וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב שפתיים הוא עניין לרופאי שיניים

בשיתוף zap doctors

24.8.2022 / 15:03

רופאי שיניים מובילים במתן טיפולים אסתטיים וטיפולי שפתיים בפרט, וזה לא מפתיע: הם היחידים שהכשרתם כוללת היכרות מעמיקה עם אנטומיית הפנים, זריקות בחלל הפה, הפנים והצוואר, ויש עוד סיבות. ד"ר איריס מוסקוביץ' מגלה כמה סודות מקליניקת הטיפולים

ד"ר איריס מוסקוביץ'. ניר עמוס,
ד"ר איריס מוסקוביץ'/ניר עמוס

ביצוע טיפולים אסתטיים, הכוללים הזרקות של חומרים דוגמת בוטוקס וחומצה היאלורונית, מותרים בישראל לכל מי שהינו בעל רשיון רופא. לאורך השנים עסקו גם רופאי השיניים במתן טיפולים אסתטיים, אך רק בשנת 2019 אישרר משרד הבריאות בחוזר רשמי את מה שנעשה בפועל ובהסכמה במשך עשרות שנים וקבע כי רופאי השיניים נכללים ברשימת הרופאים המאושרים לבצע טיפולים אסתטיים הכוללים הזרקות. מאז זה רשמי.

החוזר למעשה מסדיר בחוק מצב קיים, שאי הסדרתו עד אז היה מצב אבסורדי, מאחר שלמעשה רופאי השיניים הם המיומנים ביותר בכל הקשור לטיפולים אסתטיים בפנים ובצוואר. לעומת רופאים אחרים, הכשרתם הרפואית של רופאי השיניים כוללת הזרקות בפה, בפנים ובצוואר והם הרופאים המיומנים ביותר בכך. בנוסף, רופאי השיניים מכירים באופן העמוק ביותר את האנטומיה, הפיזיולוגיה, המבנה והתפקוד של הפנים, הראש והצוואר, לעומת רופאים אחרים שאינם עוסקים באזור זה.

ההיכרות העמוקה עם אזור הפנים מסייעת לרופאי השיניים לא רק לבצע את הטיפולים בצורה הנכונה והבטוחה ביותר, אלא גם להגיע לתוצאות האסתטיות הטובות ביותר מבחינת מבנה, פרופורציה ותפקוד, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באחד הטיפולים הפופולריים ביותר כיום - עיצוב שפתיים.

ד"ר איריס מוסקוביץ', רופאת שיניים בכירה, המעניקה טיפולים אסתטיים בקליניקת ד"ר איריס ביוטי בחיפה, מעידה על קצב הולך וגדל של ביקוש לטיפולי עיצוב שפתיים דווקא בקליניקת רופאת השיניים. "יותר ויותר מטופלות מגיעות אלי ומבקשות עיצוב שפתיים, והן חוזרות ומדגישות שרוצות שזה יהיה פרופורציונלי ומתאים לפנים ושהשפתיים יתפקדו כמו שצריך", היא מספרת. "כמי שמכירה היטב את האנטומיה של הפה, אך טבעי לי שהן מגיעות אלי לעיצוב שפתיים".

מעבר להיכרות העמוקה של רופאי השיניים עם תווי הפנים והאנטומיה הייחודית של מבני פנים שונים, ד"ר מוסקוביץ' מציינת שלושה נושאים נוספים שקשורים בעיצוב שפתיים ומתבצעים בקליניקת רופא השיניים:

עיצוב שפתיים ללא כאב

"כרופאת שיניים יש לי האפשרות לעשות טיפול שפתיים בדרך שלא נעשה במקום אחר - טיפול ללא כאב כלל", מסבירה ד"ר מוסקוביץ'. "יש לי את האפשרות לעשות זאת מאחר שאני יכולה להשתמש בהרדמה המקומית שנעשה בה שימוש בטיפולי השיניים ולא רק באלחוש חיצוני. זהו יתרון עצום, והמטופלות אכן מדווחות כי לא הרגישו דבר במהלך הטיפול".

טיפול ב"גאמי סמייל"

נשים רבות (וגם גברים) סובלים מתופעה המכונה "גאמי סמייל", או "חיוך סוסי", כאשר בעת חיוך נחשפים החניכיים העליוניות במלואן, במקום שהשפה העליונה תכסה אותן. מדובר במטרד אסתטי מעיק, שאין לו פתרונות רבים, אך ההיכרות של רופאי השיניים עם אנטומיית הפה מאפשרת להם לטפל ביעילות בבעיה. "על ידי הזרקת בוטוקס בשתי נקודות במינון מסוים בחניכיים, אנחנו מצליחים לגרום לשפתיים לרדת ולכסות חצי מהשיניים העליונות, שזה המראה המבוקש, ואז בעת חיוך לא רואים את כל הפה. הטיפול מחזיק כמו כל טיפול בוטוקס כשלושה-ארבעה חודשים. כאשר הטיפול מבוצע יל ידי רופא שיניים מיומן, אין סכנה לפגיעה בתפקוד הפה והשפתיים, ולמעשה לאחר הטיפול אין כל הבדל בהרגשה אלא רק במראה".

החזרת הסימטריה בשפה שסועה

תינוקות שנולדים עם שפה שסועה עוברים ניתוח לתיקון השפה בינקותם. גם כאשר הניתוחים הללו מבוצעים בצורה הטובה ביותר, עם גדילת הראש ואיברי הפנים יכולה להיווצר עם הזמן א-סימטריה משמעותית בשפה העליונה. "אני מטפלת במקרים כאלה בחומצה היאלורונית, שמוזרקת במינון קל ונכון, בדיוק בהתאמה לאנטומיה של המטופל/ת", אומרת ד"ר מוסקוביץ'. "התוצאה, שמחזיקה כשמונה חודשים (תלוי בספיגה של הגוף), היא שפתיים סימטריות שמתאימות לפנים. אני עובדת לאט לאט על עידון החתך והוספת נפח, כך שהפה לאחר הטיפול נראה מושלם".

לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות בטלפון - 053-6324703

עקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

לעמוד של ד"ר איריס ביוטי באתר דוקטורס

קבוצת זאפ, בשיתוף zap doctors
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully