וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים טוענים שמצאו דרך להרדים תינוק בוכה בחמש דקות

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 8:33

לא מעט הורים נאבקים בנושא השינה של הילד שלהם, במיוחד בתקופה הנוכחית של הסתגלויות למסגרות חדשות. מחקר יפני טוען שמצא את השיטה להרגעת תינוק בוכה, כזו שאפילו מרדימה אותו. איך עושים את הפלא?

אבא מציג טריק להרדמת תינוקת בוכה/Austin Miles Geter/Facebook)

זה הסיוט של כל הורה - בטח בתקופת הנוכחית של ההסתגלות - תינוק מותש שפשוט לא מפסיק לבכות כשהגיע הזמן ללכת לישון. או אפילו גרוע יותר - התינוק סוף סוף נרדם אך מתעורר שוב ומתחיל לבכות כאשר מניחים אותו בעריסה. הפתרון, לפי חוקרים יפנים שעשו ניסויים עם 21 אמהות שמנסות להרדים את ילדיהן הקטנים, הוא צמד קסם של מספרים - חמש ושמונה.

אז אך זה עובד? על פי החוקרים צריך לזוז עם התינוק לפחות חמש דקות ללא תנועות פתאומיות, מה שירגיע אותו, אם לא יגרום לו לישון. לאחר מכן החוקרים ממליצים להחזיק את התינוק במשך שמונה דקות נוספות לפני העברתו לעריסה בצורה עדינה. העברת התינוק הישן לעריסה מבלי לשבת איתו למשך 8 דקות מלאות הסתיימה במפח נפש, אמר מחבר המחקר ד"ר קומי קורודה, ראש צוות של היחידה להתנהגות חברתית שותפה במרכז RIKEN למדעי המוח בסייטמה, יפן.

"אף שלא צפינו זאת, הפרמטר העיקרי למעבר מוצלח לעריסה של תינוקות ישנים היה השהות שחלפה מעת שנרדמו", אמר קורודה, "גידלתי ארבעה ילדים וביצעתי את הניסויים האלה, אבל אפילו אני לא יכולתי לחזות את התוצאות של המחקר הזה עד שהנתונים הסטטיסטיים עלו", הוסיף קורודה.

הנחיות השינה האלה עשויות להיות מועילות להורים ומטפלים מסוימים, אך לא בהכרח יעבדו עבור כולם, אמרה לאתר CNN, ד"ר ג'ניפר שו, רופאת ילדים והעורכת הראשית הרפואית של אתר ההורות של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים.

"תינוקות שונים לא מגיבים למערכת הזו", אמרה שו, שלא הייתה מעורב במחקר. "הורים ומטפלים לא צריכים להשתמש בטכניקה זו באופן קבוע אם תינוק יכול להירדם בעצמו", היא הוסיפה. המטרה צריכה להיות לוודא שהתינוק ישן שינה טובה באמצעות טכניקה זו או אחרת, ובסופו של דבר לעודד אותו להירדם בעצמו, הן בתחילת השינה, כמו גם במהלך הלילה (כשהוא מתעורר)".

אמא מחזיקה תינוק בוכה - עבור מגזין סימילאק. ShutterStock
אמא מחזיקה תינוק בוכה - עבור מגזין סימילאק/ShutterStock

המחקר, שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Current Biology, בדק את ההשפעה של ארבע התנהגויות מרגיעות על בכי תינוקות. אימהות התבקשו לשאת את תינוקן תוך כדי הליכה, ללכת עם תינוקן בעגלה, להחזיק את תינוקן בישיבה, ולבסוף, להכניס את תינוקן ישירות לעריסה או למיטת תינוק. החוקרים עקבו אחר פעימות הלב של התינוק וצילמו כל פגישה בווידאו כדי לתעד ולתזמן את התגובה.

על פי המחקר, לשבת ולהחזיק תינוק בוכה זה לא יעיל - מוניטורים הראו שדופק הלב של התינוק עלה וההתנהגות נמשכה. באופן לא מפתיע, גם הכנסת התינוק הבוכה ישירות לעריסה לא עבדה. רק תנועה הרגיעה את התינוקות, מצא המחקר. בתוך חמש דקות, כל התינוקות שנישאו על ידי אימהות שזזו הפסיקו לבכות, קצב הלב הואט ו-46 אחוזים מהתינוקות ישנו. 18 אחוזים נוספים מהתינוקות נרדמו תוך מספר דקות נוספות, כך מצא המחקר. עם זאת, ההליכה של חמש דקות הביאה לשינה רק לתינוקות בוכים. "למרבה ההפתעה, ההשפעה הזו נעדרה כשהתינוקות כבר היו רגועים מראש", אמר קורודה.

עכשיו לחלק הקשה עוד יותר: לשים תינוקות ישנים מבלי להעיר אותם. שליש מהתינוקות במחקר התעוררו מיד לאחר שהושכבו, לא משנה כמה בעדינות. אבל זה לא היה מגע המיטה בגוף של תינוק שהעיר אותם, כך מצא המחקר. במקום זאת, המוניטורים הראו כי תגובת הדופק של התינוק עלתה כאשר התינוק ניתק לראשונה מגופה של האם. עם זאת, כאשר תינוקות הוחזקו במשך שמונה דקות נוספות, הם נכנסו למצב שינה יציב יותר - כזה שלא השתנה כשהם נפרדו מאמם, מצאו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully