וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרוב לאמא: המדריך לבחירת מנשא

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 12:52

המנשא מאפשר לבייבי להרגיש בטוח ולידיים שלכן להיות פנויות - אז איך בוחרים את המנשא הנכון?

אם תרדו למטה לרחוב, בטוח תתקלו באמא עם תינוק במנשא. המנשאים הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של התינוקות ומלבד מקום מוגן ומרגיע עבורם, הם משרתים גם אתכן, האמהות. עם מנשא הידיים שלכן פנויות והבייבי רגוע, והוא אף יכול לשמש אתכן להרדמה או הנקה של התינוק. לילך מאור, מומחית להתפתחות תינוקות, שינת תינוקות וייעוץ מנשאים, מוסיפה כי המנשא מאפשר תנועה ותורם למערכת שיווי המשקל של התינוק ואין כל הגבלה להשתמש בו, כל עוד התינוק פוגש את הקרקע במהלך היום בכל מנח: בטן, גב ושני הצדדים.

ישנם מנשאים המתאימים כבר מגיל לידה (כשמדובר בפגים יש להיוועץ ביועצת מנשאים מוסמכת) אך רגע לפני שאתן רוכשות אחד, כדאי להכיר את סוגי המנשאים הקיימים והמאפיינים שלהם:

מנשאים פיזיולוגים

אלו הם מנשאים רכים, המתאימים את עצמם למצב הפיזיולוגי של התינוק. שימוש נכון במנשא כזה מאפשר הרפייה של התינוק, התפתחות מיטבית, שמירה על מפרק הירך של התינוק וחלוקת משקל נכונה לגוף שלכן. קיימים 4 סוגים של מנשאים פיזיולוגיים:

מנשא כריכות - עם קשירה / ללא קשירות - עשוי בד אלסטי ומתאים מגיל לידה ועד למשקל של 7-8 ק"ג. המנשא עוטף את התינוק ומומלץ ב-3 תנוחות נשיאה: צפרדע, בטן לבטן וערסול.

מנשא היברידי/מסורתי - גרסה מודרנית של מנשא אסייתי מסורתי, עשוי מבד לא אלסטי, עוטף, מאפשר נשיאה בגב עגול וכולל גם חגורת מותן תומכת המחלקת את המשקל היטב על הגוף שלכן. המנשא מתאים מגיל לידה ועד 20 ק"ג. תנוחות נשיאה אפשריות: בטן לבטן, צד וגב.

מנשאי ילקוט

מנשאים מסוג זה מתחלקים לשני סוגים:

מנשא מגיל לידה - מנשא הכולל פאנל מתכוונן לפישוק הרגליים. ההמלצה היא לשאת החל ממשקל של 4 ק"ג, כדי שהתינוק ימלא את המנשא, כשראשו בחוץ ורגליו מספיק ארוכות לפישוק. המנשא מתאים עד למשקל של 20 ק"ג.

מנשא מגיל חמישה חודשים - מנשא פשוט ללבישה המאפשר לשמור על מנח פיזיולוגי, כפיפה והרפייה. המנשא הזה אינו מתכוונן בפישוק והוא מאפשר להורה חלוקת משקל טובה. המנשא מתאים עד למשקל של 20 ק"ג.

מנשא צד

זהו מנשא קליל ופשוט לתפעול בעל רצועת בד אחת וטבעת. המנשא מאפשר נשיאה לטווח רחב של גילאים, לנשיאות קצרות בעיקר מכיוון שהוא מנשא א-סימטרי. תנוחות הנשיאה האפשריות הן בטן לבטן וצד וניתן להשתמש בו עד משקל של 20 ק"ג.

מומלץ לעבור הדרכה והתנסות על כל מנשא שאתן שוקלות להשתמש בו, כדי להבין את הצרכים שלכן והתנוחות המדויקות לנשיאה בכל דגם. הקפדה על הנשיאה הנכונה תעניק לתינוק ביטחון, תשמור על חייו וכמובן, גם על הגב שלכן.

אילוסטרציה. ShutterStock
תינוק בתוך מנשא/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully