וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שומרים על שגרה בחופש הגדול?

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

18.8.2022 / 7:22

אחד האתגרים הבולטים בתקופה של חופש גדול או החגים - זה לשמור על שגרה יציבה לילדנו. נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה, עם כמה עקרונות חשובים שיעזרו לכם לעבור את זה

לרוב הפעוטות יש מסגרת רגילה עד תחילת אוגוסט, ואז יש כשלושה שבועות חופש שההורים מנסים לאלתר פתרונות, בין אם זה תמרונים בין עבודה-בית, משמרות בין ההורים, סבתות ויש כאלה שגם מתאפשר להם לטוס לחו"ל או לנפוש בארץ. כך או כך- יש שיבוש בשגרה, כל יום צריך להמציא את עצמנו מחדש, לחפש מה עושים או עם מי נמצאים.

ביקשנו מנגה הילה מותנה- מדריכת הורים ומשפחה, מנחת NLP מטפלת הוליסטית לילדים ויועצת זוגית שתכתוב לנו עקרונות חשובים:

כמה עקרונות חשובים שכדאי לשים עליהם דגש:

1. תייצרו כמה שיותר עוגנים ברורים: כמו זמני ארוחות קבועים ככל שניתן, זמני מנוחה (לרוב פעוטות נחים צהריים), זמן מקלחת וארוחת הערב.
2. הקפידו על פעילות מרכזית אחת: ים או בריכה, ג'ימבורי או מפגש עם חברים, חשוב לא להעמיס בפעילויות כדי לא להתיש אתכם ואת ילדכם.
3. תכננו מראש- בהמשך לסעיף הקודם, חשוב שלפחות אתן תדעו "מה עושים מחר?" הכינו טבלה שבועית ובה תרשמו משהו עיקרי שתעשו. חלקו את היום לשניים- בוקר עד השנ"צ ומהשנ"צ עד הערב.
4. שמירה על תזונה- לחלקנו יש נטייה בחופש להיחשף לאוכל קצת יותר...איך לומר- פחות בריא, זאת משום שאנחנו מרגישים במעין סוף שבוע ארוך של "הכל כלול" שמותר קצת לחרוג מן התזונה השגרתית. אנחנו אוכלים לעיתים יותר גלידות או חטיפים או ברד מרענן. הקפידו על חטיף אחד ביום, או- "יום כן, יום לא" ואפשר ורצוי גם פחות, אם אפשר. מומלץ להחליף למנת פרי מזינה ומתוקה, יש אחלה פירות קיץ עכשיו וגם להכין שייקים זה חוויה כייפית ומרעננת (*אינני תזונאית, אלו המלצות כלליות בלבד שנועדו לתת מענה לכמיהה למתוק בשל השגרה הרופפת במהלך היום, שלנו ושל ילדנו)
5. זמן מסך- שימו לב שזמן החשיפה למסכים לא גדל באופן משמעותי. הגדירו זמן שמקובל עליכם ובר יישום מבחינתכם
6. שמירה על כללי הבית- מאוד קל בחופש הגדול "למתוח קצת את הגבולות", לאפשר ללכת לישון מאוחר או אולי לאכול באיזור מסוים בבית שלא מסכימים בזמן שגרה. גמישות ופתיחות אלו תכונות חשובות, בחרו כמה חוקים שמבחינתכם הם חד משמעיים ותבחרו כמה מהם שאתם מוכנים להתגמש בהם. יש בשמירה על הכללים המון ערך שמקנה ביטחון לילדים. אם אתם רוצים להתגמש על משהו עכשיו, חישבו טוב אם עקרוני לכם שהוא יחזור לאחר מכן לחוקיות הישנה או שאתם בסדר גם עם השינוי יהפוך להרגל חדש, זאת כדי להימנע מבלבול בהמשך.

אמנם החופש הוא רק כשלושה שבועות לפעוטות בגיל הרך, אך עדיין שמירה על הרגלים בתקופה הזאת היא מהותית, כחלק מיצירת גבולות ברורים שמייצרים ביטחון וודאות לילדנו.

יתרה מכך, שמירה על כמה עקרונות באופן עקבי, יסייעו לכם גם בהסתגלות בספטמבר וגם בשימור בתקופת החגים.

תינוק משחק בחוף הים. ShutterStock
תינוק משחק בחוף הים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

נגה הילה מותנה, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully