וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים לבחירת מסגרת חדשה לקטנטנים שלכן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 7:53

מה חשוב לבחון כשאתן מגיעות לביקור ומה חשוב לשאול? הכנו לכן רשימה מסודרת

התחלה של מסגרת חדשה יכולה להיות משהו מרתיע, מאיים, מפחיד ומבלבל - הן עבור הילד והן עבורכן. לא פשוטה המחשבה שתצטרכו להיפרד ממנו שלנו למספר לא מבוטל של שעות, במיוחד אחרי שהתרגלתן לבלות איתו 24/7 בחופשת הלידה, אך זהו תהליך טבעי ולרוב גם בלתי נמנע. חשוב לאתר ולרשום למסגרת מתוך בחירה מושכלת ולהיות שלמות עם ההחלטה. עליכן לבחור במקום שמתאים לגישה החינוכית שלכן ושתתחברו לאופי הגן והצוות. אז למה כדאי לשים לב כאשר אתן בוחנות לראשונה מסגרת חינוכית? הנה הטיפים של דנה לב, מנחת הורים לגיל הרך:

חפשו המלצות

נסו לברר על הגן מאמהות שילדיהן היו בגן או בקשו המלצות ממנהלת הגן. במידה ומתאפשר, צרו קשר עם אמהות שילדיהן נמצאים בגן בהווה ושאלו אותן מה טוב בגן, ממה הן פחות מרוצות וכו'.

הגיעו לביקור התרשמות

הגיעו לביקור על מנת להתרשם מהצוות החינוכי (ממש אפשר לבקש להישאר ולצפות). בדקו האם המקום נקי, נגיש, מטופח ונעים, אילו משחקים, כיצד המטפלות מתייחסות לילדים, מהי השפה בגן, איך האווירה הכללית, האם הילדים נראים שמחים ועוד.

בררו פרטים טכניים

חשוב לשאול ולבדוק את הדברים הבאים: האם לגן יש רישיון, מהם אמצעי האבטחה, האם יש מצלמות נגישות להורים (אל תתביישו לבקש לצפות), האם לגננת יום חופשי, מי מחליף אותה, מהו הוותק שלה, כמה מטפלות בגן ומה הוותק שלהן, האם הצוות מתחלף בצהריים, כמה ילדים בגן, מהו טווח הגילאים, האם יש הפרדה לפי קבוצות גיל, מתי ולפי מה מתבצע מעבר מקבוצה לקבוצה, האם ישנן סייעות חיצוניות, מהן שעות הפעילות, מה המדיניות ביום שישי. בקשו את לוח החופשות של הגן ובררו מהי מדיניות התשלומים בחודשי הקיץ (קייטנה), האם יש תשלומי חובה נוספים (חוגים, הזנה, ימי הולדת ועוד), האם צוות הגן עבר קורסים של החייאה ועזרה ראשונה, האם קיים מקלט או חדר למיגון ועוד.

ערכו ביקור פתע

אל תהססו להגיע לביקור פתע בגן, מומלץ דווקא בשעות "הקשות" לפני הצהריים (בשעות בהן הילדים אוכלים צהריים או לפני השינה). זכרו שבכי לא מעיד על זה שהגן לא מתנהל בצורה טובה, אבל כן היו ערניות למה שאתן שומעות ורואות.

בררו על התזונה

שאלו מה התפריט של הגן, האם האוכל מבושל בגן או מגיע ממקום חיצוני, מהן שעות הארוחות, מה נהוג לקבל בכל ארוחה, מהי המדיניות עם בקבוקים או הנקה וכמובן חלב שאוב למניקות שביניכן. ודאו מה מקבלים הילדים כנשנוש, מה אוכלים בימי הולדת, בחגים ובקבלת שבת ועוד. אם הנושא רלוונטי לכן בררו האם יש ילדים אלרגנים בגן והאם מוצעים להם תחליפים.

שאלו על פעילויות וחוגי העשרה

בקשו לדעת מה הגישה החינוכית של הגן, מהן הפעילויות והתכנים שמועברים בו, האם יש תכנית מסודרת שמועברת להורים והאם עובדים לפי נושאים כלליים. שאלו גם האם ישנם חוגים ופעילויות העשרה, ואם כן - מי מעביר אותם, האם קיימות מסיבות עם ההורים ועוד.

התעכבו על נושא השינה

בקשו להתרשם מסביבת השינה של הילדים בגן - היכן ועל מה הם ישנים, האם כולם ביחד, כיצד מרדימים, כמה זמן מקציבים לשינה, האם מתעקשים על להרדים תינוק גם כשהוא מתקשה ועוד.

בררו על תנאי ההיגיינה

בקשו לדעת מתי מנקים את הגן, האם יש זמנים מוגדרים להחלפת חיתול, היכן זה מתבצע (בקשו לראות), האם בשכיבה או בעמידה. אם רלוונטי או עשוי להיות רלוונטי בתקופה הקרובה, בקשו לראות את שירותי הילדים וכיצד עוזרים לילד בגמילה מהחיתולים.

שאלו על התאקלמות ותקופת ההסתגלות

בררו מה נהוג מבחינת הגן לגבי התאקלמות וימי ההסתגלות והדגישו מהם הדברים שחשובים לכן בימים אלו. בהזדמנות זו בדקו מהי רשימת הציוד שצריך להביא עם הילד לגן.

ולסיום, הקשיבו לאינטואיציה שלכן

זהו הטיפ החשוב ביותר. אם משהו בגן לא נראה לכן או מרגיש לכן לא נכון, למרות ש"על הנייר" הכל בסדר - המשיכו לחפש גן אחר. חשוב שתהיו שלמות עם ההחלטה, אחרי הכל אתן מפקידות בגן את הדבר היקר לכן מכל.

פעוטות בגן. ShutterStock
פעוטות בגן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully