וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי ילדים אמורים ללכת לישון? הנה התשובה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

7.8.2022 / 11:22

הם כבר לא תינוקות, ואולי כבר ויתרו על שינת הצהריים, אז מתי אמור הפעוט ללכת לישון בערב? רויטל אלגור, מדריכת התפתחות תינוקות ויועצת שינה, עם כל התשובות

פעם, כשהבייבי היה קטנטן, הכרתן פחות או יותר את חלונות השינה והעירות והשינה שלו וידעתן לתזמן או להתנהל איתם. ככל שהילד גדל, השינה אמנם מסתדרת והופכת רציפה יותר, אבל שעות השינה בהחלט משתנות. לא רק הגיל מהווה גורם משפיע אלא גם המסגרת של הילד, אשר לעתים כבר אינה כוללת שינת צהריים. אז מתי אמור הפעוט ללכת לישון בערב? רויטל אלגור, מדריכת התפתחות תינוקות ויועצת שינה, מסבירה:

בסביבות גיל שנתיים-שלוש הפעוט צריך לישון בין 12 ל-13 שעות ביממה. אם הילד כבר נמצא בגן עירייה, רוב הסיכויים ששגרת היום שלו אינה כוללת שינת צהריים, והוא ער למעשה מהרגע שהתעורר בבוקר עד הרגע בו ישכב לישון בערב. אם כך, שינת הלילה שלו צריכה לארוך 12-13 שעות, ואם הוא קם בבוקר בסביבות 7:00 הוא ככל הנראה ילך לישון ב-19:00 בערב קודם.

במידה והילד עדיין ישן שינת צהריים, משך השינה והשעה בה הילד מתעורר הם המשפיעים על השעה בה תחל שינת הלילה שלו. פעוט שישן שעתיים בצהריים ומתעורר בסביבות 15:00 לא יהיה עייף ב-19:00, אך כן יגלה סימני עייפות וירצה לישון בסביבות 21:00, בהנחה שהוא מתעורר ב-7:00 בבוקר.

לא בטוחות מתי הילד שלכן צריך ללכת לישון? מרגישות שאתן מתנהלות לפי סדר יום שהתאים בעבר אך היום כבר פחות? פשוט שימו לב לשינת הצהריים של התינוק. אם הוא ויתר עליה - הוא ילך לישון מוקדם יותר וגם יתעורר מוקדם יותר בבוקר, ואם לא ויתר עליה - ככל הנראה יירדם מאוחר יותר בערב.

תינוק ישן על הגב עם מוצץ. ShutterStock
תינוק ישן על הגב עם מוצץ/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully