וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלוהים יעזור: אנשים דתיים נהנים מחיי מין מספקים יותר

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 12:07

חוקרת ישראלית שעובדת באנגליה בדקה את הסיפוק שאנשים מוצאים בחיי המין שלהם וגילתה כמה גילויים מעניינים. אז למה אנשים מאמינים נהנים יותר מחיי המין שלהם, ולמה אנשים עם השכלה גבוהה דווקא פחות?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

זה אולי לא ישמע לכם הגיוני שכן סקס בדת נתפס כמשהו שמתקיים רק למען הבאת ילדים לעולם, ובכל זאת - מחקר חדש מצא כי אנשים שמאמינים באלוהים נוטים לקיים חיי מין מספקים יותר. צוות חוקרים מאוניברסיטת אקסטר הבריטית שבראשו עמדה חוקרת ישראלית, גילה שאנשים דתיים מאוד מרוצים מחיי המין שלהם, יותר מאשר אלה שאינם דתיים או כאלה שמקיימים יחסי מין מזדמנים. המחקר התפרסם ב-The Journal of Sex Research.

המחקר התבסס על סקר לאומי שנעשה באנגליה שמבוסס על מדגם מייצג בחברה, ששאל על העמדות של אנשים כלפי מין דרך כמה משתנים, ביניהם באיזו תדירות הם מקיימים יחסי מין, מה רמת הסיפוק המיני שלהם וגם מה רמת הדתיות. הצוות מצא כי יש אמת באימרה "איכות על פני כמות". בעוד שאנשים דתיים במחקר קיימו בדרך כלל פחות סקס מאחרים, המין שהם מקיימים השאיר אותם מסופקים יותר מאלה שעוסקים במפגשים מזדמנים עם מספר אנשים.

"הרבה פעמים, בעיקר בנצרות, יחסי מין קשורים לתחושות של אשמה ובושה, אבל כשזה בתוך הנישואין זה נחשב רצוי וקדוש. אז בדקנו גם את התדירות של יחסי המין וגם את שביעות הרצון שאנשים מדווחים עליה בתוך הנישואים וגם בסוגים אחרים של קשר", סיפרה ד"ר ניצן פרי-רותם, עורכת המחקר, ומרצה באוניברסיטת אקסטר בחוג לסוציולוגיה, לוואלה! בריאות.

"הקשר בין תדירות יחסי המין וסיפוק מיני אינו פשוט: בכל סוגי היחסים, מעט מדי או יותר מדי יחסי מין קשורים לסיפוק מיני נמוך יותר, מה שמרמז על כך שקיים מינימום מבחינת תדירות הקשורים לרמות שביעות רצון גבוהות יותר", אמרה ד"ר פרי-רותם. היא הוסיפה כי "הנושא שמייחד את המחקר שלנו הוא שהרבה פעמים ששואלים על שביעות רצון כוללים אנשים שרק פעילים מינית ואנחנו כללנו גם כאלה שלא מקיימים יחסי מין, כולל דתיים שבמידה והם הולכים לפי המוסכמות ושומרים את עצמם הם נמנעים מיחסי מין. גילינו שגם בתוך וגם מחוץ לנישואים אנשים יותר דתיים דיווחו על שביעות רצון מיחסי המין שלהם".

"המשמעות היא שדתיים שמקיימים יחסי מין, בין אם בתוך הנישואים או מחוצה להם יותר מרוצים. אצל נשים הקשר היה מובהק יותר וזה כנראה קשור לתפיסה שיחסי מין הם דרך להתחבר לקדושה וחיזוק מערכת היחסים. ההשקעה בזוגיות בתוך הנישואין היא מאוד חשובה", מסבירה ד"ר פרי-רותם.

ד"ר ניצן פרי-רותם. באדיבות המצולמים
"אצל אנשים דתיים יחסי מין הם דרך להתחבר לקדושה וחיזוק מערכת היחסים". ד"ר ניצן פרי-רותם/באדיבות המצולמים

הסקר מצא שנשים נשואות דתיות דיווחו על רמות גבוהות יותר של סיפוק מיני מאשר בני גילן הרווקים, בעוד שגברים נשואים לא חלקו את אותו סיפוק. גברים דתיים רווקים אמרו שהיו להם חיי אהבה מספקים מאוד, אבל הקשר נעלם כשהצוות בדק רק נשאלים פעילים מינית.

אחד מכל ארבעה אנשים אמר שהם מסכימים מאוד עם האמירה "אני מרגיש מרוצה מחיי המין שלי", וזה לא משנה כמה פעמים הם מקיימים יחסי מין. לעומת זאת, 14 אחוז מהנשים ו-17 אחוז מהגברים אינם מרוצים ממצב הפעילויות שלהם בחדר השינה.

התוצאות גם מראות שגברים נוטים יותר לומר שהם קיימו יחסי מין מספר פעמים במהלך החודש האחרון וגברים דיווחו על תדירות יחסי מין ממוצעת של 4.4 פעמים במהלך החודש האחרון לעומת 4.0 פעמים בממוצע אצל נשים. גברים גם היו בסבירות גבוהה כמעט פי שניים לומר שהיו להם יותר מ-10 שותפים למין במהלך חייהם.

האם אפשר לשכפל את תוצאות המחקר לישראל?

"יש המון דברים משותפים בין יהדות ונצרות - קודם כל הערכים של שמירה על שלום הבית וערך המשפחה, המתקשרים לחשיבות של יחסי מין בנישואין ותורמים לקשר בין בני הזוג ולפריון", מסבירה ד"ר פרי-רותם. אינטימיות בין בעל לאישה זה משהו שרבנים מעודדים אותו וקדושת הנישואים נחשבת קשר קדוש, גם ביהדות וגם בנצרות. ולכן השקעה בתחום הזה היא חשובה. אפשר להניח שגם בישראל תוצאות המחקר היו משתכפלות", היא מודה.

ד"ר פרי-רותם מוסיפה כי "אנחנו רואים לפי מחקרים שתדירות יחסי המין היא מדד שקשור לבריאות פיזית ונפשית, וזה גם קשור לשביעות רצון כללית מזוגיות. זה גם קשור גם ליציבות של הנישואים".

בעלי השכלה מקיימים פחות סקס?

המחקר מצא גם כי בעלי השכלה גבוהה קיימו יחסי מין בתדירות נמוכה יותר מאחרים. הם גם דיווחו על חוסר שביעות רצון מחיי המין שלהם מאשר אלה עם פחות הצלחה בלימודים. "ניסינו למצוא מחקרי עבר על זה, אבל יש השערות מועטות, חלק מהן מעריכות כי הלחץ בעבודה יותר גבוה מה שגורם למיעוט ביחסי מין, השערה אחרת קשורה לדפוסי שימוש בזמן וצריכה תרבותית שמהווים חלק נכבד יותר במעמד גבוה. בנוסף, יחסי מין בזוגיות הם זמינים ולא עולים כסף, מה שיכול להסביר למה הם שכיחים יותר במעמד נמוך יותר. התשובות האלה כאמור הן רק השערות ואנחנו מתכננים להמשיך לחקור בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully