור כולו. יותר מ-900 מקרים חשודים ושמונה מקרי מוות דווחו במדינה מוכת המלחמה בשלושת השבועות האחרונים. ההתפרצות התרכזה במחוזות חלב ודיר אל-זור.

לפי מקורות רשמיים הכולרה נגרמה בעקבות שתיית מים מזוהמים מנהר הפרת, הזורם דרך המחוזות, ושימוש בהם בגידולים. ההתפרצות נתפסת גם כאינדיקטור למחסור החמור במים ברחבי סוריה שנגרם כתוצאה משינויי אקלים ועימותים מרובים בשנים האחרונות. עליית טמפרטורות, כמות גשמים מתחת לממוצע וזרימה מופחתת מהשכנה טורקיה הביאו לרמות נמוכות באופן קריטי בפרת. זה, בשילוב עם נזק נרחב לתשתיות האספקה ​​והביוב, הותירו רבים מ-5 מיליון הסורים התלויים בנהר לצורך מי שתייה והשקיית יבולים תלויים במקורות מים לא בטוחים. זה גם גרם לעלייה במחלות מסוכנות הנישאות במים כמו כולרה.

משרד הבריאות הסורי מסר בשבוע שעבר כי 20 מקרים של כולרה, כולל שני מקרי מוות, אושרו על ידי מעבדות במחוז חאלב הצפוני, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית סאנה. הוא הוסיף כי עוד ארבעה מקרים אושרו במחוז החוף של לטקיה וכן שניים בבירה דמשק בקרב חולים מחאלב.

עם זאת, האו"ם הזהיר כי נתוני המעקב שרשמו ברחבי סוריה מאז ה-25 באוגוסט הראו בסך הכל 936 מקרי שלשול חריפים, כולל לפחות שמונה מקרי מוות הקשורים למחלה. יותר מ-670 מאותם מקרים חשודים וששה ממקרי המוות היו בחאלב, בעוד 201 מקרים ושני מקרי מוות היו במחוז דיר אל-זור המזרחי.

חולה כולרה מטופל בבית חולים בצנעא, תימן, 28 במרץ 2019. AP
"ההתפרצות מהווה איום רציני על אנשים בסוריה ובאזור". מטופל בכולרה/AP

"ההתפרצות מהווה איום רציני על אנשים בסוריה ובאזור", הזהיר המתאם ההומניטרי של האו"ם בסוריה, עמראן ריזה. "נדרשת פעולה מהירה ודחופה כדי למנוע מחלות ומוות נוספים", הוסיף ופנה למדינות התורמות בבקשה למימון נוסף דחוף.

האו"ם אמר כי בדיקות אבחון מהירות, נוזלים לווריד ומלחים לחיטוי הועברו למתקני בריאות בקהילות מושפעות ובאזורים אחרים בסיכון גבוה, כמו מחנות עקורים. מים נקיים מועברים גם על ידי משאיות לאיזור.

כולרה היא זיהום חריף הנגרם על ידי בליעת מזון או מים המזוהמים עם החיידק Vibrio cholera. במקרים חמורים, המחלה עלולה להרוג תוך שעות אם אינה מטופלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully