וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חול, כתמים ורוקנרול: טיפים לאמהות שלא אוהבות לכלוך

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 7:39

איך שלא נסתכל על זה - ילדים מגיעים יחד עם לכלוך, וחשוב לאפשר להם לגעת, להתנסות וכן, גם להתלכלך. קשה לכן עם זה? הנה כמה צעדים שיקלו עליכן

אם נכנסתן לקרוא את הכתבה הזאת, כנראה שלפחות פעם אחת מצאתן את עצמכן עומדות מיואשות מול הלכלוך שמייצר הילד שלכן. זה קורה בארוחות, במשחק בבית, בחוץ וכמובן גם בגן ואי אפשר שלא להגיד - ילדים מתלכלכים. הרבה. ולרוב זה גם לא כל כך מפריע להם. חשוב לאפשר להם לגעת, להתנסות ולחקור את העולם גם אם זה לא עומד בסף הניקיון שלכן ורצוי גם לחנך אותם להיגיינה, אבל מכאן ועד למנוע מהם להתלכלך בכיף - המרחק הוא רב.

אם קשה לכן עם הכתמים, החול, שאריות ארוחת הערב שמוצאות את עצמן על הרצפה (או השיער), דעו לכן שאתן לא לבד. יש כאלה שמפריע להן פחות, אבל עבורכן, האמהות שקצת יותר חרדות לניקיון, מדובר בהתמודדות של ממש שדורשת מכן הרבה משאבים ואנרגיה. אז כדי שלא תמצאו את עצמכן משתגעות ונקרעות בין הרצון שלכן לאפשר לילד להיות ילד לבין השאיפה שלכן לבגדים ובית (וילד) נקיים - הנה כמה טיפים שיאפשרו את המשך קיום המאזן הזה:

הלבישו סינר עם שרוולים או טטרה גדולה, או הורידו בגדים בזמן האוכל

יש אמהות שמאפשרות לילדים שלהן לאכול ולבגדים שלהם להתלכלך, ופשוט זורקות אחר כך את הכל למכונת הכביסה ושיהיה לכולם בהצלחה. אתן לא נמנות עליהן, ובדיוק עבורכן הומצאו הסינרים. הם מגיעים בכמה גדלים, ויש אף כאלה עם שרוולים שמכסים את פלג הגוף העליון ולא משאירים מקום לפספוסים. רעיון נוסף הוא לקחת טטרה גדולה שלא אכפת לכן שתתלכלך ולהסב אותה לסינר גדול בזמן האוכל. קשרו שני קצוות שלה סביב צוואר הילד והטטרה תכסה את החולצה והמכנסיים שלו ובכך תמנע מהם להתלכלך. כשמגיע הקיץ, אפשר פשוט להוריד לילד את הבגדים ולאפשר לו להתלכלך ומיד אחרי הארוחה להכניס אותו כמו שהוא לאמבטיה.

קחו שקית גדולה שתוכלו לפרוש מתחת לאזור האוכל

לא רק הבגדים מטרידים אתכן אלא גם הרצפה? קחו שקית גדולה, למשל שקית אשפה, ופרשו אותה מתחת לכיסא האוכל של הילד. כל מה שנופל, בטעות או בכוונה, ימצא את דרכו אל השקית, ובסיום הארוחה תוכלו לקפל אותה הישר אל הפח. כך לא תצטרכו למצוא את עצמכן רוכנות ומקרצפות את הרצפה לאחר כל ארוחה.

הלבישו לגן בבגדים כהים ופחות יקרים לכן ללב

עם כל הרצון שלכן שהילד ילך לגן בסטייל ושהבגדים יחזרו ללא רבב - זה פשוט לא יקרה. בגן מתלכלכים, והגננות לא רודפות אחרי הילדים כדי לוודא שהם לא מורחים על עצמם אוכל, צבע, נזלת ושאר הפתעות. אם תלבישו את הילד בבגדים כהים - פחות יראו את רוב סוגי הכתמים, ואם תדעו שאלו בגדים שפחות אכפת לכן מהם - הלב שלכן לא יישבר בכל פעם שתגלו שהם חזרו מלוכלכים.

הורידו נעליים בגינה עם חול

ירדתן עם הילד לגינה שיש בה אזור עם חול? חבל שתמצאו את עצמכן מנסות לרוקן מהנעליים, הגרביים או הסנדלים את שאריות החול אחר כך. פשוט אפשרו לילד להיות יחף. הוא ייהנה מתחושת החופש והחול ברגליים וכשתרצו לחזור הביתה תוכלו לנקות ביסודיות את כפות הרגליים הקטנות לפני שתנעלו נעליים.

השאירו פעילויות מלכלכות לאבא או לא בבית

אם אתן מרגישות שפעילויות יצירה למיניהן או קפיצה בשלוליות יכניסו אתכן לחרדה קלה, אל תמנעו אותן מהילד, כמובן, אלא פשוט הציעו לאבא (או סבא, סבתא, חברים ובני משפחה אחרים) לבלות זמן איכות איתו ולאפשר לו את מה שאתן מעט תתקשו. אם יש לכן משפחה או חברים שאצלם בבית נוטים יותר לאפשר פעילויות מלכלכות, למשל לצייר בצבעי גואש, פשוט אפשרו לילד שלכן ליהנות שם וללכלך אצלם. רק אל תשכחו להלביש לו בגדים שלא אכפת לכן מהם כל כך...

תינוק אוכל ומלכלך. ShutterStock
תינוק אוכל ומלכלך/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully