וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בריאות: זה מה שהכי חשוב לדעת כשבוחרים רופא ילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 8:06

ילדים חולים לא מעט בשנים הראשונות לחייהם, מה שאומר - ביקורים תכופים במרפאה. למה עליכם לשים לב בבחירת רופא מטפל? הנה כל המ ששצריך לדעת

בין אם זאת הכניסה למסגרת, בין אם האח הגדול שמביא איתו שלל וירוסים מהגן שלו ובין אם מחלות שאין לכם מושג מאיפה הגיעו - ילדים קטנים מתמודדים עם לא מעט ימי חולי ואתם? עם מחסור בשעות שינה ודאגות רבות. הורים רבים מוצאים את עצמם מבלים אצל רופא הילדים יותר מאשר בגינה ובג'ימבורי ולכן לבחירת רופא המתאים לילדכם יש משקל והשפעה על איך ייראה היומיום שלכם, וכמובן - איזה טיפול הילד שלכם יקבל כאשר הוא חולה.

אז איך מחליטים לאיזה רופא ילדים ללכת? מה כדאי לדעת לפני שבוחרים את מי שיטפל בילד שלכם ולא פחות - יהיה אוזן קשבת עבורכם? הנה כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם להחליט:

קרבה, נוחות ונגישות

מאחר ובתקופות מסוימות אתם יכולים למצוא את עצמכם מבקרים אצל רופא הילדים על בסיס שבועי, כדאי לבחור ברופא שנוח לכם להגיע אליו. כזה שהמרפאה שלו נמצאת במרחק הליכה, במידה ואינכם מתניידים ברכב, או במרחק נסיעה קצרה ללא פקקים ועם חניה נוחה, במידה וכן.

המלצות וביקורות חיוביות

אם שמעתם מהורים אחרים המלצות אודות רופא הילדים או שקראתם עליו ביקורות חיוביות - אלה נקודות שכדאי שתקחו בחשבון בבואכם לבחור רופא לילדכם. נכון שיכולות תמיד להיות דעות לכאן ולכאן, אבל אם יש הרבה הורים מרוצים - כנראה שיש בכך משהו.

זמינות תורים

חשוב לשאול, חשוב לבדוק: כמה ימים בשבוע עובד רופא הילדים? כמה שעות בכל יום? האם גם בבוקר וגם אחרי הצהריים? מה מצב התורים אצלו? מה קורה אם אין תורים אך יש לכם מקרה שאינו סובל דיחוי? יכול להיות רופא עם המלצות רבות שעובד יום אחד בשבוע, ולכן יהיה לכם מאוד קשה למצוא תורים פנויים. מצד שני, יכול להיות רופא עמוס אך עם נכונות לתת מענה לכמה שיותר ילדים, כך שהמרפאה מוצאת פתרונות במתן תורים דחופים.

גישה לילדים

יכול להיות שכבר בהמלצות שתקבלו מהורים אחרים תשמעו על הגישה הטובה שיש לרופא עם הילדים, אבל אין כמו מראה עיניים וסביר להניח שתוכלו להתרשם מכך רק כשכבר תגיעו אליו. חשוב שרופא ילדים יהיה נעים ומסביר פנים, בעל יכולת להרגיע את הילד כמו גם לבדוק אותו ברגעי בכי ולחץ מצדו. ילדים שמבקרים לא מעט אצל הרופא כבר יודעים לאן הם מגיעים (וכנראה שלא כל כך מרוצים מכך) וחוויה טובה מצד הרופא יכולה להקל מעט על הסיטואציה.

גישה להורים

נקודה לא פחות חשובה מגישה טובה לילדים היא גישה טובה להורים. הם אלו שמגיעים עם השאלות והדילמות, עייפים אחרי עוד לילה ללא שינה אחרי שהחום עלה ולפעמים גם לחוצים. רופא ילדים טוב צריך לדעת לפנות נכון גם אל ההורים, להיות קשוב וסבלני אליהם ולהעביר להם את ההרגשה שיש מי שגם מטפל בילד, אך גם קשוב אליהם. לא סתם ישנם הורים שאומרים שרופא ילדים הוא גם קצת פסיכולוג להורים.

חמש הנקודות האלה יספיקו לכם, בתור התחלה, כדי לבחור את הרופא שיטפל בילד שלכם. חשוב לזכור כי יכולות להיות העדפות שונות בין משפחה למשפחה, למשל הורים שלהם חשובה יותר הזמינות מאשר המרחק מהמרפאה. לכן, הפעילו שיקול דעת אישי ובחרו את מה שהכי טוב עבורכם ועבור הילד שלכם.

רופאת ילדים בודקת תינוק. ShutterStock
רופאת ילדים בודקת תינוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully