וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגל", "המפולת" ו"הר הגעש": הכירו את 3 סוגי האורגזמה הנשית

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 12:49

אורגזמה נשית היא חידה מסקרנת ומסעירה שחוקרים מבקשים להבין, אבל האמת היא שהיא לא זהה אצל כולן. מחקר חדש גילה איך מרגישה כל אורגזמה - הנה הממצאים

ג'ניפר אניסטון  חווה אורגזמה בסרט "ברוס הגדול מכולם". gg_2
זה מדעי. ג'ניפר אניסטון חווה אורגזמה בסרט "ברוס הגדול מכולם"/gg_2

האורגזמה הנשית נבחנה בלא מעט מחקרים, ועדיין יש כמה תעלומות שלא נפתרו. במחקר חדש טוענים חוקרים שהצליחו לזהות שלושה סוגים של אורגזמה שחוו נשים, תוך שימוש בנתונים שנאספו על ידי "וויברטור ביופידבק". החוקרים נתנו למשתתפות דילדו שנקרא Lioness (לביאה) שמחובר לבלוטות', והצליחו לסווג אורגזמות לשלושה סוגים שונים: "הגל", "המפולת" ו"הר הגעש".

הלביאה זיהתה בעבר את שלושת סוגי האורגזמה הללו בשנת 2017, והמחקר החדש שפורסם ב-The Journal of Sexual Medicine מאשש את תוצאות המחקר הקודם. המחקר שנערך בקנה מידה קטן יחסית בדק 54 נשים כדי לאפשר את איסוף נתוני האוננות שלהן ומצב "שליטה" שבו הדילדו הוכנס אך לא התרחש גירוי.

"הנשים קיבלו הוראה לייצר בעצמן אורגזמה אחת ואז לכבות את המכשיר שתי דקות לאחר השגת האורגזמה", כתב הצוות במחקרם, "זה איפשר לנו לקבוע מתי אורגזמות התרחשו ולבחון את סוג השינויים בהתכווצויות רצפת האגן שקדמו ואלה שהגיעו בעקבות כל אורגזמה".

לצעצועי המין בהם השתמשו במחקר יש חיישנים המזהים לחץ, כמו גם מכשירים למדידת טמפרטורה, גירוסקופ ומד תאוצה, כולם מועברים לשרת באמצעות Bluetooth. הנתונים שנאספו מראים את שלושת סוגי האורגזמה שתוארו בעבר על ידי לביאה:

"גל" - פרץ קצר של התכווצויות באגן, שלאחריו מגיעה שרשרת מתוזמנת של מתיחה ושחרור בשרירי רצפת האגן.

"הר געש" - אורגזמה שלאחריה מגיעה תחושה של מתיחה שמטפסת כלפי מעלה בשרירי רצפת האגן.

"מפולת שלגים" - התכווצויות בחלק הגבוה של בסיס רצפת האגן שמתמשכות הודות לגירוי עצמי שמובילות להתכווצויות שגולשות מטה במהלך ולאחר האורגזמה.

אשה מחייכת במיטה. ShutterStock
גל, הר געש או מפולת שלגים - איזו אורגזמה יש לכן? אישה מחייכת במיטה/ShutterStock

תיאורים שנאספו על ידי המשתתפות מתארים את סוגי האורגזמה ביתר פירוט. אורגזמת "הר הגעש" דווחה כ"כמעט כל שריר בגוף שלי נמתח כשההנאה מתעצמת מאוד, ואז יש שחרור עצום. אני יודעת שזה נגמר ואני יכולה להירגע". "מפולת השלגים" תוארה כ"הגוף שלי מתחיל לרעוד, ואז אני פתאום מתפוצצת ומגיעה לאורגזמה. מתחילות סוג של עוויתות (עווית טובה) שוב ושוב עד שהגוף מתחיל להירגע בסופו של דבר ונותן לשרירים שלי לנוח".

הסוג הנפוץ ביותר שחוו הנשים היה "הגל" (26 מתוך 54), אחריו "מפולת השלגים" (17 מתוך 54), ולאחר מכן "הר הגעש" (11 מתוך 54). הנתונים אגב מראים שנשים חוות רק סוג אחד של אורגזמה.

"למישהי עם אורגזמה של 'הר געש' לא תהיה גם אורגזמה של 'מפולת'", נכתב ב-2017, "זה לא אומר שדפוסים מרובים זה בלתי אפשרי (אי אפשר לדעת!), אבל עד כה, לא היה לנו מקרה של מישהו שיש לו מספר דפוסים או החלפת דפוסים, אפילו לאורך שנים של נתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully