וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם נותרה המומה כשילדה תאומים - אחד שחור ואחד לבן. איך זה קרה?

29.8.2022 / 0:01

התאומים איון ועזירה נולדו באפריל האחרון עם גווני עור שונים לחלוטין, הבת כהת עור והבן בהיר. אמם, שאנטל ברוטון, מספרת שרבים שואלים אותה האם הם באמת ילדיה

תאומות שאחת כהת עור עם עיניים חומות גדולות והשנייה בהירה עם שיער בלונדיני ועיניים כחולות/סיפור בדקה

אם נותרה המומה לאחר שילדה תאומים עם צבעי עור שונים לחלוטין, במקרה של אחד למיליון. שאנטל ברוטון, בת 29, טענה שהיא נשאלת באופן קבוע האם התינוקות שלה, איון ועזירה, הם אכן שלה.

לאחר שבנה איון נולד בבית החולים נוטינגהאם סיטי עם עור בהיר ועיניים ירוקות, שאנטל נותרה מופתעת כשילדה את בתה עזירה, שעור הפנים שלה היה כהה בהרבה ועינייה חומות. לידות כאלה הן כל כך נדירות, שמומחי גנטיקה העריכו אותן בעבר כבעלות סיכוי של אחת למיליון. שאנטל הסבירה שהיא נראית לבנה אבל היא מעורבת בגלל שיש לה סבא ניגרי מצד האם, בעוד שבעלה אשטון, גם הוא בן 29, הוא חצי ג'מייקני וחצי סקוטי.

האמא לשלושה טענה שהתאומים לא נראו כל כך שונים זה מזו בזמן הלידה שהייתה באפריל האחרון, אבל ככל שחלפו השבועות, עורה של עזירה החל להיות "כהה יותר ויותר". היא אומרת שלתאומים בני ארבעה החודשים כיום, יש עכשיו אישיות 'הפוכה לחלוטין', אבל נראה שהם מסתדרים טוב.

שאנטל מנוטינגהאם אמרה לדיילי מייל: "אני כל כך שמחה שהם יצאו כמו שהם - המשפחה הקטנה והייחודית שלנו. עזירה הייתה קצת יותר כהה בלידה אבל לא ממש יכולת לדעת. כעת, ככל שחלפו שבועות, היא הגיעה לנקודה שבה היא כהה יותר מאביה. כל כמה שבועות חברים ובני משפחה עדיין אומרים שהם לא מאמינים שזה קרה. עזירה ממש נינוחה ורגועה, בעוד שאיון רוצה הרבה יותר תשומת לב. הוא תמיד רוצה שיטלטלו אותו והוא מקשקש כל הזמן. עזירה לא עושה את זה לעתים קרובות, אבל שמתי לב שהם באמת בוהים זה בזה עכשיו ומחייכים יותר".

היא דיברה על המראה שלהם: "אני חושבת שהם יישארו ככה. אני חושבת שגם השיער שלהם יהיה שונה. לעזירה יהיה שיער עבה ומתולתל ושל איון יהיה שונה לגמרי. כבר אפשר להרגיש את ההבדל במרקם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שאנטל אומרת שהתאומים מושכים הרבה תשומת לב כשהם יוצאים מהבית, והתבדחה שהיא מדמיינת שאנשים מאמינים שיש להם אבות נפרדים. היא הוסיפה: "כשיש לך עגלת תאומים, נראה שאנשים בכל מקרה מבחינים בך יותר, אבל במצב שלי אנשים מסתכלים פעמיים. אנשים עוצרים ואומרים 'אלוהים אדירים, הם פשוט נראים אחרת לגמרי'. היו לי אנשים ששאלו 'האם שניהם שלך?'".

היא הוסיפה: "כשאנחנו מסבירים לאנשים, הם אומרים שזה מטורף כי הם לא רואים את זה לעתים קרובות, אבל לא הייתי משנה כלום, זה בהחלט ייחודי. הם הפכו את המשפחה שלנו לייחודית".

כיצד נקבע צבע עורו של תינוק?

צבע העור הוא דוגמה חזקה מאוד להשפעה גנטית. זה תלוי בכמות הפיגמנט מלנין שנמצא בתאי העור, וכמות זו נקבעת מראש על ידי השרטוט הגנטי של כל תא. ישנם אינסוף צבעי עור שונים המכונים פנוטיפים. אלה נעים בין עור שחור, חום כהה, חום, חום בהיר ועד לבן.

לכל ביטוי של מלנין יש השפעה מצטברת על גוון העור - במילים אחרות, ככל שיש יותר בגנים של כל אחד מההורים, כך האדם יהיה כהה יותר. לכן, צבע התינוק יהיה בדרך כלל תלוי בכמות המלנין השולטת בהוריהם, אם כי שוב, ייתכן במקרים נדירים שהורים כהי עור יביאו לעולם ילד בהיר - או להיפך, אם הוריהם או הסבים שלהם עצמם בהירים מהם.

  • עוד באותו נושא:
  • תאומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully