וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להתמודד עם נשירת השיער לאחר הלידה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:55

לאחר הלידה מתמודדות אמהות טריות עם תופעה מטרידה והיא נשירת שיער, הנובעת מהשינויים ההורמונליים שעוברים על הגוף. מה עושים עם זה?

סיימת להסתרק ולא נשארה לך ביד פלומת שיער מכובדת? כל השאר זה בונוס. בזמן שבהריון השיער מאיץ את צמיחתו ונראה בריא ומלא, לאחר הלידה מתמודדות אמהות טריות עם תופעה מטרידה והיא נשירת שיער, הנובעת מהשינויים ההורמונליים שעוברים על הגוף. ישנן אמהות שאצלן הנשירה תתחיל מיד לאחר הלידה, וישנן מי שיהנו מהתענוג המפוקפק מספר חודשים אחריה (בדרך כלל אצל אמהות שבחרו להניק).

איריס אלימלך, אחות טיפת חלב, יועצת הנקה ומיילדת, מדגישה כי לא ניתן למנוע את התופעה הטבעית, אך יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי למזער את הנזקים:

הקפידי על תזונה מאוזנת

השלימי חוסרים תזונתיים, המשיכי לצרוך אומגה 3, פרנטל או ויטמנים בהנחיית הרופא. הקפידי על שתיית מים מרובה, לפחות 8-10 כוסות ביום.

הפחיתי מתח

על אף שזה נשמע לא מציאותי, נסי לישון כמה שיותר, לקבל עזרה המוצעת לך ולהיות רגועה.

שמרי על אורח חיים בריא

עשי פעילות גופנית, המגבירה את זרימת הדם גם לשיער ואל תעשני (או הפחיתי בכמויות העישון).

טפלי באופן מבוקר בשיער

אם את מתכוונת לצבוע את השיער, הקפידי על שימוש בחומרים טבעיים ללא כימיקליים. בבית עדיף להשתמש במסכות טיפוליות משקמות ביתיות, לעסות את הקרקפת בשמנים צמחיים ואם את בוחרת להסתפר - חתכי רק את הקצוות בתקופה שלאחר הלידה. באשר להתנהלות ביומיום, העדיפי שימוש בקליפס על פני גומיה כדי להימנע ממשיכת השיער, הסתרקי במסרק פלסטיק עם מרווחים ולא במברשת ועשי זאת כשהשיער רטוב ולח כדי להפחית סיכוי לקשרים. כמו כן, אל תחפפי את השיער בכל יום ובחרי בשמפו טבעי לחפיפה.

מתכון למסיכת שיער ביתית ומזינה

● חצי כוס דבש
● רבע כוס שמן זית
● 2 כפות שמן שומשום
● להשאיר על השיער שעתיים ולשטוף במים ושמפו

חשוב שתדעי כי נשירת השיער יכולה להימשך גם שנה לאחר הלידה, והיא נחשבת לתקינה כל עוד נשארת כמו גדולה של שיער על הראש ואת לא מזהה התקרחויות באזורים מסוימים.

אישה סובלת מנשירת שיער. ShutterStock
אישה סובלת מנשירת שיער/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully