וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן של גדולים: השינויים המשמעותיים שבמעבר לגן עירייה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 8:17

המעבר לגן עירייה שונה במהותו מכל מה שהילד הכיר קודם, לכן כדאי שתהיו מוכנות לשינויים העיקריים שהוא יחווה

מטפלת, משפחתון, גן קטן או עם אמא בבית - כל מה שהילדים שלכן הכירו קודם הולך להשתנות כאשר הם יכנסו לגן עירייה (או מועצה). את השינוי לא תרגישו רק בכיס, אלא גם בסדר היום החדש, בכמות הילדים ובהתאמה גם ההורים שיפקדו את קבוצת הווטסאפ של הגן, במספר אנשי הצוות ועוד. ליאן נגה שקד, מדריכת הורים לגיל הרך, מבקשת שתשימו לב לשלושה שינויים עיקריים שמגיעים עם המעבר לגן עירייה ותלמדו כיצד להתמודד עמם:

אין יותר שנ"צ

במעבר לגן עירייה מתמודדים הילדים עם הפרידה משנת הצהריים. במיוחד בתחילת השנה, השינוי הזה עלול להיות קשה לילדים מסוימים שעדיין רגילים וצריכים את השנ"צ שלהם, ולכן כדאי לצפות שהם יחזרו יותר עצבניים הביתה ויירדמו מוקדם מהרגיל בערב או דווקא יתקשו להירדם בלילה. תוסיפו לכך את עומס הגירויים והשינויים במקום החדש ותקבלו השפעה ישירה על השינה. סבלנות, הם יתרגלו לשגרה החדשה וגם אתן.

אינטנסיביות

להרבה מהילדים, גן עירייה יהיה המסגרת הראשונה בה הם נמצאים ביחד עם מספר גדול של ילדים. היעדר השנ"צ מביא לכך שהם מבלים תשע שעות אינטנסיביות במיוחד ולכן אתן יכולות, לפחות בתחילת השנה, לשמור על אחה"צ רגועים. כשאתן אוספות את הילד מהגן, לא חובה לרוץ לגינות, לחוגים או לחברים. דווקא זמן רגוע ונעים איתכן בבית יכול להיות בדיוק מה שהילד צריך אחרי יום עמוס שכזה.

עצמאות

בגן עירייה, גם בגלל הגיל וגם בגלל שיש פחות אנשי צוות על יותר ילדים, הילדים נדרשים ליותר עצמאות. מומלץ כהכנה לקראת המעבר לגן, ובכלל במהלך השנה, לעודד את הילד לעצמאות וללמד אותו לבחור בגדים לבד, להתלבש לבד, להתנהל בשירותים לבד ולצד זה לאפשר לו לבקש עזרה ולהיעזר בכן. משפט טוב להשתמש בו הוא: "תנסה לבד, ואם תצטרך עזרה תבקש ממני ואעזור לך". אם תקפידו על טיפוח העצמאות של הילד בבית לפני המעבר לגן עירייה ובמהלך השנה שהוא יבלה בו לראשונה, הוא יהיה מסונכרן בין הבית לגן ויקבל טוב יותר את השינוי.

איך אפשר להקל על הילד להתמודד עם השינויים שבמעבר לגן עירייה?

הכינו את הילד כמה שאפשר לקראת הכניסה לגן. הפגישו אותו עם ילדים שאתן יודעות שיהיו איתו בגן, תספרו לו איך קוראים לגננת ואולי אפילו תזכו למפגש היכרות איתה לפני תחילת השנה. אתן יכולות גם לספר לילד על סדר היום הצפוי בגן וללכת לראות את המבנה מבחוץ. גם לעשות את המסלול בדרך לגן עשוי להקל על הילד ולהקנות לו ביטחון ורוגע לקראת השינוי העתיד לבוא.

מומלץ לעדכן את הגננת ולשתף אותה בדגשים חשובים על הילד שלכן, למשל אוכל שהוא לא אוהב, משחק שהוא אוהב במיוחד וכמובן אלרגיות, רגישויות ודגשים בריאותיים. אם תעזרו לה להכיר את הילד, זה יקל גם עליה וגם עליו. חשוב לזכור שלמרות השינויים המשמעותיים שהילד יעבור, ועל אף הסתגלות שעלולה להיראות לכן כמו נצח, ילדים הם סתגלנים. לרוב לכן, האמהות, השינוי יהיה יותר קשה מאשר להם, אז קחו את ההכנה לגן כהכנה גם עבורכן, יתכן ותזדקקו לה אף יותר מהילד שלכן.

ילד בגן ילדים. ShutterStock
ילד בגן ילדים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully