וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הזו בלעה 55 בטריות, וזו הסיבה המצערת

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 9:42

ברוב הדיווחים על מקרי בליעה של בטריות מדובר בילדים שעשו זאת בטעות. המקרה הנוכחי שונה לחלוטין, גם מבחינת הכמות וגם מבחינת הסיבה לבליעה. הנה הפרטים

סיפור בדקה גבר שבלי 40 סכינים/סיפור בדקה וואלה

רופאים באירלנד הוציאו 55 סוללות מהמעיים ומהבטן של אישה, לאחר שבלעה אותן לצורך מה שנראה כמו פגיעה עצמית מכוונת. האישה, בת 66, טופלה בבית החולים האוניברסיטאי סנט וינסנט בדבלין לאחר שבלעה "מספר לא ידוע" בתחילה של סוללות גליליות, לפי הדיווח על המקרה, שפורסם בסוף השבוע האחרון ב-Irish Medical Journal.

צילום רנטגן גילה מספר רב של סוללות בבטנה של האישה, אם כי למרבה המזל אף אחת מהן לא חסמה את מערכת העיכול שלה, ואף סוללה לא נפגעה או דלפה. הצוות הטיפולי נקט תחילה בגישה "שמרנית", כלומר הם צפו בחולה מקרוב כדי לראות אם וכמה סוללות יעברו דרך מערכת העיכול בעצמן.

במשך שבוע, יצאו ממערכת העיכול שלה חמש סוללות AA, אך צילומי רנטגן שבוצעו במהלך שלושת השבועות הבאים הראו כי הרוב המכריע של הסוללות לא הצליחו להמשיך להתקדם בגופה. בשלב זה, המטופלת סבל מכאבי בטן מפושטים.

לאחר מכן, האישה עברה ניתוח לפרוטומיה, במסגרתה עשו מנתחים חתך כדי לגשת לחלל הבטן שלה. הם גילו שהבטן, שנמשכה מטה על ידי משקל הסוללות, התנפחה ונמתחה לאזור שמעל עצם הערווה.

בטריות שאישה בלעה. Irish Medical Journal, אתר רשמי
הסוללות בבטן האישה/אתר רשמי, Irish Medical Journal
בטריות שאישה בלעה. Irish Medical Journal, אתר רשמי
חלק מהסוללות שהוצאו מבטנה של האישה/אתר רשמי, Irish Medical Journal

לאחר מכן, הצוות חתך חור קטן בבטן והוציא 46 סוללות; אלה כללו סוללות AA ו- AAA. ארבע סוללות נוספות, שנתקעו במעי הגס, "נותבו" לתוך פי הטבעת והוסרו דרך פי הטבעת - זה הביא את המספר הכולל של סוללות שנבלעו ל-55. סריקת רנטגן אחרונה אישרה כי מערכת העיכול של האישה הייתה רשמית נקייה מסוללות והיא המשיכה ל"החלמה ללא אירועים".

"למיטב ידיעתנו, מקרה זה מייצג את המספר הגבוה ביותר המדווח של סוללות שנבלעו בנקודת זמן בודדת", כתבו הרופאים בדוח המקרה שלהם. רוב המקרים של בליעת סוללה שפורסמו בכתבי עת רפואיים מתארים מקרים שבהם ילד בלע סוללות קטנות, מציין הדוח. "הבליעה המכוונת של מספר סוללות AA גדולות כצורה של פגיעה עצמית מכוונת היא מצג יוצא דופן", דיווחו הרופאים.

אז למה דווקא בטריות?

במקרים שכיחים יותר של בליעת סוללה על ידי ילדים, היא יכולה לפעמים לעבור בגוף הילד מבלי לגרום לנזק. אבל אם בטריה נתקעת בגרון, היא עלולה לגרום לפציעות חמורות ואף מסכנות חיים.

הסיבה לכך היא שהרוק מקפיץ זרם חשמלי בסוללות הכלואות, ומעורר תגובה כימית השורפת את הוושט ועלולה להוביל לנזק חמור לרקמות ולדימום. בליעת סוללות גליליות גדולות יותר עלולה להוות גם סכנות אלו, כמו גם סיכון לדליפה כימית מהסוללות ומחסימה של מערכת העיכול. "אסור לזלזל בפוטנציאל של סוללות גליליות לגרום למקרי חירום כירורגיים חריפים", נכתב בדוח המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully