וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מצרבת? התרופה החדשה הזו תשנה לכם את החיים

SK Pharma

19.9.2022 / 10:57

לראשונה, הושקה תרופה לצרבת ללא מרשם רופא, שניתן ליטול רק פעם אחת ביום עם אוכל או על קיבה ריקה ובכל שעה ביום, עם מולקולה יעילה ואפקטיבית עד 24 שעות

אישה סובלת מצרבת. ShutterStock
1 מכל 10 אנשים בישראל סובל מצרבת/ShutterStock

1 מכל 10 אנשים בישראל סובל מצרבת, מעין תחושת צריבה לא נעימה בוושט. ברוב המקרים, נגרמת הצרבת לאחר האוכל, כשבדרך כלל הכאב מתחיל בבטן ועובר אט אט לגרון ולצוואר. היא נובעת מעלייה של חומצות קיבה לוושט ולעתים מדובר בתופעה כרונית, שמלווה את אלו הסובלים ממנה לאורך כל החיים.

עד היום, לאנשים שסובלים מצרבות ונוטלים תרופות ללא מרשם רופא מקבוצת מעכבי משאבות מימן הייתה אפשרות אחת: ליטול את התרופה אך ורק לפני האוכל ובשעות הבוקר, עוד לפני הופעת תסמיני הצרבת, גם אם אלה לא יופיעו.

אלא שתרופה חדשה שיצאה לאחרונה לשוק ונמכרת בלי מרשם - משנה את כל מה שהכרנו. הכירו את אסופרים קונטרול 20 מ"ג - התרופה היחידה מבין תרופות לצרבת מקבוצת מעכבי משאבות מימן ללא מרשם רופא, שניתן לקחת גם לפני האוכל, גם לאחר האוכל ולמעשה בכל שעה שרוצים, במקרה שסובלים מאותה תחושת צריבה מוכרת במהלך היום והלילה, ולהנות מהקלה בצרבת עד 24 שעות בעזרת כמוסה אחת בלבד.

צרבת. ShutterStock
נכון לרגע זה מדובר בתרופה היחידה בקבוצה זו שניתן להשיג גם ללא מרשם רופא/ShutterStock

התרופה החדשה מפחיתה למעשה את ייצור חומצת הקיבה ומספקת הקלה למשך כל היום והלילה זאת בעזרת מולקולה אפקטיבית, שמסייעת להקל על תחושת הצריבה.

מולקולת אזומפראזול שבאסופרים קונטרול 20 מ"ג היא מולקולה השייכת לקבוצת מעכבי משאבות מימן (Proton Pump inhibitors, PPIs). תרופות מקבוצה זו משפיעות על עיכוב והפחתה של חומצות הקיבה ובכך מסייעות להפחתת תסמיני הצרבת. בניגוד למולקולה אומפראזול המכילה תערובת של שני איזומרים, המולקולה אזומפראזול מכילה איזומר אחד בלבד מבין השניים, שהוא החומר הפעיל מביניהם.

נכון לרגע זה מדובר בתרופה היחידה עם מולקולה זו שניתן להשיגה גם ללא מרשם רופא, כשאת הכמוסה נוטלים פעם ביום בלבד והיא אפקטיבית עד 24 שעות. מבוגרים מעל גיל 18 יכולים לקחת אסופרים קונטרול 20 מ"ג, למשך עד 14 ימי טיפול ברצף, כמוסה אחת ביום, בכל שעה ביום, עם אוכל או על קיבה ריקה. במקרה שהצרבת לא משתפרת או מחמירה יש להתייעץ עם רופא.

אישה מניחה ידיים על הלב. ShutterStock
בעתיד, טיפול אופטימלי בצרבת ישלב שני מוקדי מטרה/ShutterStock

איך יראה הטיפול בצרבת בעתיד?

תרופות מקבוצת מעכבי משאבות מימן (Proton Pumps Inhibitors - PPIs) כדוגמת אסופרים קונטרול 20 מ"ג מטפלות בהפחתת ייצור החומצה העולה מהקיבה לתוך הוושט (החזר קיבתי-וישטי המכונה ריפלוקס). כאשר החשיפה מתרחשת פעמים רבות ביממה, היא גורמת לתחושת שריפה באזור החזה (צרבת) ולטעם חמוץ בפה, זאת בשל מיצי הקיבה החומציים שעולים לוושט וגורמים לכווייה של ממש בתאי דופן הוושט (מכאן תחושת הצרבת). אפשרות טיפול נוספת בצרבת היא לשלב שני מוקדי מטרה - מצד אחד מעכבי משאבות פרוטונים המתמקדים בהפחתת ייצור החומצה בקיבה כדוגמת אסופרים קונטרול 20 מ"ג ומצד שני תכשירים המגנים על רירית הוושט כדוגמת האמ"ר בעל הפעולה המכנית ,GERDOFF המתאים לטיפול בילדים מגיל 6 ואילך ובמבוגרים המאושר באירופה ובקרוב צפוי להגיע לישראל.

לפרטים נוספים על אסופרים קונטרול 20 מ"ג

יש לעיין בעלון הצרכן-מכיל ESOMEPRAZOLE 20MG

SK Pharma
  • עוד באותו נושא:
  • צרבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully