וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה בבוקר? הצעדים לפרידה מוצלחת מהקטנטנים שהולכים לגן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 10:14

גם אם זה נראה בלתי אפשרי, יש דרך להקל על הסיטואציה הקשה (לילד ולהורה) של הפרידה בבוקר בגן, ולהפוך אותה לנעימה ויעילה יותר. כך תעשו את זה

הקושי של הילד להיפרד מכן בגן בבוקר משפיע גם עליכן. אתן מרגישות שאתן נוטשות את הילד כשהוא קורא לכן ובוכה, ורוצות לעטוף אותו מצד אחד, אך לא לשמר את הקושי בפרידה מהצד השני. גם אם זה נראה בלתי אפשרי, יש דרך להקל על הסיטואציה הקשה (לשניכם) ולהפוך את הפרידה לנעימה וטובה.

אז איך מגדירים פרידה כ"מוצלחת"? איך כדאי להתנהג גם כשאתן רואות שלילד קשה להיפרד מכן?

לירז סנה אור, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר, הכינה עבורכן 6 צעדים מצוינים לפרידה נכונה:

1. סמכו על הילד שיש לו את היכולת להיפרד מכן ולהסתגל למסגרת

גם אם נראה לכן שהוא מתקשה בפרידה, תהיו בטוחות שהוא מסוגל להתמודד עם הפרידה מכן ולהסתגל למסגרת. ישנם ילדים שלוקח להם יותר זמן, אך הם כולם יכולים לעשות זאת.

2. התריעו זמן קצר לפני שאתן הולכות

לפני שאני מתכוונות ללכת הצהירו על הכוונות שלכן. אתן יכולות להגיד: "אנחנו נצייר ביחד עוד ציור ואז ניפרד", או "אני נותנת לך נשיקה וחיבוק ואז אני הולכת". הצהרת הכוונות הזאת תכין את הילד למה שיבוא בהמשך ותנסוך בו ביטחון לגבי העתיד לבוא.

3. הגדירו זמנים ועמדו במילה שלכן

"אמא תבוא לקחת אותך בצהריים", "אבא יבוא לקחת אותך ב-16:00" - אלו הן הגדרות זמנים שהילד יוכל להבין, ועליכן לעמוד במילה שלכן, כמובן. לילד תהיה ציפייה וביטחון שאתן אכן תקיימו את ההבטחה שלכן.

4. שדרו החלטיות למרות הקושי

הילד מתקשה להיפרד? נכון, זה לא קל לכן לקום ולעזוב לצלילי הבכי שלו, אבל חשוב שתקרינו ביטחון ותהיו החלטיות. אם תהיו מהוססות הילד יחוש שגם לכן קשה והסיטואציה תהיה קשה יותר עבורו. ברגע שהחלטתן להיפרד, ברגישות אך בנחישות, היפרדו ועזבו את הגן.

5. אל תיעלמו מאחורי הגב

אל תחשבו שאם תברחו לילד כשהוא לא שם לב, הוא לא ירגיש בפרידה מכן. גם אם הפרידה כרוכה בבכי קורע לב, עדיף שהילד יידע שאתן מתכוונות ללכת (ראו סעיף 2) ויוכל לצפות את הבאות. אל תתגנבו מאחורי גבו ועשו את הפרידה בשקיפות מלאה.

6. אל תחזרו "להציץ"

נפרדתן? יצאתן? אל תחזרו "רק לבדוק" מה קורה עם הילד. הוא עלול לראות אתכן והדבר יקשה עליו יותר, ויעביר לו את המסר שאתן לא סומכות עליו להתמודד עם המצב.

תנו קרדיט לקטנטנים שלכן. הם גיבורים והם יצליחו להתגבר על הפרידה מכן, גם אם לעיתים זה נראה כמו משימה קורעת לב. יבוא יום והם פשוט ינופפו לכן עם היד מבלי להביט בכן, ואתן תתמלאו בגאווה ואולי גם קצת בגעגוע לתקופה הזאת.

אם מחבקת את בנה. ShutterStock
אם מחבקת את בנה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully